Gouden jubileum voor HMSHost op Schiphol

11 oktober 2017 | Roy Spijker

HMSHost International, het grootste horecabedrijf in Nederland onder één dak, vierde maandag haar 50-jarig bestaan en succesvolle samenwerking met Schiphol Group. Sinds de officiële opening van de terminal van de luchthaven Schiphol in 1967 en het tekenen van de eerste overeenkomst, is HMSHost uitgegroeid tot een van de belangrijkste werkgevers in de regio. Vanwege de succesvolle samenwerking is in 2012 het contract met Schiphol Group verlengd tot 2027.

Om het jubileum te vieren, trakteerde HMSHost haar belangrijkste business partners op een rondvlucht boven de Noord-Hollandse steden met een Koninklijke DC-3 Dakota uit 1944. Dakota’s Restaurant & Bar was het decor voor een uitgebreide lunch voor alle medewerkers en voor de drukbezochte receptie voor alle business relaties. In de speeches werd teruggeblikt op de groei van HMSHost in de afgelopen vijf decennia, maar werd er ook nadrukkelijk vooruitgekeken. De nieuwe strategie ‘Creating a place to be’ werd uitgelegd en is zichtbaar in de ruim honderd pagina’s tellende jubileumuitgave van ’50 years Feeling Good on the Move’.

Walter Seib, CEO van HMSHost International: “Met 50 jaar ervaring, passie en bekwaamheid hebben wij een stevig fundament voor ons huidige en toekomstige succes gelegd. Dit alles was niet mogelijk geweest zonder de intensieve en langdurige samenwerking met onze opdrachtgever, business partners, leveranciers, brands én de onuitputtelijke inzet van onze medewerkers. Wij zijn heel trots op de bijdrage die HMSHost International heeft geleverd aan de groei van Schiphol tot een van ’s werelds meest geliefde vliegvelden, en onze eigen groei als gevolg van deze succesvolle samenwerking. De kick van ons werk bestaat eruit om grensverleggende concepten te vinden die reizigers iets brengen waarvan ze niet wisten dat ze het misten. Schiphol biedt hierin nog altijd het perfecte podium voor de kernactiviteiten van HMSHost International.”

Achtergrond
De wereld van de horeca en de luchtvaart is enorm veranderd de afgelopen 50 jaar. Waar vliegen vroeger alleen was weggelegd voor een klein deel van de bevolking, is het nu toegankelijk voor een breder publiek. Een luchthaven was in eerste instantie een plaats om efficiënt reizigers te laten vertrekken en aankomen. Met de komst en ontwikkeling van concepten en medewerkers voegde HMSHost International daar een dimensie aan toe. Van de gehaaste zakenreiziger tot het gezin dat twee extra broodjes wil bij de soep: om iedereen een goed aanbod te garanderen investeert HMSHost International in partnerships met bekende merken als Starbucks en LEON als ook in eigen brands als GrabandFly. Met meer dan 200 brands, het grootste merk- en conceptportfolio in de horeca-industrie, en 6.000 medewerkers, waarvan ruim 40 procent op Schiphol, is HMSHost International gegroeid van kleine speler in een kleine markt tot marktleider van wereldniveau.

Eetbehoeften van reizigers onderweg veranderen razendsnel. Het vermogen om conceptueel te denken is een voorwaarde voor succes voor elk horecabedrijf in de reissector. HMSHost International investeert hier daarom aanzienlijk in. Het bedrijf heeft een afdeling business development die zich uitsluitend bezighoudt met het spotten van de laatste internationale trends en met de ontwikkeling van nieuwe concepten die reizigers graag bezoeken. Het vroegtijdig inspelen op trends als puurheid, transparantie en oprechtheid is voor HMSHost International een tweede natuur geworden en cruciaal om zo in te kunnen springen op veranderende consumentbehoeften.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
BAZOOKA opent in de Kauwgomballenfabriek.

Je moet maar durven, midden in de lockdown een horecazaak openen. Het team van House of Watt (Elsa Jonker, Thomas Reekers en Felix Bekkers) doen het. “Je kan ook op de bank gaan zitten, wachten tot het voorbij is en dan hopen dat je nog bestaat”, aldus Elsa Jonker, één van ...

Wet- en regelgeving Corona
Kabinet breidt steun- en herstelpakketten uit

Door het verlengen van de lockdown en de invoering van de avondklok heeft het demissionair kabinet besloten de steun- en herstelpakketten uit te breiden. Met deze uitbreiding van het pakket is een totaalbedrag gemoeid van 7,6 miljard euro. De verruimingen gelden voor het eerste en tweede kwartaal va ...

Corona
Download: werkgeversverklaring avondklok

In heel Nederland geldt vanaf zaterdag 23 januari een avondklok. Dat betekent dat iedereen tussen 21.00 uur ’s avonds en 04.30 uur ’s ochtends binnen blijft. Voor het werk mogen mensen wel de straat op. Het bezorgen van maaltijden is toegestaan mits de bezorger zowel een 'Werkgev ...

Mensen
JRE-Nederland gaat samenwerken met Maxxium, Ninaber van Eyben en Chef's Farm

Op 13 januari j.l. was Restaurant Villa la Ruche in Voorburg de locatie waar Voorzitter Marko Karelse met trots namens het bestuur de overeenkomst tekende met de nieuwe JRE Partner Maxxium. Vanuit Maxxium was Etienne Hoek aanwezig om de overeenkomst te tekenen. Uiteraard werd er getoost op een mooie ...

Wet- en regelgeving Corona
Avondklok 23 januari van kracht

Het demissionair kabinet wil de verwachte avondklok in gaan voeren. Dat maakte premier Rutte op de persconferentie van woensdag 20 januari bekend. Donderdag 21 januari debatteerde het kabinet over de invoering met de Tweede Kamer. De Kamer steunde het het besluit, waardoor de avondklok vanaf zaterda ...

Interview Longread
BookDinners: van reserveringsplatform naar online marketingpartner voor restaurants

Inmiddels is het platform van BookDinners bij veel restaurateurs bekend, maar niet iedereen weet dat de propositie van het bedrijf is verschoven. Niet alleen vanwege corona, vertelt Paul Wiertz van BookDinners: “Al in eind 2019 waren we bezig met ons nieuwe model, gericht op de ideale online g ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: