Van der Valk neemt wegrestaurants Autogrill over

7 november 2016 | Jorien Slager

De overname van Autogrill Nederland door de Van der Valk-telgen van Gr8 Investments is rond. Dat heeft het Italiaanse Autogrill vrijdag bekendgemaakt. Gr8 Investments, een investeringsmaatschappij onder leiding van Bas van den Nieuwenhuijzen (35), betaalt 22,7 miljoen euro voor achttien AC-restaurants, zeven hotels, vijf Burger King-restaurants en twee Starbucks-filialen.

Na de overname wil Gr8 Investments de achttien AC-restaurants meteen doorverkopen aan La Place. De restaurants gaan in dat geval onder de naam van die horecaketen verder. Gr8 Investments zegt hierover „exclusief” in gesprek te zijn met La Place-eigenaar Jumbo. Het supermarktbedrijf uit Veghel bevestigt dit, maar wil niets zeggen over de inhoud van de gesprekken. Onduidelijk is in welk stadium deze onderhandelingen zich bevinden, al verwacht Jumbo dat het „binnen afzienbare tijd” tot een akkoord zal komen.

Hoeveel de doorverkoop van de AC-restaurants moet opbrengen, is niet duidelijk. Begin dit jaar kocht Jumbo La Place voor 48 miljoen euro uit de boedel van de failliete warenhuisketen V&D.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Culinair Recepten
Wat zit er in de originele bolognesesaus?

De bolognesesaus is de allerbekendste Italiaanse pastasaus. In tegenstelling tot veel andere pastasauzen is deze behoorlijk rijk gevuld, doorgaans is het een saus op basis van gehakt, (gepelde) tomaten, wortel, selderie, knoflook en ui. Hieraan worden vaak nog meer ingrediënten aan toegevoegd, ...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Bier
Horecaconcern IQ Creative stapt over op Bud

IQ Creative, een van de belangrijkste spelers in de Amsterdamse horeca, maakt vandaag bekend te kiezen voor Bierbrouwerij AB InBev. Het bedrijf van Bert van der Leden en ’s werelds grootste brouwer zijn al sinds de introductie van Bud in Nederland in gesprek. De samenwerking wordt vandaag door...

Achtergronden Internationaal
China gaat wegwerpplastic uitbannen, ook in de horeca

China zal de productie, de verkoop en het gebruik van plastic wegwerpproducten in de komende vijf jaar in drie fasen verbieden of beperken, volgens een gezamenlijk door de Nationale Commissie voor Ontwikkeling en Hervorming en het Ministerie van Ecologie en Milieu uitgevaardigde instructie. Ook voor...

Awards
Restaurant ’t Havenmantsje Harlingen Beste Leerbedrijf Horeca

Tijdens de finale op de Horecava is donderdag 16 januari op de stand van SVH Restaurant ’t Havenmantsje uit Harlingen uitgeroepen tot winnaar van de wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca. De tweede plaats ging naar Hotel Pulitzer uit Amsterdam. Le Brasseur uit Maarssen maakt op de derde plaats de...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: