Deliveroo: aanbod van restaurants met eigen bezorging sterk gegroeid in eerste jaar

31 juli 2019 | David Bakker

De Marketplace+-dienst van Deliveroo viert zijn jubileum na een succesvol eerste jaar. De dienst biedt restaurants aan om bestellingen via het Deliveroo-platform te laten verlopen om vervolgens de bestelling te leveren door eigen bezorgmedewerkers. Daarvoor had het techbedrijf alleen partnerships met restaurants die zelf geen bezorgers hebben. Klanten kunnen via het platform al bestellen bij ruim 550 restaurants die hun eigen bezorging verzorgen, Deliveroo wil daar voor het einde van 2019 nog honderden restaurants aan toevoegen.

Groei voor ondernemers

Met Marketplace+ ondersteunt Deliveroo lokale ondernemers in hun groei. Dankzij de dienst profiteren ze van het bereik van het Deliveroo-platform en blijven ze daarnaast hun eigen bezorgnetwerk ontwikkelen. Bovendien kunnen deze restaurants zelf bepalen of ze een minimaal bestelbedrag hanteren én of ze bezorgkosten rekenen. Deliveroo biedt een groot aantal restaurants aan dat geen bezorgkosten rekent. Individuele restaurants met eigen bezorging maken in aantallen het meest gebruik van Deliveroo, daarna volgen de restaurantketens. 

Ruimere besteltijden

Voor klanten biedt deze relatief nieuwe dienst alleen maar voordelen. Ze hebben toegang tot hun vertrouwde Deliveroo-platform, waar steeds meer restaurants te vinden zijn. Zij kunnen daardoor kiezen uit een bredere selectie van gerechten. Daarnaast biedt het feit dat de Marketplace+-restaurants het eigen bezorgnetwerk inzet de mogelijkheid om buiten de standaard bezorgtijden van Deliveroo om te bestellen. Tot een jaar geleden was het platform na 23:00 uur niet meer beschikbaar, dankzij de nieuwe feature kunnen klanten nu ook met midnight cravings terecht bij het bedrijf. 

Groei in 2019

De restaurants met eigen bezorging zijn beschikbaar op het platform in alle Nederlandse steden waar Deliveroo actief is. In Amsterdam, Den Haag en Eindhoven worden de meeste Marketplace+-bestellingen geplaatst. De meest populaire gerechten die via Marketplace+ worden besteld zijn pizza’s, burgers en Indiaas eten.

Stijn Verstijnen, General Manager Deliveroo Netherlands: “Deliveroo werkt sinds de lancering op een nieuwe, succesvolle manier samen met restaurants. Dankzij de dienst krijgen restaurants meer omzet, kunnen wij ons aanbod uitbreiden en hebben onze klanten meer keuze. En dit alles terwijl we de service en kwaliteit hoog houden. We verwachten dat onze bestellingen dit jaar met 125 procent toenemen, dat is ook waar we ons op focussen.”

Positieve restauranteigenaren

“We zijn erg blij dat we bestellingen binnen krijgen via Deliveroo”, zegt Pedram Khalili, eigenaar van restaurant Italian District in Amsterdam. “We hebben getrainde bezorgers, onze eigen scooters en verwarmde bezorgboxen die ervoor zorgen dat we onze klant kunnen voorzien van een goede service. Daarnaast zien we via Deliveroo onze omzet toenemen.”

Jacob en Morris, eigenaren van Amsterdams restaurant Pizza Donna: “We zijn blij dat we afgelopen jaar een samenwerking met Deliveroo zijn gestart. We hebben onze omzet in een jaar tijd enorm zien toenemen, met wel meer dan duizend procent , en zijn ervan overtuigd dat we onze limiet nog niet hebben bereikt. Hier doen we het voor!”

“Deliveroo helpt mijn bedrijf om te groeien. Via Deliveroo heb ik een tweede concept opgezet, dat ook een succes is”, zegt Sadik Afkir, eigenaar van restaurant Fantasia Food in Amsterdam.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Culinair Recepten
Wat zit er in de originele bolognesesaus?

De bolognesesaus is de allerbekendste Italiaanse pastasaus. In tegenstelling tot veel andere pastasauzen is deze behoorlijk rijk gevuld, doorgaans is het een saus op basis van gehakt, (gepelde) tomaten, wortel, selderie, knoflook en ui. Hieraan worden vaak nog meer ingrediënten aan toegevoegd, ...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Bier
Horecaconcern IQ Creative stapt over op Bud

IQ Creative, een van de belangrijkste spelers in de Amsterdamse horeca, maakt vandaag bekend te kiezen voor Bierbrouwerij AB InBev. Het bedrijf van Bert van der Leden en ’s werelds grootste brouwer zijn al sinds de introductie van Bud in Nederland in gesprek. De samenwerking wordt vandaag door...

Achtergronden Internationaal
China gaat wegwerpplastic uitbannen, ook in de horeca

China zal de productie, de verkoop en het gebruik van plastic wegwerpproducten in de komende vijf jaar in drie fasen verbieden of beperken, volgens een gezamenlijk door de Nationale Commissie voor Ontwikkeling en Hervorming en het Ministerie van Ecologie en Milieu uitgevaardigde instructie. Ook voor...

Awards
Restaurant ’t Havenmantsje Harlingen Beste Leerbedrijf Horeca

Tijdens de finale op de Horecava is donderdag 16 januari op de stand van SVH Restaurant ’t Havenmantsje uit Harlingen uitgeroepen tot winnaar van de wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca. De tweede plaats ging naar Hotel Pulitzer uit Amsterdam. Le Brasseur uit Maarssen maakt op de derde plaats de...

Ondernemen
Wees goed voorbereid: download de gloednieuwe HorecaMarketingKalender

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2020 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je zaak deden? Dat kwam...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: