Gouden jubileum voor HMSHost op Schiphol

11 oktober 2017 | Roy Spijker

HMSHost International, het grootste horecabedrijf in Nederland onder één dak, vierde maandag haar 50-jarig bestaan en succesvolle samenwerking met Schiphol Group. Sinds de officiële opening van de terminal van de luchthaven Schiphol in 1967 en het tekenen van de eerste overeenkomst, is HMSHost uitgegroeid tot een van de belangrijkste werkgevers in de regio. Vanwege de succesvolle samenwerking is in 2012 het contract met Schiphol Group verlengd tot 2027.

Om het jubileum te vieren, trakteerde HMSHost haar belangrijkste business partners op een rondvlucht boven de Noord-Hollandse steden met een Koninklijke DC-3 Dakota uit 1944. Dakota’s Restaurant & Bar was het decor voor een uitgebreide lunch voor alle medewerkers en voor de drukbezochte receptie voor alle business relaties. In de speeches werd teruggeblikt op de groei van HMSHost in de afgelopen vijf decennia, maar werd er ook nadrukkelijk vooruitgekeken. De nieuwe strategie ‘Creating a place to be’ werd uitgelegd en is zichtbaar in de ruim honderd pagina’s tellende jubileumuitgave van ’50 years Feeling Good on the Move’.

Walter Seib, CEO van HMSHost International: “Met 50 jaar ervaring, passie en bekwaamheid hebben wij een stevig fundament voor ons huidige en toekomstige succes gelegd. Dit alles was niet mogelijk geweest zonder de intensieve en langdurige samenwerking met onze opdrachtgever, business partners, leveranciers, brands én de onuitputtelijke inzet van onze medewerkers. Wij zijn heel trots op de bijdrage die HMSHost International heeft geleverd aan de groei van Schiphol tot een van ’s werelds meest geliefde vliegvelden, en onze eigen groei als gevolg van deze succesvolle samenwerking. De kick van ons werk bestaat eruit om grensverleggende concepten te vinden die reizigers iets brengen waarvan ze niet wisten dat ze het misten. Schiphol biedt hierin nog altijd het perfecte podium voor de kernactiviteiten van HMSHost International.”

Achtergrond
De wereld van de horeca en de luchtvaart is enorm veranderd de afgelopen 50 jaar. Waar vliegen vroeger alleen was weggelegd voor een klein deel van de bevolking, is het nu toegankelijk voor een breder publiek. Een luchthaven was in eerste instantie een plaats om efficiënt reizigers te laten vertrekken en aankomen. Met de komst en ontwikkeling van concepten en medewerkers voegde HMSHost International daar een dimensie aan toe. Van de gehaaste zakenreiziger tot het gezin dat twee extra broodjes wil bij de soep: om iedereen een goed aanbod te garanderen investeert HMSHost International in partnerships met bekende merken als Starbucks en LEON als ook in eigen brands als GrabandFly. Met meer dan 200 brands, het grootste merk- en conceptportfolio in de horeca-industrie, en 6.000 medewerkers, waarvan ruim 40 procent op Schiphol, is HMSHost International gegroeid van kleine speler in een kleine markt tot marktleider van wereldniveau.

Eetbehoeften van reizigers onderweg veranderen razendsnel. Het vermogen om conceptueel te denken is een voorwaarde voor succes voor elk horecabedrijf in de reissector. HMSHost International investeert hier daarom aanzienlijk in. Het bedrijf heeft een afdeling business development die zich uitsluitend bezighoudt met het spotten van de laatste internationale trends en met de ontwikkeling van nieuwe concepten die reizigers graag bezoeken. Het vroegtijdig inspelen op trends als puurheid, transparantie en oprechtheid is voor HMSHost International een tweede natuur geworden en cruciaal om zo in te kunnen springen op veranderende consumentbehoeften.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Coronacrisis
Fernando Jonker, Dagboek in crisistijd: Hoofd omhoog

We zijn twee weken verder. Twee weken geleden begonnen we met het voorbereiden van afhaalmaaltijden. Op mijn telefoon verschijnt een bericht van de moeder van mijn kinderen. ‘Hoop dat het met je gaat’… Het grijpt mij aan en door mijn hoofd flits alles door mij heen. Tja.. Hoe g...

Help de Horeca: eerste miljoen is binnen

Sinds de start van Help de Horeca twee weken geleden zijn inmiddels ruim 20.000 waardebonnen ter waarde van maar liefst 1 miljoen euro aangeschaft door horecaliefhebbers in heel Nederland. Met dit bijzondere initiatief ondersteunt Koninklijke Horeca Nederland samen met horecapartners de Nederlandse ...

Columns Coronacrisis
Column Sico de Moel: Contact

Het klinkt misschien stom, maar ik had het echt even gemist: het contact met mijn gasten. Het deed me dan ook goed om een aantal vaste gasten weer even te kunnen zien. Vorige week zijn we begonnen met menu's voor thuis. We bezorgen in heel A...

Coronacrisis
Inschrijftermijn Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs 2020 verlengd

De inschrijftermijn voor de 19e editie van de Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs voor de beste jonge gastvrouw of gastheer van Nederland is verlengd als gevolg van de corona-crisis. Kandidaten tussen de 20 en 26 jaar kunnen nu nog tot en met 30 juni 2020 inschrijven. De uitreiking van de National...

Bezorgen Coronacrisis
Deliveroo betaalt restaurants dagelijks

Deliveroo betaalt vanaf vandaag haar restaurants dagelijks. Op deze manier kunnen restaurants het geld dat ze verdiend hebben via de leveringen van maaltijden al binnen één dag op hun rekening krijgen. Door middel van dagelijkse betalingen biedt Deliveroo extra onderst...

Blog Coronacrisis
Fernando Jonker, dagboek in crisistijd: Pasen en inspiratie

De rust is wat wedergekeerd. Alles went, en ook onze nieuwe status als afhaalrestaurant in deze tijden went. Daar moesten we wel elke dag aan sleutelen en schaven. Nu we één gerecht per dag hebben zit er een beter ritme en een betere flow in de dagen. Heerlijk! Als je iets nieuws do...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: