StukTV en Conimex openen streetfood pop-up restaurant in Bangkok

5 juli 2018 | Thijs Jacobs

Giel, Thomas en Stefan van het populaire YouTube kanaal StukTV zijn een bijzondere uitdaging aangegaan in samenwerking met Conimex. De uitdaging: binnen 30 uur na aankomst in Bangkok een leeg pand in het centrum van de stad omtoveren tot een goedlopend street food pop-up restaurant, waar zij zelf authentieke Thaise gerechten moeten bereiden. Zonder enige ervaring, maar met alleen de nieuwe Aziatische Street Food maaltijdpakketten van Conimex. Hoe ze het er vanaf brengen en hoe de lokale bevolking de Pad Thai van Conimex op smaak beoordeelt is sinds zondag 1 juli te zien op StukTV.

Chaotisch

In totaal twee afleveringen, die vanaf zondag 1 juli en zondag 8 juli te zien zijn op StukTV, is te zien of het de mannen lukt om in het chaotische centrum van Bangkok een street food pop-up restaurant te openen. De drie StukTV gezichten kregen een grote koffer vol Conimex Street Food maaltijdpakketten mee, maar moesten verder alles zelf regelen; van de naam en inrichting van hun restaurant tot de variatie aan verse ingrediënten in de keuken en de klantenwerving. Het doel is om te kijken of de Pad Thai nét zo smaakt als in Azië. Bekijk nu de eerste aflevering op het YouTube kanaal van StukTV HIER.

In de tweede aflevering, die vanaf zondag 8 juli te zien is op het YouTube kanaal van StukTV, is te zien of het de mannen lukt om het restaurant op tijd af te hebben en of de lokale bevolking hun kookkunsten kan waarderen.

Giel de Winter, StukTV:

“StukTV gaat al sinds het begin de meest uiteenlopende uitdagingen aan. Toen Conimex met de uitdaging kwam om binnen 30 uur in het hectische Bangkok een street food restaurant te openen, hebben we die meteen aangenomen.”
Pleun Lauwerier, Marketing Manager Conimex: “Deze actie is ontzettend spannend voor ons, want we stellen onze claim ‘Thuis in de Aziatische Keuken’ behoorlijk op de proef. We moesten nog maar zien of onze gerechten ook overeind zouden blijven als de mannen van StukTV ze zouden bereiden voor de lokale Aziatische bevolking. We geloven dat je je als merk tegenwoordig open moet stellen voor dit soort acties en voor de feedback van experts. En we hebben natuurlijk ook vertrouwen in ons product!”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening
Amerikaanse franchiseketen Wayback Burgers gaat uitbreiden in Nederland

Sinds december 2018 is de Amerikaanse franchiseketen Wayback Burgers gevestigd in Nederland. Na ruim een jaar succesvol te hebben gedraaid, is Stefan Boers – Master Franchisehouder Nederland – klaar om de volgende stap te nemen in het realiseren van zijn ambitie; 10 nieuwe full service ...

Interview Longread
Interview: tijd voor meer vrouwen in de sterrenkeuken?

Vrouwelijke koks zijn nog (te) dun gezaaid, maar de aanstormende talenten Tess de Groot en Femke Klaassen, die bij respectievelijk Aan de Poel en De Librije werken, hebben een glansrijke toekomst in het verschiet. Ik spreek ze in De Librije, het driesterrenrestaurant in Zwolle en bespreek hun ervari...

Events
Horecava 2021 gaat hybride

Horecava verrijkt haar 65e editie, die plaatsvindt van 11 – 14 januari 2021 in RAI Amsterdam, met een online programma. Het evenement zal in aangepaste vorm face-2-face, volgens de COVID-19 richtlijnen, én virtueel live zijn. De vakbeurs, die foodservice professionals al jaren met elkaa...

Awards
Beachclub Lekker uit Vrouwenpolder Beste Paviljoen van 2020

Donderdag 30 juli werden de jaarlijkse prijzen voor het Beste Paviljoen en het Schoonste Strand van Nederland uitgereikt. De prijs voor het Schoonste Strand van Nederland ging naar Ameland. En voor het eerst mocht de jury zelfs een tien toekennen voor de schoonheid van dit strand. Friesland had met ...

Opening
Sterrenzaak opent bistro: Bistro TWO in Roermond

Begin september mag de gezellige Limburgse stad, Roermond een nieuwe top bistro verwelkomen op de Roerkade. Waar de brasserie van het luxe Hotel Dux eerder gevestigd was, zal binnenkort een nieuwe wind, genaamd Bistro TWO, waaien. Bethany DeLong en Edwin Soumang, eigenaars van het met een Micheli...

Economie
McDonalds ziet omzet in 2019 verdriedubbelen

De omzet van McDonald’s bezorgservice McDelivery is in 2019 verdriedubbeld ten opzichte van 2018. Deze groei zet in 2020 verder door. Hiermee plukt McDonald’s de vruchten van haar strategie om in te spelen op de snelgroeiende bezorgmarkt. De uitrol van deze service is de afgelopen maa...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: