Gouden jubileum voor HMSHost op Schiphol

Auteur: Roy Spijker
Mensen 11 oktober 2017
Gouden jubileum voor HMSHost op Schiphol

HMSHost International, het grootste horecabedrijf in Nederland onder één dak, vierde maandag haar 50-jarig bestaan en succesvolle samenwerking met Schiphol Group. Sinds de officiële opening van de terminal van de luchthaven Schiphol in 1967 en het tekenen van de eerste overeenkomst, is HMSHost uitgegroeid tot een van de belangrijkste werkgevers in de regio. Vanwege de succesvolle samenwerking is in 2012 het contract met Schiphol Group verlengd tot 2027.

Om het jubileum te vieren, trakteerde HMSHost haar belangrijkste business partners op een rondvlucht boven de Noord-Hollandse steden met een Koninklijke DC-3 Dakota uit 1944. Dakota’s Restaurant & Bar was het decor voor een uitgebreide lunch voor alle medewerkers en voor de drukbezochte receptie voor alle business relaties. In de speeches werd teruggeblikt op de groei van HMSHost in de afgelopen vijf decennia, maar werd er ook nadrukkelijk vooruitgekeken. De nieuwe strategie ‘Creating a place to be’ werd uitgelegd en is zichtbaar in de ruim honderd pagina’s tellende jubileumuitgave van ’50 years Feeling Good on the Move’.

Walter Seib, CEO van HMSHost International: “Met 50 jaar ervaring, passie en bekwaamheid hebben wij een stevig fundament voor ons huidige en toekomstige succes gelegd. Dit alles was niet mogelijk geweest zonder de intensieve en langdurige samenwerking met onze opdrachtgever, business partners, leveranciers, brands én de onuitputtelijke inzet van onze medewerkers. Wij zijn heel trots op de bijdrage die HMSHost International heeft geleverd aan de groei van Schiphol tot een van ’s werelds meest geliefde vliegvelden, en onze eigen groei als gevolg van deze succesvolle samenwerking. De kick van ons werk bestaat eruit om grensverleggende concepten te vinden die reizigers iets brengen waarvan ze niet wisten dat ze het misten. Schiphol biedt hierin nog altijd het perfecte podium voor de kernactiviteiten van HMSHost International.”

Achtergrond
De wereld van de horeca en de luchtvaart is enorm veranderd de afgelopen 50 jaar. Waar vliegen vroeger alleen was weggelegd voor een klein deel van de bevolking, is het nu toegankelijk voor een breder publiek. Een luchthaven was in eerste instantie een plaats om efficiënt reizigers te laten vertrekken en aankomen. Met de komst en ontwikkeling van concepten en medewerkers voegde HMSHost International daar een dimensie aan toe. Van de gehaaste zakenreiziger tot het gezin dat twee extra broodjes wil bij de soep: om iedereen een goed aanbod te garanderen investeert HMSHost International in partnerships met bekende merken als Starbucks en LEON als ook in eigen brands als GrabandFly. Met meer dan 200 brands, het grootste merk- en conceptportfolio in de horeca-industrie, en 6.000 medewerkers, waarvan ruim 40 procent op Schiphol, is HMSHost International gegroeid van kleine speler in een kleine markt tot marktleider van wereldniveau.

Eetbehoeften van reizigers onderweg veranderen razendsnel. Het vermogen om conceptueel te denken is een voorwaarde voor succes voor elk horecabedrijf in de reissector. HMSHost International investeert hier daarom aanzienlijk in. Het bedrijf heeft een afdeling business development die zich uitsluitend bezighoudt met het spotten van de laatste internationale trends en met de ontwikkeling van nieuwe concepten die reizigers graag bezoeken. Het vroegtijdig inspelen op trends als puurheid, transparantie en oprechtheid is voor HMSHost International een tweede natuur geworden en cruciaal om zo in te kunnen springen op veranderende consumentbehoeften.

Overig nieuws