Vernieuwde app OpenTable speelt in op voorkeuren van gebruiker

2 september 2019 | Thijs Jacobs

OpenTable, wereldleider in restaurantreserveringen introduceert de gloednieuwe gepersonaliseerde OpenTable app. De vernieuwde app verzamelt belangrijke voorkeuren, waaronder reserveringsgeschiedenis, voorkeuren voor bepaalde keukens en jouw feedback wat tot gepersonaliseerde aanbevelingen leidt. Het OpenTable gebruikersprofiel stelt gebruikers in staat om een smaakprofiel in te voeren, voor een optimale match met een van de vele restaurant die op de OpenTable app te vinden zijn. Het algoritme zorgt ervoor dat de app restaurants toont met dezelfde keuken, sfeer en ervaring als restaurants waar je in het verleden hebt gegeten.

Vanaf het eenvoudig te navigeren beginscherm kunnen gebruikers lijsten van voorgestelde restaurants bekijken, feedback geven op aanbevelingen en toegang krijgen tot hun gebruikersprofiel waar ze persoonlijke restaurantvoorkeuren of dieetwensen kunnen opgeven, zodat je via OpenTable de  restaurantsuggesties krijgt die voor jou van toepassing zijn.

Kunstmatige intelligentie

Om ervoor te zorgen dat de aanbevelingen zo persoonlijk mogelijk blijven heeft OpenTable ook een functie toegevoegd waarmee gasten direct feedback kunnen geven over de voorgestelde restaurants. Een duimpje omhoog zorgt ervoor dat je meer vergelijkbare restaurantssuggesties ontvangt. De restaurants die niet aan de eisen van de gebruiker voldoen krijgen een duim omlaag en worden verwijderd uit de persoonlijke lijst van de gebruiker. Aan de hand van kunstmatige intelligentie zal de app na verloop van tijd de aanbevelingen verfijnen en wijzigen op basis van het gedrag van de gebruiker om er zo voor te zorgen dat gasten verrast worden en nieuwe restaurants blijven ontdekken.

Adrian Valeriano, Vice President van OpenTable zegt: “Onze missie bij OpenTable is om gasten aan de hand van ons platform restaurants te laten ontdekken, nieuwe restaurantinspiratie op te laten doen en uiteindelijk via de app te reserveren. We hopen dat onze app update gebruikers helpen om het perfecte restaurant te vinden. Door het gebruik van kunstmatige intelligentie kunnen we gasten een unieke en meer gepersonaliseerde ervaring bieden."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden Culinair
Inauguratie Gastrobar 6 in Den Bosch

De legendarische Brabantse gastvrijheid spatte eraf bij de inauguratie van Gastrobar 6 in Den Bosch op 10 oktober. Beide eigenaren met een serieuze gastronomische curriculum, Freek Broeders en Geert Toebast haalden alles uit de kast om het de vele genodigden naar de zin te maken. Ted Janssen, voo...

Columns
Fooi: geen verplichting, wel een blijk van waardering

In Nederland is fooi geen verplichting. In ons land heeft het horecapersoneel immers ‘gewoon’ een salaris, maar de fooi is daarop natuurlijk wel een welkome aanvulling. Voor de horecagast is het vaak moeilijk te bepalen wat een gangbare fooi is. In de basis is een fooi van vijf tot tien ...

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: