Stoomtrein verspreidt whisky-aroma's in Hudsons Bay

19 december 2017 | Thijs Jacobs

Whisky brand Dewars’ heeft vorige week een shop in shop geopend in Hudsons Bay in Rotterdam. In de pop-up verspreidt een echte stoomtrein de aroma’s van Dewar’s whisky, en kunnen klanten een fles laten personaliseren voor een perfect kerstcadeau. Het Schotse whiskymerk zal gedurende een maand het John Dewar’s & Sons Fine Scotch Whisky Emporium openen voor klanten in het recent geopende warenhuis.

Aroma's

Een ware stoomtrein laat de aroma’s van de whisky in de pop-up store vrijkomen. Deze trein staat symbool voor de eerste trein die gebruikt werd op de Schotse Dewar’s distilleerderij om grondstoffen van de ene kant naar de andere kant te vervoeren. De stoom van de whisky raakt via de neus de smaakpapillen van de tong, een bijzondere ervaring voor bezoekers. Op deze manier komen de smaken optimaal vrij en kan je op een unieke manier tot een perfecte smaakkeus komen. Als perfect decembercadeau kunnen klanten een fles Dewar’s Blended Scotch laten personaliseren.

Pop-up

Vorige week maandag, op 13 december, werd de pop-up geopend. Het Emporium zal tot 13 januari 2018 geopend zijn. Bezoekers vinden het John Dewar’s & Sons Fine Scotch Whisky Emporium op de tweede verdieping van Hudsons Bay in Rotterdam op de Hoogstraat 185. De pop-up whisky store is doordeweeks geopend vanaf 12:00 uur en in het weekend tijdens reguliere openingstijden.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Corona
2670 nieuwe horecaondernemingen sinds eerste lockdown

Coronacrisis of niet, het aantal horecaondernemingen stijgt. Sinds de eerste lockdown, in maart 2020, zijn er 2670 horecazaken bij gekomen. Hiermee heeft de verwachte kaalslag in de horeca dus niet plaatsgevonden. Cijfers van de Kamer van Koophandel (KvK) maken inzichtelijk dat er nu ruim 74.000 ...

Corona
Verspreiding Britse coronamutatie slecht nieuws voor de horeca?

Het Outbreak Management Team (OMT) laat weten zich zorgen te maken over de verspreiding van de Britse coronamutatie in ons land. In meest recente advies worden deze zorgen gedeeld. Ook worden strengere maatregelen niet uitgesloten. Welke dat zijn, is nog niet bekend, alhoewel de avondklok al besprok ...

Economie Corona
20 procent van de Nederlandse restaurants verwacht de deuren nooit meer te openen

Uit recent onderzoek van WijnSpijs blijkt dat 20 procent van de 1200 samenwerkende restaurateurs ernstige twijfels heeft over het voortbestaan van hun levenswerk. Het evenementenbureau WijnSpijs.nl verzorgde in samenwerking met 1200 restaurants in Nederland en België de culinaire WijnSpijs Wand ...

Achtergronden Corona
KIPPENTENT deelt snert uit aan zorgmedewerkers verpleeghuis

Vandaag heeft KIPPENTENT hun huisgemaakte snert uitgedeeld aan alle zorgmedewerkers van verpleeghuis Veenstaete in Kortenhoef (Wijdemeren). Hiermee willen ze hen een hart onder de riem steken en hun grote waardering uiten voor het geweldige werk van deze mensen tijdens de coronacrisis. De KIPPENT ...

Achtergronden Gastronomie
Horecaondernemer Han Ji over de horecatrends in 2021

2020 was voor horecaondernemers een onstuimig jaar, om het zacht uit te drukken. De komst van het coronavirus zorgde ervoor dat de horeca meerdere malen de deuren moest sluiten, ondernemers inkomsten misliepen, en creativiteit en support van de (lokale) consument een must was om te overleven. Wat st ...

Drinks Corona
2020 was ook voor bierbrouwers een rampjaar

De bierverkoop is in Nederland in 2020 met 14% gedaald ten opzichte van 2019. In de horeca en evenementenbranche was de daling zelfs ruim 58%. Dit is uiteraard het gevolg van de COVID-19-maatregelen. Sinds het (opnieuw) sluiten van de horeca in oktober zien we dat de verkoop van bier daar met 89% is ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: