Nederland viert het bier

2 mei 2018 | David Bakker

In heel Nederland worden tijdens de Week van het Nederlandse Bier tal van bieractiviteiten georganiseerd door onder meer horecagelegenheden en brouwerijen. Van 24 mei t/m 3 juni ontdekken liefhebbers de veelzijdigheid van Nederlands bier tijdens biermasterclasses, bierproeverijen en brouwworkshops.

De Week van het Nederlandse Bier wordt op 24 mei traditiegetrouw geopend op het Nederlands Bierproeffestival in Den Haag en afgesloten met de Nederlandse Brouwerijdagen van 1 t/m 3 juni. Ruim 100 brouwerijen door heel het land openen dan hun deuren voor publiek. Iedere organisatie kan aanhaken op de Week van het Nederlandse Bier door een biergerelateerde activiteit te organiseren.

Bruisende Nederlandse biercultuur

Henri Reuchlin, voorzitter van de Week van het Nederlandse Bier: “Van 24 mei tot en met 3 juni staat heel Nederland in het teken van Nederlands bier. Met de Week van het Nederlandse Bier vieren we de bruisende Nederlandse biersector en kan de consument al deze mooie bieren ervaren. Cafés, restaurants, brouwerijen, slijterijen en andere organisaties zorgen tijdens de Week iedere dag voor diverse biergerelateerde activiteiten in het hele land. Van speciale bierdiners en – proeverijen tot bier pubquizzen, workshops en bierwandelingen- en rondvaarten. Een ontdekkingstocht door het Nederlandse bierland.”

Globaal programma

 - 24 mei: Officiële opening van de Week van het Nederlands Bier + bekendmaking Beste Bier van Nederland 2018

 - 24 mei t/m 26 mei: Nederlands Bierproeffestival in Den Haag

 - 24 mei t/m 3 juni: Tientallen bieractiviteiten door het hele land

 - 1 t/m 3 juni: Nederlandse Brouwerijdagen

Activiteit organiseren?

Organisaties en ondernemers die iets willen organiseren tijdens de Week van het Nederlandse Bier 2018 kunnen hun activiteit eenvoudig aanmelden via de website. Ze kunnen hiermee rekenen op extra promotie, een communicatie-toolkit en indien gewenst ondersteuning bij het organiseren van een bierproeverij.

Stichting Week van het Nederlandse bier

De Week van het Nederlandse Bier is een initiatief van Stichting Week van het Nederlandse Bier. In de stichting heeft de Nederlandse biersector zicht verenigd met als doel het bier van eigen bodem te promoten en Nederland kennis te laten maken met de diversiteit van bier. In de Stichting Week van het Nederlandse Bier zitten afgevaardigden van: Nederlandse Brouwers, CRAFT, Alliantie van Bier Tapperijen, Mitra drankenspeciaalzaken, Bier&cO, Bierburo, Birdy Publishing / Bier! magazine en Bier Consumenten vereniging PINT. 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards
Tim Bresssers van Taste bij Dirk door naar finale European Young Chef Award 2018

Op donderdag 11 oktober vond bij Sligro Den Bosch de voorronde plaats voor de European Young Chef Award 2018. Drie jonge chefs t/m 25 jaar streden hier om een plek in de finale van de Europese wedstrijd die van van 25 tot 27 november plaatsvindt in Galway, Tim Bressers van Wijnbar Taste bij Dirk uit...

Awards
Tim Bresssers van Taste bij Dirk door naar finale European Young Chef Award 2018

Op donderdag 11 oktober vond bij Sligro Den Bosch de voorronde plaats voor de European Young Chef Award 2018. Drie jonge chefs t/m 25 jaar streden hier om een plek in de finale van de Europese wedstrijd die van van 25 tot 27 november plaatsvindt in Galway, Tim Bressers van Wijnbar Taste bij Dirk uit...

Internationaal
Nederland voor het eerst gastland op trendy food festival Parijs

Van 10 t/m 12 maart 2019 is Nederland gastland op het jaarlijkse trendy food platform Omnivore in Parijs. Omnivore is een driedaags, innovatief food-evenement; bezoekers zijn invloedrijke foodies, professionele en hobbykoks, bartenders, food- journalisten, bloggers en vloggers. Onder het motto Te...

Drinks Achtergronden
Terrasonderzoek: Oslo het duurst, Amsterdam goedkoop

Oslo is de duurste stad van Europa om een terras te pakken. De gemiddelde prijs voor een rondje drank op het terras in de Noorse hoofdstad is € 53,71. Dit is ruim drie keer zo duur als Budapest, waar je € 15,94 kwijt bent voor een rondje (2 espresso, 2 fris, 2 halve liters bier en 2 ros&ea...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Achtergronden Wijn
Dit is wel een heel duur wijntje!

Twee flessen wijn zijn bij veilinghuis Sotheby's in New York onder de hamer gegaan voor de astronomische bedragen van respectievelijk 558.000 dollar en 496.000 dollar. De flessen komen uit het jaar 1945 en zijn afkomstig van het beroemde wijnhuis Romanée Conti. Op de website van De Telegr...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: