Nieuw: Zo heurt het

1 september 2014 |
Nieuw: Zo heurt het

Vanaf september zal Anne-Marie van Leggelo tips en adviezen ten aanzien van etiquette geven in De RestaurantKrant. Gewapend met een vlotte pen en haar deskundige blik is zij nietsontziend wanneer het etiquette betreft. In de septemberuitgave van De RestaurantKrant laat zij zien wat er allemaal mis kan gaan bij de ontvangst in het restaurant. Alvast een voorproefje:

Erg onpersoonlijk
Met veel bombarie opende het nieuwe ‘place to be’-restaurant haar deuren. Het was me gelukt een tafeltje te reserveren. Ik was erg benieuwd, want de locatie was geweldig en de inrichting stijlvol, trendy en verrassend. Het publiek idem dito. Het eten was top met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding en het personeel aardig en hardwerkend. Toch heeft het bijna een jaar geduurd voordat ik daar weer aan dat tafeltje zat.
Waarom? Het was erg onpersoonlijk.

Wat was je naam?
Bij binnenkomst zag ik een charmante dame die de deur opendeed, maar me niet echt aankeek tijdens de begroeting. Vervolgens de ‘good looking’ jongeman die me mijn naam vroeg met de woorden: ‘wat was je naam?’, waarop hij mij de rug toekeerde. Mijn jas werd niet aangenomen en er ontstond een verhitte discussie naast me tussen twee gastvrouwen over een dubbele reservering. De begeleiding naar de tafel van de ober die, in te rap tempo, ons vooruit ging en al wegliep voordat wij zaten. Helaas was deze eerste indruk niet meer goed te maken met het overheerlijke eten in de sfeervolle setting. De toon was gezet. Zo jammer en tegelijkertijd zo onnodig.

Verder lezen?
Dat kan in de septembereditie van De RestaurantKrant. Houd de brievenbus en de website dus goed in de gaten.
"ADVIEZEN NODIG? ANNE-MARIE VAN LEGGELO KAN JE VERDER HELPEN. KLIK OP DEZE LINK VOOR DE WEBSITE VAN HAAR ETIQUETTEBUREAU":http://www.etiquettebureau.com/en/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Achtergronden
Advies Belastingdienst aan horecaondernemers: verleng bijzonder uitstel van betaling

Is uw bijzonder uitstel van betaling afgelopen en kunt u nog niet aan uw nieuwe betalingsverplichtingen voldoen? Verleng dan uw bijzonder uitstel van betaling. Dat kan nog tot en met 30 juni. Afgelopen zaterdag ontvingen 60.000 ondernemers, waaronder uit de horecabranche, hierover een brief van de B ...

KHN Corona
KHN: uit eten met sneltest onbespreekbaar

De uitspraken van minister De Jonge over de rol van sneltesten in het openingsplan van het kabinet kunnen rekenen op stevige kritiek vanuit horecaondernemers. Zo wordt er mogelijk gesproken over versoepelingen, waarbij de horeca voor uit eten open mag met de inzet van sneltesten. Vooral het feit dat ...

Achtergronden
De Beren opent nieuw bezorgrestaurant in Breda

Bourgondische Bredanaars kunnen vanaf nu hun hart ophalen met het gloednieuwe Bezorgrestaurant De Beren Breda. De opening van de 27ste bezorgvestiging vond op maandag 3 mei 2021 plaats aan de Haagdijk 24. De Haagdijk is een ideale bezorglocatie, omdat vanaf deze centrale plek veel Bredase huishou ...

Economie Achtergronden
CBS: relatief veel horecabedrijven opgeheven

In het eerste kwartaal van 2021 werden zo’n 30,2 duizend bedrijven opgeheven, ruim 9 duizend minder dan in hetzelfde kwartaal het jaar ervoor. Bij 85 procent van de opheffingen ging het om bedrijven met één werkzame persoon. Er werden 4,7 duizend bedrijven met meer dan é&e ...

Achtergronden Corona
Kan de horeca eigenlijk wel open als het weer mag?

Als de horeca op een gegeven moment weer open mag, dan is het nog maar de vraag of elke horecagelegenheid dat ook kan. BNR Nieuwsradio ging op onderzoek uit en deed daarbij ook navraag hij KHN. Bij veel ondernemers ontbreekt het op dit moment aan financiële middelen om personeel te betalen of v ...

Interview Longread
Deze brasserie opent het terras niet: ''Het zet geen zoden aan de dijk''

Andrea de Lange is eigenaresse van Brasserie Jansen in Zwolle. De terrassen mogen weliswaar weer gedeeltelijk open, maar zij koos ervoor haar terras gesloten te houden. Een weloverwogen keuze, zo blijkt. “Als je kijkt naar alle administratie en de opstartkosten die daarbij komen kijken, dan he ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: