StukTV en Conimex openen streetfood pop-up restaurant in Bangkok

5 juli 2018 | Thijs Jacobs

Giel, Thomas en Stefan van het populaire YouTube kanaal StukTV zijn een bijzondere uitdaging aangegaan in samenwerking met Conimex. De uitdaging: binnen 30 uur na aankomst in Bangkok een leeg pand in het centrum van de stad omtoveren tot een goedlopend street food pop-up restaurant, waar zij zelf authentieke Thaise gerechten moeten bereiden. Zonder enige ervaring, maar met alleen de nieuwe Aziatische Street Food maaltijdpakketten van Conimex. Hoe ze het er vanaf brengen en hoe de lokale bevolking de Pad Thai van Conimex op smaak beoordeelt is sinds zondag 1 juli te zien op StukTV.

Chaotisch

In totaal twee afleveringen, die vanaf zondag 1 juli en zondag 8 juli te zien zijn op StukTV, is te zien of het de mannen lukt om in het chaotische centrum van Bangkok een street food pop-up restaurant te openen. De drie StukTV gezichten kregen een grote koffer vol Conimex Street Food maaltijdpakketten mee, maar moesten verder alles zelf regelen; van de naam en inrichting van hun restaurant tot de variatie aan verse ingrediënten in de keuken en de klantenwerving. Het doel is om te kijken of de Pad Thai nét zo smaakt als in Azië. Bekijk nu de eerste aflevering op het YouTube kanaal van StukTV HIER.

In de tweede aflevering, die vanaf zondag 8 juli te zien is op het YouTube kanaal van StukTV, is te zien of het de mannen lukt om het restaurant op tijd af te hebben en of de lokale bevolking hun kookkunsten kan waarderen.

Giel de Winter, StukTV:

“StukTV gaat al sinds het begin de meest uiteenlopende uitdagingen aan. Toen Conimex met de uitdaging kwam om binnen 30 uur in het hectische Bangkok een street food restaurant te openen, hebben we die meteen aangenomen.”
Pleun Lauwerier, Marketing Manager Conimex: “Deze actie is ontzettend spannend voor ons, want we stellen onze claim ‘Thuis in de Aziatische Keuken’ behoorlijk op de proef. We moesten nog maar zien of onze gerechten ook overeind zouden blijven als de mannen van StukTV ze zouden bereiden voor de lokale Aziatische bevolking. We geloven dat je je als merk tegenwoordig open moet stellen voor dit soort acties en voor de feedback van experts. En we hebben natuurlijk ook vertrouwen in ons product!”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Personeel Gastronomie
Martijn Struijk nieuwe maître sommelier restaurant Tribeca

Restaurant Tribeca, Heeze heeft Martijn Struijk aangetrokken als maître sommelier. Hij is per direct aangesloten om het team versterken. Claudia en Jan Sobecki: "We zijn superblij met de komst van Martijn. Hij zal ons zaalteam een nieuwe boost geven om zo op nog hoger niveau te kunnen pre ...

Achtergronden
Paskal Jakobsen doet eetcafé van de hand

De streetfoodbistro 'Hard en Ziel' van Bløf-zanger Paskal Jakobsen en zijn vrouw Door, die werd geopend in oktober 2018, gaat sluiten. Jakobsen en zijn vrouw runden Hard en Ziel met topchef Edwin Vinke van sterrenrestaurant De Kromme Watergang. Het Middelburgse eetcafé kende ze ...

Achtergronden Corona
Ingewijden: kabinet positiever over heropening terrassen

Het kabinet lijkt positiever gestemd over de mogelijkheid om op 28 april de terrassen te kunnen openen en de avondklok af te schaffen. Volgens ingewijden zijn de cijfers van de afgelopen dagen positiever dan verwacht. Het kabinet heeft besloten de cijfers daarom nog nauwgezet in de gaten te houden d ...

Personeel Gastronomie
Vital Awick nieuwe chef in Maastrichts culinair pareltje

Vital Awick heeft de afgelopen jaren gewerkt in diverse gerenommeerde zaken, zoals de Leuf in Ubachsberg, Rijks in Amsterdam en momenteel tweesterrenrestaurant Tribeca in Heeze waar hij werkt als keukenchef bij Jan Sobecki. Hij gaat zich onder Executive Chef Frank van Thiel volledig focussen op het ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van De RestaurantKrant vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ges ...

Drinks
Talkshow voor foodies: De Nederlandse Sherry Show

Geïnspireerd op de bekende dagelijkse talkshows, start de door Europa gefinancierde campagne voor beschermde oorsprongsbenaming Sherry wijnen op de Nederlandse markt met een exclusieve “Sherry Show”. Deze dynamische kick-off wordt live uitgezonden vanuit de Balie in Amsterdam op ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: