Lieke Weerdenburg F&B Professional of the Year 2019

4 februari 2019 | Thijs Jacobs
Lieke Weerdenburg F&B Professional of the Year 2019

Tijdens het AF&BM-jaargala in NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky heeft Lieke Weerdenburg, F&B Manager van Van der Valk Hotel Uden Veghel, de F&B Professional of the Year Award 2019 in ontvangst genomen.

De finalestrijd ging dit jaar tussen Lieke Weerdenburg, Caroline van den Hoogen (Van der Valk Hoorn) en Tim Maathuis (Conservatorium Hotel Amsterdam). Na een spannende verkiezingsstrijd tussen tien genomineerde F&B-professionals kreeg zij van het publiek en collega-professionals de meeste stemmen.

Vakjury on Tour

Voor de negende editie van de door de AF&BM georganiseerde verkiezing is de jury ‘on tour’ gegaan om de kwaliteiten van de finalisten te beoordelen. Tijdens bedrijfsbezoeken presenteerden de professionals zich op geheel eigen wijze in hun eigen habitat aan de vakjury. Naast de beoordeling van managementkwaliteiten en aantoonbare successen lette de jury dit jaar extra op de sociaal maatschappelijke thema’s: minder en verantwoord alcoholgebruik en bewuste en gezonde voeding. Bekijk onder de tekst het videoverslag van de jurybezoeken.

Deskundig oordeel

Onder leiding van juryvoorzitter Maarten Wessels (Wessels Trainingen) beoordeelde de vakjury de presentaties van de finalisten en motiveerde de jury waarom Lieke het verschil maakt en de titel verdient. Juryleden Ruth Engels (F&B Professional of the Year ’18), Frank Lindner (Food Inspiration), Iris Kranenburg (Entree Magazine), Paul Sprakel (Hospitality Management) en Demian van der Reijden (Misset Horeca) waren het snel met elkaar eens.

Zij maakt het verschil!

Uit handen van AF&BM-voorzitter René Giel kreeg Lieke tijdens het jaargala van de netwerkvereniging voor F&B-professionals de award uitgereikt. “Haar presentatie was zeer creatief, vol met passie en verrassingen. Lieke heeft een duidelijke visie op F&B binnen haar hotel, en geniet duidelijk het vertrouwen van zowel de hoteldirectie als haar team. Op alle F&B-aspecten van het hotel drukte ze in meer of mindere mate haar stempel en ze geeft op heldere en meetbare manier invulling aan de maatschappelijke thema's die voor deze verkiezing zijn aangewezen”,  aldus juryvoorzitter Maarten Wessels.

Ambassadeurs voor vak

Ondanks dat zij de titel helaas niet wonnen zijn ook Caroline en Tim echte ambassadeurs voor het mooie en dynamische F&B-vak. Twee waardige finalisten waarbij F&B door de aderen stroomt.

Foto: Cynthia van Dijke Fotografie

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Ondernemen
Column Monique van Gevelt: wordt de horeca eindelijk onderdeel van de oplossing?

Door het mooie weer van vorige week zijn de schellen van de ogen gevallen bij een deel van de burgemeesters, OMT-leden en politiek. Wat wij al lang wisten en verkondigden is waarheid geworden. Bij mooi weer en na een zware winter is er geen houden meer aan en moet de mens eruit. Wij kennen de mens n ...

Corona
‘Gastvrij Arnhem’ eerste centrale registratie tool voor horeca

Bij heropening van de horeca zijn ondernemers verplicht om een gezondheidscheck en registratie van bezoekers te regelen, om deze bij een contactonderzoek aan de GGD beschikbaar te stellen. Om horecaondernemers hierbij te ondersteunen presenteerde Arnhem zich vandaag als eerste gemeente van Nederl ...

Corona
'Kabinet wil terrassen openen op 21 april'

Het kabinet wil de terrassen op 21 april openen. Ook wil de regering de winkels weer openen. Aanstaande vrijdag buigt het OMT zich over de kwestie. Ook het schrappen van de avondklok ligt op tafel. Dat bevestigen Haagse bronnen tegenover verschillende landelijke media. De versoepelingen hangen a ...

Economie Corona
Aantal opgeheven horecavestigingen in 2020 hoger dan ooit

In de Randstad zijn in 2020 relatief veel vestigingen van bedrijven opgeheven. In de regio’s Haarlem en Groot-Amsterdam ging het om ruim 6,5 procent van alle bedrijfsvestigingen. In 2020 was zowel het aantal opheffingen als oprichtingen van bedrijfsvestigingen het hoogst sinds het begin van de ...

Interview
E-mailmarketing in de horeca: personalisatie is 'key'

Communiceren met gasten is in de horeca essentieel. Nu de branche nog altijd gebukt gaat onder de coronamaatregelen is communiceren via digitale kanalen van groot belang. Voor nieuwe gasten, maar ook voor terugkerende gasten. E-mailmarketing is daarin essentieel. Het verzamelen van e-mailadressen ...

Wet- en regelgeving Corona
Burgemeesters willen terrassen graag weer openen

Steeds meer burgemeesters scharen zich achter de oproep van burgemeester Halsema (Amsterdam) om de terrassen weer te openen. Dit zou het beter mogelijk maken om de buitenruimte optimaal en gecontroleerd te kunnen gebruiken, met inachtneming van de coronamaatregelen. In veel steden werd het de afg ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: