StukTV en Conimex openen streetfood pop-up restaurant in Bangkok

5 juli 2018 | Thijs Jacobs

Giel, Thomas en Stefan van het populaire YouTube kanaal StukTV zijn een bijzondere uitdaging aangegaan in samenwerking met Conimex. De uitdaging: binnen 30 uur na aankomst in Bangkok een leeg pand in het centrum van de stad omtoveren tot een goedlopend street food pop-up restaurant, waar zij zelf authentieke Thaise gerechten moeten bereiden. Zonder enige ervaring, maar met alleen de nieuwe Aziatische Street Food maaltijdpakketten van Conimex. Hoe ze het er vanaf brengen en hoe de lokale bevolking de Pad Thai van Conimex op smaak beoordeelt is sinds zondag 1 juli te zien op StukTV.

Chaotisch

In totaal twee afleveringen, die vanaf zondag 1 juli en zondag 8 juli te zien zijn op StukTV, is te zien of het de mannen lukt om in het chaotische centrum van Bangkok een street food pop-up restaurant te openen. De drie StukTV gezichten kregen een grote koffer vol Conimex Street Food maaltijdpakketten mee, maar moesten verder alles zelf regelen; van de naam en inrichting van hun restaurant tot de variatie aan verse ingrediënten in de keuken en de klantenwerving. Het doel is om te kijken of de Pad Thai nét zo smaakt als in Azië. Bekijk nu de eerste aflevering op het YouTube kanaal van StukTV HIER.

In de tweede aflevering, die vanaf zondag 8 juli te zien is op het YouTube kanaal van StukTV, is te zien of het de mannen lukt om het restaurant op tijd af te hebben en of de lokale bevolking hun kookkunsten kan waarderen.

Giel de Winter, StukTV:

“StukTV gaat al sinds het begin de meest uiteenlopende uitdagingen aan. Toen Conimex met de uitdaging kwam om binnen 30 uur in het hectische Bangkok een street food restaurant te openen, hebben we die meteen aangenomen.”
Pleun Lauwerier, Marketing Manager Conimex: “Deze actie is ontzettend spannend voor ons, want we stellen onze claim ‘Thuis in de Aziatische Keuken’ behoorlijk op de proef. We moesten nog maar zien of onze gerechten ook overeind zouden blijven als de mannen van StukTV ze zouden bereiden voor de lokale Aziatische bevolking. We geloven dat je je als merk tegenwoordig open moet stellen voor dit soort acties en voor de feedback van experts. En we hebben natuurlijk ook vertrouwen in ons product!”

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bier Duurzaamheid
Heineken ambieert 20 procent minder plastic in 2025

Op initiatief van Staatssecretaris Stientje van Veldhoven heeft HEINEKEN Nederland Commercie het Plastic Pact mede ondertekend. Samen met 68 organisaties committeert de bierbrouwer zich om in 2025 20 procent minder plastic te gebruiken, meer plastic opnieuw te gebruiken en al het nieuwe plastic voor...

Duurzaamheid
Nestlé gaat voor 100 procent recyclebare verpakking in 2025

Nestlé heeft vanmiddag, tijdens de Nationale Circulaire Economie Conferentie in Den Haag, samen met meer dan 70 andere bedrijven en milieuorganisaties het ‘Plastic Pact’ ondertekend. Het pact is een initiatief van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. De ondertekenaars ...

Opening Restaurant
Nieuw restaurant biedt gratis eten aan

Op woensdag 20 februari vond de opening van het nieuwe restaurant Dadawan plaats in Eindhoven. Dadawan heeft voor een originele inwijding gekozen, er kon namelijk gratis gegeten worden. Dit was een succes en zorgde voor een enorme rij, zo lezen we op omroepbrabant.nl. De verbouwing van het pand l...

trends Duurzaamheid
'The Future 50': gewassen met een lage foodprint

‘The Future 50 Foods’ is een lijst van 50 plantaardige voedingsmiddelen die de voedingswaarde van onze maaltijden kunnen verhogen terwijl tegelijkertijd het negatieve effect van de voedselproductie op de planeet drastisch wordt verminderd. Gisteren presenteerde Knorr, in samenwerking met...

Columns Blog
Column restaurateur Sico de Moel: duurzaam

Sico de Moel is restaurateur. Als eigenaar van restaurant L'invité in Amsterdam maakt hij nogal wat mee. Zijn observaties en ervaringen deelt hij graag met de lezers van De RestaurantKrant en voortaan lees je maandelijks een bijdrage van Sico. Deze ochtend was ik door een leverancier u...

Achtergronden KHN
Gezondheid en horeca: kleinere porties en minder zout

73 procent van de horecaondernemers is volop bezig om zijn aanbod van eten en drinken gezonder te maken. Dat doen ze door het gebruik van dagverse, lokale producten, vloeibare vetten, minder zout en door meer vegetarische gerechten op de menukaart aan te bieden. Dat blijkt uit onderzoek van KHN. D...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: