The Uptown Meat Club vernieuwt

23 maart 2018 | David Bakker

Wie een avond compleet wil genieten van (h)eerlijk eten, is bij The Uptown Meat Club aan het juiste adres. Hier wordt Bourgondisch genieten met een hoofdletter B geschreven. De naam van het restaurant aan de van Baerlestraat verraadt het al; vlees is een van hun specialiteiten. The Uptown Meat Club gaat hiermee een stap verder dan andere restaurants. Enkel het allerbeste vlees van de Hollandse dubbeldoel koe is goed genoeg om voor te schotelen, waarvan de bereiding gebeurt in de Mibrasa houtskool-grilloven. Maar er is meer dan alleen vlees.

Sinds de opening heeft er een frisse wind door the club gewaaid. Vernieuwingen in het interieur zorgen ervoor dat het restaurant de juiste uitstraling heeft gekregen, die bij een meat club hoort. Daarbij weet The Uptown Meat Club als geen ander dat vernieuwing vooruitgang betekent. Vanaf april biedt zij namelijk een nieuwe kaart. Nieuwe toevoegingen zijn onder andere een superburger, die uiteraard niet van de kaart mag ontbreken. Vegetarische, nieuwe toevoegingen zijn bijvoorbeld de overheerlijke bieten tartaar en kokos-limoen soep.
 
Om de koe bij de horens te vatten, start ze dit voorjaar met het opzetten van een echte Meat Club; ambassadeurs die het concept van het restaurant als geen ander verstaan. Om alle locals en toeristen daarnaast extra te kunnen bedienen, organiseert zij leuke extraatjes. Elke laatste zondag van de maand is er Listen & Taste, met live jazz muziek en vanaf April iedere eerste vrijdag van de maand een fijne Meat Up inclusief DJ om zo het weekend op de beste manier te kunnen starten.
 
The Uptown Meat Club heeft beleving heel hoog in het vaandel staan. Daarom kun je echt een avondje all in (vlees) genieten aan van Baerlestraat 7. Naast haar nieuwe kaart heeft ze een smaakvolle selectie van award winning wijnen uit Chili, die uitstekend bij deze kaart aansluiten. Chef Rob Jansen, met jarenlange ervaring in de keuken van (vlees) restaurants zoals in the Roast Room, weet precies waar de gast foodwise van houdt; de Hollandse dubbeldoel koe.

De Hollandse dubbeldoel koe


De dubbeldoel koe is de Hollandse melkkoe die, nadat ze jarenlang in de wei heeft gegraasd, op een all inclusieve vakantie gaat. Hier groeit de koe uit tot volwaardige vleeskoe. Juist hierdoor is het vlees heerlijk mals en heeft het de ouderwetse rundvleessmaak. En dat iedereen er dol op is,  kan zeker beaamd worden. “Zelfs van de Amerikaanse toeristen die hier komen, die qua vlees heel wat gewend zijn, horen we regelmatig dat ze nog nooit zo’n lekkere steak hebben gegeten”, aldus chef Rob. De echte favorieten? De Men Steak en Côte de Boeuf. Door de bereiding in de Mibrasa houtskool-grilloven krijgen de gerechten een smaak, geur en structuur die onweerstaanbaar zijn.

Chef’s Table


Juist om toegankelijk te zijn voor iedereen, zijn er ook andere gerechten te vinden bij The Uptown Meat Club. Want dat je niet altijd trek hebt in vlees, kan ze goed begrijpen. Daarnaast verstaat zij als geen ander dat er twee ingrediënten nodig zijn voor een succesvol avondje uit: goed eten én goed gezelschap. Wil je dineren met een groep tot wel 30 personen? Dan is de Chef’s Table de ideale oplossing. Een tafel bij de open keuken, om de beleving nog meer kracht bij te zetten. En om het af te maken is er nu ook een kaart voor kids, zodat zij ook van een fijne maaltijd kunnen genieten. Want dat The Uptown Meat Club voor iedereen is, is een ding wat zeker is. “We willen dat alle gasten zich hier echt thuis voelen zodra ze een stap binnen onze deuren hebben gezet”, aldus bedrijfsleider Sebastiaan Koldenhof. 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Koen Bakker geïnaugureerd tot eerste SVH Meesterhorecaondernemer

Op maandag 17 september is Koen Bakker, eigenaar van Het Hooihuis in Roosendaal, geïnaugureerd tot eerste SVH Meesterhorecaondernemer. Onder grote belangstelling van familie, vrienden, medewerkers en de pers, is de officiële uitslag van de Meesterproef vastgesteld en ontving Koen het Meest...

Events Marketing
Tip: Formule 1 kijken in jouw horecazaak

De Formule 1 is in Nederland ongekend populair, mede door de geweldige prestaties van Max Verstappen. Ook in jouw horecazaak kun je profiteren van dit succes door de races uit te zenden. Maak er een Formule 1-ochtend of -avond van en verzin een speciale actie, zoals het serveren van oranje bitterbal...

Awards Culinair
Keltum restaurantprijs 2018 voor La Provence uit Zaltbommel

Een vakkundige jury heeft ook dit jaar weer, uit de restaurantledenlijst van ETN, het restaurant gekozen dat het best naar voren komt qua Euro-Toques uitstraling, in combinatie met de kwaliteit van de keuken. Tijdens Gastvrij Rotterdam werd de prijs door Ted Janssen, voorzitter ETN, uitgereikt aan L...

Interview Longread
Interview Miljuschka Witzenhausen: ''De Nederlandse horeca is goed bezig''

Miljuschka Witzenhausen is een graag geziene gast binnen het Nederlandse medialandschap. Via een modellenbureau belandde ze bij TMF, ging daarna aan de slag als actrice in soapseries en is nu frequent te zien bij RTL Boulevard, zowel als presentatrice als in de rol van fooddeskundige. Koken is immer...

Achtergronden
Training: hoe maak je jouw horecazaak onderscheidend?

Wat maakt een horecaconcept succesvol? En hoe voorkom je dat je concept blijft steken in de middenmoot? In deze training (15 oktober, in Utrecht) gaan wij het hebben over de, voor velen ontastbare, aspecten die een concept tot een succes maken. Wij leggen uit hoe je het DNA en de werkelijke kernwaar...

Bier Achtergronden
Affligem introduceert Patersvat in Nederlandse horecazaken

Affligem introduceert Affligem Patersvat in Nederland. Voor het eerst zal er een gelimiteerde editie beschikbaar zijn tot het einde van het jaar, exclusief voor ongeveer 1000 horecazaken in Nederland. Het eerste glas zal 14 september worden getapt in de Foodhallen in Amsterdam. Smaak ‘Af...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: