Gouden jubileum voor HMSHost op Schiphol

11 oktober 2017 | Roy Spijker

HMSHost International, het grootste horecabedrijf in Nederland onder één dak, vierde maandag haar 50-jarig bestaan en succesvolle samenwerking met Schiphol Group. Sinds de officiële opening van de terminal van de luchthaven Schiphol in 1967 en het tekenen van de eerste overeenkomst, is HMSHost uitgegroeid tot een van de belangrijkste werkgevers in de regio. Vanwege de succesvolle samenwerking is in 2012 het contract met Schiphol Group verlengd tot 2027.

Om het jubileum te vieren, trakteerde HMSHost haar belangrijkste business partners op een rondvlucht boven de Noord-Hollandse steden met een Koninklijke DC-3 Dakota uit 1944. Dakota’s Restaurant & Bar was het decor voor een uitgebreide lunch voor alle medewerkers en voor de drukbezochte receptie voor alle business relaties. In de speeches werd teruggeblikt op de groei van HMSHost in de afgelopen vijf decennia, maar werd er ook nadrukkelijk vooruitgekeken. De nieuwe strategie ‘Creating a place to be’ werd uitgelegd en is zichtbaar in de ruim honderd pagina’s tellende jubileumuitgave van ’50 years Feeling Good on the Move’.

Walter Seib, CEO van HMSHost International: “Met 50 jaar ervaring, passie en bekwaamheid hebben wij een stevig fundament voor ons huidige en toekomstige succes gelegd. Dit alles was niet mogelijk geweest zonder de intensieve en langdurige samenwerking met onze opdrachtgever, business partners, leveranciers, brands én de onuitputtelijke inzet van onze medewerkers. Wij zijn heel trots op de bijdrage die HMSHost International heeft geleverd aan de groei van Schiphol tot een van ’s werelds meest geliefde vliegvelden, en onze eigen groei als gevolg van deze succesvolle samenwerking. De kick van ons werk bestaat eruit om grensverleggende concepten te vinden die reizigers iets brengen waarvan ze niet wisten dat ze het misten. Schiphol biedt hierin nog altijd het perfecte podium voor de kernactiviteiten van HMSHost International.”

Achtergrond
De wereld van de horeca en de luchtvaart is enorm veranderd de afgelopen 50 jaar. Waar vliegen vroeger alleen was weggelegd voor een klein deel van de bevolking, is het nu toegankelijk voor een breder publiek. Een luchthaven was in eerste instantie een plaats om efficiënt reizigers te laten vertrekken en aankomen. Met de komst en ontwikkeling van concepten en medewerkers voegde HMSHost International daar een dimensie aan toe. Van de gehaaste zakenreiziger tot het gezin dat twee extra broodjes wil bij de soep: om iedereen een goed aanbod te garanderen investeert HMSHost International in partnerships met bekende merken als Starbucks en LEON als ook in eigen brands als GrabandFly. Met meer dan 200 brands, het grootste merk- en conceptportfolio in de horeca-industrie, en 6.000 medewerkers, waarvan ruim 40 procent op Schiphol, is HMSHost International gegroeid van kleine speler in een kleine markt tot marktleider van wereldniveau.

Eetbehoeften van reizigers onderweg veranderen razendsnel. Het vermogen om conceptueel te denken is een voorwaarde voor succes voor elk horecabedrijf in de reissector. HMSHost International investeert hier daarom aanzienlijk in. Het bedrijf heeft een afdeling business development die zich uitsluitend bezighoudt met het spotten van de laatste internationale trends en met de ontwikkeling van nieuwe concepten die reizigers graag bezoeken. Het vroegtijdig inspelen op trends als puurheid, transparantie en oprechtheid is voor HMSHost International een tweede natuur geworden en cruciaal om zo in te kunnen springen op veranderende consumentbehoeften.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Michelin Verbouwen
Beluga Loves You zet verbouwing in: 1 augustus weer open

Afgelopen weken is Beluga Loves You net als zovelen in de weer geweest met het zoeken naar de juiste vertaling van 'het nieuwe normaal'. Servais Tielman: "Wij zijn tot de conclusie gekomen dat we dat onmogelijk kunnen combineren met hoogwaardige gastronomie, een topbeleving en een onged...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Amsterdam Coronacrisis
Sterrenrestaurant Restaurant 212 introduceert luxueuze dinerboxen 

Het Amsterdamse Restaurant 212 brengt fine dining experiences naar mensen thuis met het nieuwe concept ‘212 at home’. Vanaf nu kun je culinair hoogstaande dinerboxen bestellen via de website en laten thuisbezorgen, bereid door de bekende topchefs Richard van Oostenbrugge en Thomas Groot....

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: