U heeft gezocht op : etiquette

17 september 2019 Awards Culinair
Dit zijn de 10 beste nieuwe restaurants in Nederland

En de winnaar is... Gisteravond was de bekendmaking van de winnaars van TheFork Restaurants Awards 2019. 31 Nederlandse topchefs nomineerden 31 nieuwe restaurants. Vervolgens was het aan de gast om te stemmen. Wie de trotse winnaars zijn, lees je hieronder: De winnaars van TheFork Restaurants Awa...

28 juni 2019 Columns Interview Longread
Terras-etiquette: sta jij terrasterreur toe?

Als horecaondernemer ben je gastvrij, vriendelijk en geduldig. Maar er zijn van die momenten dat je letterlijk uit je vel kunt springen omdat gasten vervelend doen tegen jou en je personeel. Zeer zeker op het terras, waar de hitte kan zorgen voor horecagasten met een kort lontje. Inderdaad, een kort...

18 maart 2019 Achtergronden Restaurant
Download nu de maarteditie van De RestaurantKrant

De maarteditie van De RestaurantKrant is uit! Niet alleen hebben we een fonkelnieuw design, maar we spreken ook nog eens met de eigenaren van restaurant Flicka in Kerkdriel. Het restaurant ontving onlangs zijn eerste Michelinster. Klik hier om de uitgave te downloaden (je hoeft enkel je e-mailadres ...

11 februari 2019 Columns Interview Longread
Horeca-etiquette: ''Ga er nooit vanuit dat de heer betaalt!''

Anne-Marie van Leggelo is expert op het gebied van etiquette. Ze brengt ons graag de fijne kneepjes van haar vak bij. Dit keer behandelen we het onderwerp ‘omgangsvormen en upselling’. Lastige materie, want je begeeft je op glad ijs, waarbij je etiquette en commercie op een fijne manier ...

4 december 2018 Achtergronden
Een op zes Nederlanders schaamt zich voor tafelmanieren partner

16 procent van de Nederlanders schaamt zich voor de tafelmanieren van zijn of haar partner. Vooral vrouwen (21 procent) zijn niet te spreken over de etiquette van hun partner, onder mannen bedraagt dit percentage slechts tien procent. Dit blijkt uit onderzoek van Panelwizard, in opdracht van Acties....

19 november 2018 Columns Interview Longread
Etiquette bij netwerkborrels: Netwerken is net werken

Anne-Marie van Leggelo is expert op het gebied van etiquette. Ze brengt ons graag de fijne kneepjes van haar vak bij. Dit keer behandelen we de Kerst-, nieuwjaars- en netwerkborrel. Binnen de horeca zijn daar ook aardig wat valkuilen, zo blijkt. Zowel voor de gast als voor het horecapersoneel! De...

9 oktober 2018 Columns Interview Longread
Kleding-etiquette in de horeca: leg alles vast!

Anne-Marie van Leggelo is expert op het gebied van etiquette. Ze brengt ons graag de fijne kneepjes van haar vak bij. Dit keer behandelen we het onderwerp ‘kleding’. Binnen de horeca zijn daar ook aardig wat valkuilen, zo blijkt. “Bij horecaondernemers moet het bewustzijn ontsta...

31 oktober 2017 Awards
Liz Barents (21) van Restaurant la Provence wint Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs

Nederland krijgt een positieve impuls op het gebied van gastvrijheid, met een nieuwe lichting jonge en talentvolle gastvrouwen en -heren in de top van de gastronomie. Gisteren vond namelijk in het Amstel Hotel de zestiende editie van de prestigieuze Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs (NHGP) plaat...

21 juni 2017 Achtergronden Internationaal
Hotel laat kinderen voor hun ouders koken

Hotels zetten meer en meer in op beleving. Mövenpick Siam Hotel Na Jomtien Pattaya biedt een arrangement aan waarbij plezier voor het gezin voorop staat. De kids krijgen kookworkshops en zetten uiteindelijk drie smakelijke gerechten op tafel. De workshops worden geleid door de senior chefs va...

2 december 2016 Food trends
Gourmetten bezig met comeback: razend populair onder jongeren

Gourmetten is nog steeds ongekend populair. De oer-Hollandse traditie is vooral geliefd onder jongeren tot 34 jaar; slechts 3 procent vermijdt de pannetjes op tafel. Onder de rest van de Nederlanders is dit 10 procent, waaruit blijkt dat de jaren-zeventig-traditie groeit in populariteit. Dit stelt d...

15 oktober 2015
Mobieltjesterreur

Normaliter schrijf ik mijn columns vanuit ervaring. Dit keer wil ik graag een uiterst interessant restaurantonderzoek onder de aandacht brengen. Een tijdje geleden dook een opmerkelijk bericht op Craiglist (de grimmige versie van Marktplaats) op. Het artikel is alleen al in Nederland 100.000 keer g...

26 juni 2015
Voor jou: 11 tafelschikkingtips

Je hebt het zelf vast wel eens meegemaakt als gast. Je wordt, met een heel gezelschap, gevraagd plaats te nemen aan tafel en er is geen tafelindeling. Je voelt een onzichtbare strijd om de beste plek om je heen en je doet er zelf ook aan mee. Gelukkig is het je gelukt naast de jarige en je beste vr...

26 mei 2015
Nieuw bestuur voor Gastvrijheidsgilde

Op 18 mei is tijdens de ledenvergadering van Gastvrijheidsgilde Nederland een nieuw bestuur geïnstalleerd. Onder leiding van de nieuwe voorzitter Ferdie Olde Bijvank vaart het gilde tegelijkertijd een nieuwe koers. Een belangrijkste koerswijziging is verbreding van het gilde door gastvrijheid bij...

26 september 2014
Franse ambiance in Deventer

Na hun huwelijksreis weten Jan-Cees en Paula Garvelink het zeker: wij willen een eigen zaak. Op het Grote Kerkhof in Deventer, aan de voet van de Lebuïneskerk in Deventer opent het koppel in een middeleeuws pand bar-bistro De Rode Kater. Sfeer, Franse bistrogerechten en een bewuste keuken typer...

1 september 2014
Nieuw: Zo heurt het

Vanaf september zal Anne-Marie van Leggelo tips en adviezen ten aanzien van etiquette geven in De RestaurantKrant. Gewapend met een vlotte pen en haar deskundige blik is zij nietsontziend wanneer het etiquette betreft. In de septemberuitgave van De RestaurantKrant laat zij zien wat er allemaal mis ...

29 augustus 2014
De restaurantergernissen van Britten

Onderzoek van de Britse online restaurantboekingssite Bookatable wijst uit dat veel Britten zich storen aan andere gasten. Wij presenteren hun grootste ergernissen in de 'ergernis top 6'. 1. Met vingers knippen naar bediening 2. Met de mond open eten 3. Het gebruik van smartphones 4. Kussen ...

20 augustus 2014
Butleropleiding in Antwerpen (met video!)

Kan uw personeel nog wat bijscholing gebruiken? Stuur ze dan naar de 'School for Butlers and Hospitality'. De school verhuist vanaf september naar het Kasteel Den Brandt in Antwerpen. De opleiding van vier weken start in Brussel en eindigt in het decor van dit prachtige 18de eeuwse kasteel. Dir...

25 juli 2014
Een recensie onder de loep

Recensies moet je als horecaondernemer serieus nemen tegenwoordig. Recensiesites hebben een grote dekking en worden voor de gast steeds bepalender voor de keuze. In dit artikel aandacht voor een 'voorbeeldrecensie' (een echte recensie, die we van internet hebben 'geplukt', maar ontdaan van informa...

19 oktober 2012
PJZ Nog 10 dagen voor 'Prikkel-evenement'

Nog tien dagen en dan begint het culinaire evenement Prikkel je Zintuigen. Schrijf u in en bezoek de beurs met persoonlijke aandacht waar u als restaurantondernemer en chef-kok recht op heeft. Het evenement vindt plaats in het Levens Cooking & Baking Systems in Gilze van 29 t/m 31 oktober. De...

5 oktober 2012
PJZ Prikkel je Zintuigen: focus op personeel

Op het Prikkel je Zintuigen-evenement, 29 t/m 31 oktober, legt Mise en Place de focus op personeel in de horeca. Volg workshops over etiquette en gastvrijheid. Personeel en gastvrijheid "Op het evenement zijn wij de partner als het gaat om personeel en gastvrijheid. We zullen trainingen en work...

18 juni 2012
Uitsmijter van de week - ronde 57

Er bestaan regels en etiquette hoe het urinoir te gebruiken en wat te doen als er al een aantal bezet zijn. Het moge duidelijk zijn dat men in dit restaurant bij de aanleg van de toiletgroep voor de heren hier totaal geen rekening mee heeft gehouden... ...

20 maart 2012
Kijk vanavond naar Knallen in de horeca

Knallen in de horeca bezoekt deze week het restaurant van Snowbase in Terneuzen. Willem Reimers gaat samen met Laura de Weerdt en Jan Veneman de zwarte brigade helpen. Service in mineur, gasten lopen weg Het voormalige zelfbedieningsrestaurant kampt met slechte service en gasten die zonder beta...

14 oktober 2010
'City chic' bij restaurant Citroen

Rotterdammers koesteren een bijna religieuze liefde voor de Maas. De havens, de bruggen en alle mooie plekjes die aan het water te vinden zijn maken het een plek om van te houden. Gelegen op de Kop van Zuid aan de voet van de Erasmusbrug ligt de nieuwste aanwinst: restaurant Citroen. Een warm, huise...

17 februari 2009
Restaurantbegrippen

Terminologie in de restaurantsector is voor de een heel gewoon en voor de ander een lastige zaak. De RestaurantKrant legt een lijstje aan met uitleg van het een en ander. A point: Precies gaar A la carte: De gasten kiezen zelf hun menu aan de hand van de spijskaart A la minute: Direct ...

Laad meer resultaten

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: