Soup & Bakery by De Verspillingsfabriek wint ABN AMRO Best Newcomer Retail Award

18 september 2019 | Thijs Jacobs

Soup & Bakery by De Verspillingsfabriek heeft op dinsdag 17 september de ‘ABN AMRO Best Newcomer Retail Award’ gewonnen. “Wat een fantastisch nieuws”, zegt Eric Habraken van De Verspillingsfabriek. “Ook voor HMSHost International en Amsterdam Airport Schiphol natuurlijk. De medewerkers in de Soup & Bakery Store by De Verspillingsfabriek vertellen het verhaal van verspilling elke dag aan de reizigers. Ik ben dan ook trots dat we dit samen in zo’n korte tijd voor elkaar hebben gekregen.”

Nog maar acht maanden geleden gingen de deuren van Soup & Bakery by De Verspillingsfabriek open op Schiphol Plaza. Eric Habraken: “We zijn in 2016 gestart als fabriek om een antwoord te geven op voedselverspilling. We wilden impact maken door het grootschalig aan te pakken. Vanaf het begin hebben we ons gerealiseerd dat we het enorme probleem van verspilling in de keten niet in ons eentje kunnen oplossen. Dat kan alleen door samen te werken. Onze eerste afzet hadden we bij grossiers. De opening van de Soup & Bakery store is de eerste stap richting het retailkanaal. En meteen op een prachtige high traffic locatie, waar HMSHost en Amsterdam Airport Schiphol dezelfde ambitie delen om verspilling aan te pakken. Dat het nu al zo’n succes is en we deze waardering krijgen is natuurlijk waanzinnig.”

Goede vooruitzichten

Ad Willemsen, General Manager HMSHost Schiphol beaamt dit: “De Soup & Bakery store zit op een prachtige plek. De meeste mensen komen af op de verse soep. Als ze binnen zijn en de storytelling op de wand zien, vragen ze naar het verhaal achter de producten. Daar krijgen we zonder uitzondering positieve reacties op. Naast de reizigers hebben we al veel vaste gasten, waaronder piloten, schoonmakers en leden van de Marechaussee. Dat we in staat zijn om een concept te openen dat duurzaam is in zo'n dynamische omgeving, én dat enthousiast wordt ontvangen door onze gasten, biedt goede vooruitzichten voor de toekomst.”

Spannende pitch

Net als de twee andere genomineerden, Crisp en felyx, maakte de Soup & Bakery store een kort filmpje als pitch voor de jury. Tijdens de ‘ABN AMRO Retailer of the Year’ verkiezing op 17 september werden deze aan de ruim 175 aanwezige retailers vertoond. Het filmpje van de Soup & Bakery store kreeg de meeste stemmen en wint daarmee de ‘ABN AMRO Best Newcomer Retail Award‘. De ‘ABN AMRO Retailer of the Year’ is de grootste verkiezing binnen de retail. Eric Habraken:  “Deze erkenning smaakt natuurlijk naar meer. Waar we aanvankelijk dachten dat we slechts enkele maanden als pop-up store zouden draaien, denken we nu aan uitbreiding naar bijvoorbeeld treinstations. Het blijft onze missie om zoveel mogelijk mensen te bereiken met onze smaakvolle producten én onze boodschap om verspilling van voedsel en van talent aan te pakken.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Blog Coronacrisis
Fernando Jonker, Dagboek in crisistijd: parelhoen en guilty pleasures

Joris Bijdendijk van restaurant RIJKS heeft volgens mij direct op het moment dat hij te horen kreeg dat de horeca moest sluiten, besloten om te gaan bezorgen. Ik volg hem op Instagram en een diepe buiging voor zijn organisatorische kwaliteiten. Over de duizend gerechten gingen de afgelopen dagen doo...

Interview Coronacrisis
"Flinke huurverlaging is voor horecaondernemers nu zeker mogelijk"

Hotelier Bart Reints Bok, directeur/eigenaar van Charme Hotels, houdt voor hotelvakblad Hospitality Management een 'coronadagboek' bij. Hij vertelde daarin over de niet zo heel nette handelswijze van Emesa, bekend van Vakantievelingen.nl en onderdeel van Talpa, en de annuleringspraktijken bi...

Coronacrisis
Kabinet beslist 31 maart over maatregelen die gelden tot en met 6 april

Het kabinet besluit volgende week dinsdag 31 maart hoe het land verdergaat in de strijd tegen het coronavirus. De maatrgelen die tot en met 6 april gelden, waaronder het sluiten van eet- en drinkgelegenheden, musea en thuiswerken, worden dan verder besproken. Er is nog geen duidelijkheid over wannee...

Blog Coronacrisis
Fernando Jonker, Dagboek in crisistijd: Een 'gedwongen' test-case

Mark en ik lopen al een tijdje rond met het idee om een tweede restaurant te openen: 'Fernando’s kookt'. Een restaurant waar we op een toegankelijke manier comfort-food willen aanbieden. Zowel in het restaurant, als afhaal- én bezorgdienst. Het is voor nu nog verre toekomstm...

Rotterdam
De Euromast is verkocht

Bijna 20 jaar geleden begon Willem Tieleman met het exploiteren van de de Euromast, iconisch silhouette in de skyline van Rotterdam. In 2016 was het tijd voor een nieuwe stap, en dat was eigenaar van het imposante bouwwerk worden. Investeringen die voor die tijd niet werden gedaan, konden nu volo...

Personeel Coronacrisis
FNV Horeca heeft grote zorgen over tijdelijke en flexibele contracten

Met het pakket aan maatregelen dat het kabinet vorige week aankondigde zijn er bij veel werkenden in de horeca zorgen over werk en inkomen weggenomen. Echter blijft de toekomst onzeker, zeker voor medewerkers met een flexibel of tijdelijk contract. Ondanks het pakket aan maatregelen die ervoor mo...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: