Lieke Weerdenburg F&B Professional of the Year 2019

4 februari 2019 | Thijs Jacobs

Tijdens het AF&BM-jaargala in NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky heeft Lieke Weerdenburg, F&B Manager van Van der Valk Hotel Uden Veghel, de F&B Professional of the Year Award 2019 in ontvangst genomen.

De finalestrijd ging dit jaar tussen Lieke Weerdenburg, Caroline van den Hoogen (Van der Valk Hoorn) en Tim Maathuis (Conservatorium Hotel Amsterdam). Na een spannende verkiezingsstrijd tussen tien genomineerde F&B-professionals kreeg zij van het publiek en collega-professionals de meeste stemmen.

Vakjury on Tour

Voor de negende editie van de door de AF&BM georganiseerde verkiezing is de jury ‘on tour’ gegaan om de kwaliteiten van de finalisten te beoordelen. Tijdens bedrijfsbezoeken presenteerden de professionals zich op geheel eigen wijze in hun eigen habitat aan de vakjury. Naast de beoordeling van managementkwaliteiten en aantoonbare successen lette de jury dit jaar extra op de sociaal maatschappelijke thema’s: minder en verantwoord alcoholgebruik en bewuste en gezonde voeding. Bekijk onder de tekst het videoverslag van de jurybezoeken.

Deskundig oordeel

Onder leiding van juryvoorzitter Maarten Wessels (Wessels Trainingen) beoordeelde de vakjury de presentaties van de finalisten en motiveerde de jury waarom Lieke het verschil maakt en de titel verdient. Juryleden Ruth Engels (F&B Professional of the Year ’18), Frank Lindner (Food Inspiration), Iris Kranenburg (Entree Magazine), Paul Sprakel (Hospitality Management) en Demian van der Reijden (Misset Horeca) waren het snel met elkaar eens.

Zij maakt het verschil!

Uit handen van AF&BM-voorzitter René Giel kreeg Lieke tijdens het jaargala van de netwerkvereniging voor F&B-professionals de award uitgereikt. “Haar presentatie was zeer creatief, vol met passie en verrassingen. Lieke heeft een duidelijke visie op F&B binnen haar hotel, en geniet duidelijk het vertrouwen van zowel de hoteldirectie als haar team. Op alle F&B-aspecten van het hotel drukte ze in meer of mindere mate haar stempel en ze geeft op heldere en meetbare manier invulling aan de maatschappelijke thema's die voor deze verkiezing zijn aangewezen”,  aldus juryvoorzitter Maarten Wessels.

Ambassadeurs voor vak

Ondanks dat zij de titel helaas niet wonnen zijn ook Caroline en Tim echte ambassadeurs voor het mooie en dynamische F&B-vak. Twee waardige finalisten waarbij F&B door de aderen stroomt.

Foto: Cynthia van Dijke Fotografie

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Culinair
Talentvolle koks strijden in Amersfoort om prestigieuze titel

Zes jonge en talentvolle chefs gaan maandag 18 februari bij Leerhotel Het Klooster in Amersfoort de strijd met elkaar aan tijdens de Jeunes Chefs Rôtisseurs Competition 2019. De winnaar is niet alleen de beste van Nederland, maar plaatst zich ook voor de internationale finale in het Canadese C...

Column David Bakker
Column: gluten-noten-lactose-intolerantie

Veel horecaondernemers hebben een intolerantie-allergie; een allergie tegen mensen met een intolerantie. De vraag: “Moeten wij nog rekening houden met een intolerantie of allergie?”, is na “Wat mag ik voor u inschenken”, “Zal ik uw jas ophangen?” en “Smaakt ...

Opening Lunchroom
Hudson Bar & Kitchen lanceert lunch & bakery concept in Leiden

De Amerikaanse restaurantketen Hudson Bar & Kitchen, lanceert het lunch & bakery concept Hudson Coffee. De eerste vestiging van Hudson Coffee is geopend aan de nieuwe Beestenmarkt 23 in Leiden, tegenover de Lammermarktgarage en direct naast het 1,5 jaar geleden geopende Hudson restaurant. De...

Amsterdam Culinair
Restaurant The Gaia presenteert eerste gerechten

Begin maart opent The Gaia officieel haar deuren aan het Rembrandtplein in Amsterdam. Met een lounge, restaurant en (late night) bar weet chef Ayt Erdogan (De Nederlanden*, Mariënhof) op gastronomische wijze een traditionele kookfilosofie tijdloos te maken. In lunch, diner en bites. De smak...

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: