Wellnessboot: van badjassenparadijs naar smaakvol pop-up restaurant

20 mei 2020 | Thijs Jacobs

Een fijne cruise maken zit er vanwege de coronacrisis momenteel niet in. Maar wie toch een avondje dat heerlijke vakantiegevoel wil ervaren en tegelijkertijd wil genieten van een heerlijk diner kan vanaf 1 juni terecht op de Wellnessboot bij City Resort Hotel Mill. De Wellnessboot is normaal gezien alleen toegankelijk voor gasten die komen genieten van een dagje sauna, maar wordt nu omgetoverd tot pop-up-restaurant waar iedereen terecht kan. Allemaal aan boord? Dan kunnen de trossen los!

General manager Thomas Vloet is enthousiast en hoopt nu het kabinet het licht voor de horeca deels op groen heeft gezet, veel reserveringen te mogen noteren: “We hebben de loungeruimte van de Wellnessboot helemaal aangepast aan de 1,5 meter-regels. De loungebanken die er normaal staan, hebben bijvoorbeeld plaats gemaakt voor restauranttafeltjes. De gasten zijn tijdens hun diner verzekerd van een mooi uitzicht want ze kijken uit op het fraaie meertje met al z’n flora en fauna.”

Creatief

Omdat het wellnesscentrum vanwege de coronacrisis in die hoedanigheid nog niet open mag, bedachten Vloet en zijn team deze oplossing: “Anders staat het ook maar leeg en verdienen we niets. In moeilijke tijden moet je creatief zijn. Hopelijk worden over niet al te lange tijd de regels ook voor sauna’s versoepeld. Maar voorlopig proberen wij het zo op te lossen. Ik denk dat wij in Nederland uniek zijn met dit concept van een pop-up-restaurant op deze plek waar mensen normaal gesproken op een heel andere manier recreëren. Je kunt er dan heerlijk genieten van vele luxe binnen- en buitenfaciliteiten zoals sauna’s, kruidenbaden, hammams, rustruimtes en nog veel meer.”

City Resort Hotel Mill heeft zelf ook een inpandig restaurant, genaamd London Street, dat per 1 juni eveneens weer gasten ontvangt. Ook het terras wordt dan weer geopend. “Bovendien gaat ook onze midgetgolfbaan weer open voor gezinnen, komt er een springkussen en kan men beachvolleyballen. Maar wel alles binnen de 1,5-meter-regels.”

Speciaal menu

Terug naar de Wellnessboot, want de chef-kok en zijn keukenbrigade daar hebben speciaal voor het pop-up-restaurant een speciaal nieuw menu samengesteld. Daarbij wordt gebruik gemaakt van producten van leveranciers uit de regio. “Wij vinden het belangrijk om in deze roerige tijden collega-ondernemers uit de regio te steunen. Vandaar dat onze gasten kunnen genieten van een heerlijk diner met bijvoorbeeld in juni de heerlijke asperges van Van Lith uit Mill, maar ook nagerechten van IJs en Spijs uit Haps en honing van Imkerij De Moassense Berg uit Wanroij.”

Het pop-up restaurant is iedere vrijdag, zaterdag en zondag geopend en gesitueerd in de lounge op de tweede verdieping van de Wellnessboot. Prijzen voor de menu's variëren van 32,50 tot 42,50 voor vijf gangen eventueel aan te vullen met een wijn- of bierarrangement. Reserveren kan via 0485-477210 of het e-mailadres info@wellnessboot.nl

Geïnformeerd blijven? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief van De RestaurantKrant

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Culinair Internationaal Bocuse d'Or
17 deelnemers aan de Europese finale Bocuse d'Or Europe

Van 15 tot 16 oktober nemen 17 Europese landen deel aan Bocuse d'Or Europe in Tallinn, Estland om zich te kwalificeren voor de grote wereldfinale die plaatsvindt op 1 en 2 juni 2021 in Lyon (Frankrijk). Aanvankelijk hadden 24 landen zich aangemeld. Na de eerste selectie bleven er 20 over, er ...

Food trends
De Dessertclub creëert eerste zoete bitterbal van Nederland

Het eerste dessert only pop-up restaurant van Nederland, de Dessertclub, krijgt wegens het grote succes een vervolg. Op 1 oktober opent het restaurant opnieuw haar deuren in Apeldoorn met een compleet nieuw 7-gangen menu. De Dessertclub heeft daarvoor een bijzondere versie van een typisch Nederlands...

Drinks trends
Consument kiest voor bewustere drinks sinds de lockdown

Met dank aan de crisis waarin we ons nog steeds begeven, maken consumenten steeds bewustere keuzes. Maar hoe uiten de consumententrends van nu zich eigenlijk? Het is niet gek te concluderen dat de afgelopen periode en de situatie waarin we ons bevinden diepe sporen hebben achtergelaten. Niet alleen ...

Amsterdam Culinair
Taiko, in het Conservatorium Hotel, heropent en serveert Hiramasa Kingfish

Taiko, het bekroonde restaurant van Executive Chef Schilo van Coevorden, heropent op 30 september haar deuren voor hotelgasten en bezoekers. Na het succes van de Red King Crab, Wagyu, Wasabi en Soja menu’s, heeft het veelgeprezen modern-Aziatische restaurant van het Conservatorium hotel in Ams...

Nice 'n Easy
Zijn convenienceproducten ook gezond?

Convenienceproducten zijn een uitkomst voor de professionele keuken, vooral vanwege de tijdwinst die het gebruik ervan oplevert. Maar er zijn, bij overmatig gebruik van bepaalde soorten convenienceproducten, ook nadelen. Wieke van der Vossen, expert voedselveiligheid en etikettering bij het Voedings...

Awards Cocktails
Botanero verkozen tot beste cocktailbar van Nederland

Botanero Rotterdam is door mannenblad Esquire uitgeroepen tot Beste Nieuwe Cocktailbar van 2020. De vakjury van de jaarlijkse cocktailbarverkiezing prijst de Mexicaans-geïnspireerde cocktailbar ‘die laat zien waar de nieuwe Rotterdamse cocktailscene voor staat: cocktails van hoge kwalitei...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: