StukTV en Conimex openen streetfood pop-up restaurant in Bangkok

5 juli 2018 | Thijs Jacobs

Giel, Thomas en Stefan van het populaire YouTube kanaal StukTV zijn een bijzondere uitdaging aangegaan in samenwerking met Conimex. De uitdaging: binnen 30 uur na aankomst in Bangkok een leeg pand in het centrum van de stad omtoveren tot een goedlopend street food pop-up restaurant, waar zij zelf authentieke Thaise gerechten moeten bereiden. Zonder enige ervaring, maar met alleen de nieuwe Aziatische Street Food maaltijdpakketten van Conimex. Hoe ze het er vanaf brengen en hoe de lokale bevolking de Pad Thai van Conimex op smaak beoordeelt is sinds zondag 1 juli te zien op StukTV.

Chaotisch

In totaal twee afleveringen, die vanaf zondag 1 juli en zondag 8 juli te zien zijn op StukTV, is te zien of het de mannen lukt om in het chaotische centrum van Bangkok een street food pop-up restaurant te openen. De drie StukTV gezichten kregen een grote koffer vol Conimex Street Food maaltijdpakketten mee, maar moesten verder alles zelf regelen; van de naam en inrichting van hun restaurant tot de variatie aan verse ingrediënten in de keuken en de klantenwerving. Het doel is om te kijken of de Pad Thai nét zo smaakt als in Azië. Bekijk nu de eerste aflevering op het YouTube kanaal van StukTV HIER.

In de tweede aflevering, die vanaf zondag 8 juli te zien is op het YouTube kanaal van StukTV, is te zien of het de mannen lukt om het restaurant op tijd af te hebben en of de lokale bevolking hun kookkunsten kan waarderen.

Giel de Winter, StukTV:

“StukTV gaat al sinds het begin de meest uiteenlopende uitdagingen aan. Toen Conimex met de uitdaging kwam om binnen 30 uur in het hectische Bangkok een street food restaurant te openen, hebben we die meteen aangenomen.”
Pleun Lauwerier, Marketing Manager Conimex: “Deze actie is ontzettend spannend voor ons, want we stellen onze claim ‘Thuis in de Aziatische Keuken’ behoorlijk op de proef. We moesten nog maar zien of onze gerechten ook overeind zouden blijven als de mannen van StukTV ze zouden bereiden voor de lokale Aziatische bevolking. We geloven dat je je als merk tegenwoordig open moet stellen voor dit soort acties en voor de feedback van experts. En we hebben natuurlijk ook vertrouwen in ons product!”

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Fastservice
Nieuwe vestiging Happy Italy in hoofdkantoor KPN

Happy Italy maakt een tweetal mooie stappen. De snelgroeiende horecaformule heeft afgelopen week een contract gesloten met KPN. Onder het nieuwe KPN hoofdkantoor in Rotterdam komt in het najaar een grote Happy Italy vestiging. Bovendien lanceert Happy Italy een nieuwe take-away formule, ‘Happy...

Wet- en regelgeving Columns
Column: blurring is juist een zegen

Een glas whisky bij de barbier, een wijntje bij de kapper en een stukje ambachtelijke Spaanse pata negra worst bij de slijter. Blurring is al lang en breed geaccepteerd door de consument, het wordt misschien al een beetje verwacht. Waar veel winkels de kans hebben gepakt om hun aanbod te vergroten m...

Achtergronden Culinair
Ad Janssen viert dertigjarig jubileum als meesterkok

Horecaondernemer Ad Janssen viert dit jaar zijn dertigjarig jubileum als meesterkok. Inmiddels de 60 gepasseerd is hij nog lang niet bezig met rustiger aandoen. Integendeel, onlangs besloot hij zijn prestigieuze restaurant in het Kasteel van Rhoon totaal op de schop te nemen. Klassieke lambriseri...

Lees nu de gratis juni-uitgave van De RestaurantKrant

De juni-editie van De RestaurantKrant staat weer bomvol 'need-to-know' artikelen, diepte-interviews en trends. De mocktail heeft zijn definitieve opmars ingezet binnen de horeca. Minder, of het liefst helemaal geen alcohol meer is voor de Millennial de toekomst. Misja Vostermans, voorzitter ...

Toerisme Culinair
Gastronomie belangrijkste criterium voor vakantiebestemming Europeanen

Veel Nederlanders vertrekken in de zomer naar warme oorden om te genieten van een welverdiende vakantie. Sterker nog, Nederlanders boekten dit jaar een recordaantal vakanties naar het buitenland. De keuze voor de vakantiebestemming baseren zij vaak op de lokale keuken, zo blijkt uit jaarlijks onderz...

Culinair
10 jaar De RestaurantKrant: Paul Bocuse

De RestaurantKrant bestaat tien jaar. In deze rubriek blikken we terug op een decennium vol nieuws, trends en diepte-interviews. We halen elke week spraakmakende verhalen uit de oude doos weer naar voren. Deze week een artikel over de grondlegger van de Nouveau Cuisine, Paul Bocuse. In januari di...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: