Deliveroo: aanbod van restaurants met eigen bezorging sterk gegroeid in eerste jaar

31 juli 2019 | David Bakker

De Marketplace+-dienst van Deliveroo viert zijn jubileum na een succesvol eerste jaar. De dienst biedt restaurants aan om bestellingen via het Deliveroo-platform te laten verlopen om vervolgens de bestelling te leveren door eigen bezorgmedewerkers. Daarvoor had het techbedrijf alleen partnerships met restaurants die zelf geen bezorgers hebben. Klanten kunnen via het platform al bestellen bij ruim 550 restaurants die hun eigen bezorging verzorgen, Deliveroo wil daar voor het einde van 2019 nog honderden restaurants aan toevoegen.

Groei voor ondernemers

Met Marketplace+ ondersteunt Deliveroo lokale ondernemers in hun groei. Dankzij de dienst profiteren ze van het bereik van het Deliveroo-platform en blijven ze daarnaast hun eigen bezorgnetwerk ontwikkelen. Bovendien kunnen deze restaurants zelf bepalen of ze een minimaal bestelbedrag hanteren én of ze bezorgkosten rekenen. Deliveroo biedt een groot aantal restaurants aan dat geen bezorgkosten rekent. Individuele restaurants met eigen bezorging maken in aantallen het meest gebruik van Deliveroo, daarna volgen de restaurantketens. 

Ruimere besteltijden

Voor klanten biedt deze relatief nieuwe dienst alleen maar voordelen. Ze hebben toegang tot hun vertrouwde Deliveroo-platform, waar steeds meer restaurants te vinden zijn. Zij kunnen daardoor kiezen uit een bredere selectie van gerechten. Daarnaast biedt het feit dat de Marketplace+-restaurants het eigen bezorgnetwerk inzet de mogelijkheid om buiten de standaard bezorgtijden van Deliveroo om te bestellen. Tot een jaar geleden was het platform na 23:00 uur niet meer beschikbaar, dankzij de nieuwe feature kunnen klanten nu ook met midnight cravings terecht bij het bedrijf. 

Groei in 2019

De restaurants met eigen bezorging zijn beschikbaar op het platform in alle Nederlandse steden waar Deliveroo actief is. In Amsterdam, Den Haag en Eindhoven worden de meeste Marketplace+-bestellingen geplaatst. De meest populaire gerechten die via Marketplace+ worden besteld zijn pizza’s, burgers en Indiaas eten.

Stijn Verstijnen, General Manager Deliveroo Netherlands: “Deliveroo werkt sinds de lancering op een nieuwe, succesvolle manier samen met restaurants. Dankzij de dienst krijgen restaurants meer omzet, kunnen wij ons aanbod uitbreiden en hebben onze klanten meer keuze. En dit alles terwijl we de service en kwaliteit hoog houden. We verwachten dat onze bestellingen dit jaar met 125 procent toenemen, dat is ook waar we ons op focussen.”

Positieve restauranteigenaren

“We zijn erg blij dat we bestellingen binnen krijgen via Deliveroo”, zegt Pedram Khalili, eigenaar van restaurant Italian District in Amsterdam. “We hebben getrainde bezorgers, onze eigen scooters en verwarmde bezorgboxen die ervoor zorgen dat we onze klant kunnen voorzien van een goede service. Daarnaast zien we via Deliveroo onze omzet toenemen.”

Jacob en Morris, eigenaren van Amsterdams restaurant Pizza Donna: “We zijn blij dat we afgelopen jaar een samenwerking met Deliveroo zijn gestart. We hebben onze omzet in een jaar tijd enorm zien toenemen, met wel meer dan duizend procent , en zijn ervan overtuigd dat we onze limiet nog niet hebben bereikt. Hier doen we het voor!”

“Deliveroo helpt mijn bedrijf om te groeien. Via Deliveroo heb ik een tweede concept opgezet, dat ook een succes is”, zegt Sadik Afkir, eigenaar van restaurant Fantasia Food in Amsterdam.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download hier de corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Opening
Café Restaurant Soesterdal: all-electric

Op de voormalige vliegbasis Soesterberg is een ingetogen en duurzaam horecapaviljoen gerealiseerd, bestaande uit een café restaurant met terras, omringd door een natuurlijk speelbos en diverse speelplekken. Café Restaurant Soesterdal ligt aan de bosrand, met een weids uitzicht over ...

Economie Tech
Met Tikkie Check supersnel en eenvoudig afrekenen in horeca

Voor iedereen die op het terras of in een restaurant na een drankje of maaltijd snel en zonder tussenkomst van personeel de rekening wil betalen, biedt Tikkie Check vanaf nu de mogelijkheid in een handomdraai contactloos af te rekenen. Het enige dat je hoeft te doen, is de camera van je smartphon...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: