Soup & Bakery by De Verspillingsfabriek wint ABN AMRO Best Newcomer Retail Award

18 september 2019 | Thijs Jacobs

Soup & Bakery by De Verspillingsfabriek heeft op dinsdag 17 september de ‘ABN AMRO Best Newcomer Retail Award’ gewonnen. “Wat een fantastisch nieuws”, zegt Eric Habraken van De Verspillingsfabriek. “Ook voor HMSHost International en Amsterdam Airport Schiphol natuurlijk. De medewerkers in de Soup & Bakery Store by De Verspillingsfabriek vertellen het verhaal van verspilling elke dag aan de reizigers. Ik ben dan ook trots dat we dit samen in zo’n korte tijd voor elkaar hebben gekregen.”

Nog maar acht maanden geleden gingen de deuren van Soup & Bakery by De Verspillingsfabriek open op Schiphol Plaza. Eric Habraken: “We zijn in 2016 gestart als fabriek om een antwoord te geven op voedselverspilling. We wilden impact maken door het grootschalig aan te pakken. Vanaf het begin hebben we ons gerealiseerd dat we het enorme probleem van verspilling in de keten niet in ons eentje kunnen oplossen. Dat kan alleen door samen te werken. Onze eerste afzet hadden we bij grossiers. De opening van de Soup & Bakery store is de eerste stap richting het retailkanaal. En meteen op een prachtige high traffic locatie, waar HMSHost en Amsterdam Airport Schiphol dezelfde ambitie delen om verspilling aan te pakken. Dat het nu al zo’n succes is en we deze waardering krijgen is natuurlijk waanzinnig.”

Goede vooruitzichten

Ad Willemsen, General Manager HMSHost Schiphol beaamt dit: “De Soup & Bakery store zit op een prachtige plek. De meeste mensen komen af op de verse soep. Als ze binnen zijn en de storytelling op de wand zien, vragen ze naar het verhaal achter de producten. Daar krijgen we zonder uitzondering positieve reacties op. Naast de reizigers hebben we al veel vaste gasten, waaronder piloten, schoonmakers en leden van de Marechaussee. Dat we in staat zijn om een concept te openen dat duurzaam is in zo'n dynamische omgeving, én dat enthousiast wordt ontvangen door onze gasten, biedt goede vooruitzichten voor de toekomst.”

Spannende pitch

Net als de twee andere genomineerden, Crisp en felyx, maakte de Soup & Bakery store een kort filmpje als pitch voor de jury. Tijdens de ‘ABN AMRO Retailer of the Year’ verkiezing op 17 september werden deze aan de ruim 175 aanwezige retailers vertoond. Het filmpje van de Soup & Bakery store kreeg de meeste stemmen en wint daarmee de ‘ABN AMRO Best Newcomer Retail Award‘. De ‘ABN AMRO Retailer of the Year’ is de grootste verkiezing binnen de retail. Eric Habraken:  “Deze erkenning smaakt natuurlijk naar meer. Waar we aanvankelijk dachten dat we slechts enkele maanden als pop-up store zouden draaien, denken we nu aan uitbreiding naar bijvoorbeeld treinstations. Het blijft onze missie om zoveel mogelijk mensen te bereiken met onze smaakvolle producten én onze boodschap om verspilling van voedsel en van talent aan te pakken.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Tech Nice 'n Easy
Hoe kun je controle over F&B bewaren bij meerdere vestigingen?

Een goed draaiend restaurant is geen garantie op succes bij meerdere vestigingen. De reden is simpel: een topmanager kan niet overal tegelijk zijn. Om de controle te behouden over vitale processen als inkoop, voorraad, productie en foodcost maken multi-unit ondernemingen steeds vaker gebruik van een...

Economie
Horeca 22.00 uur dicht, maximaal dertig gasten binnen

De horeca is verplicht om vanaf dinsdag 29 september de deuren om 22.00 uur te sluiten. Vanaf 21.00 uur mag er niemand meer naar binnen. In publieke ruimtes mogen nog maar maximaal 30 mensen samenkomen. In de buitenruimte gaat landelijk een maximum van 40 personen gelden voor bijeenkomsten. Daarbij ...

Economie
"Horeca 22.00 uur dicht, maximale groepsgrootte naar 30"

Tijdens de persconferentie van vanavond zal premier Mark Rutte bekendmaken dat de horeca iedere dag verplicht om 22.00 uur de deuren zal moeten sluiten. In publieke ruimtes mogen nog maar maximaal 30 mensen samenkomen. Dat geldt dus ook in restaurants. Daarbij wordt het personeel niet meegerekend. D...

Culinair Nice 'n Easy
''Natuurlijk kopen we weleens voorgesneden uitjes in''

Of je convenience- of gemaksproducten gebruikt in de keuken is vaak afhankelijk van het type restaurant waarin je werkt en welke volumes je draait. We benaderden verschillende chefs die in uiteenlopende restaurants werken en zij vertellen je meer over hoe zij werken. Peter Postma is chef-kok en m...

Awards Vega
Restaurant Veggies On Fire wint duurzaamheidsprijs voor de horeca

Veggies On Fire, Vegan Restaurant Den Haag wint voor de tweede maal op rij de duurzaamheidsprijs voor de horeca van Nederland en België. Op dinsdag 22 september werden in Ahoy, tijdens de zwaar versoberde editie van Gastvrij Rotterdam, maar toch geheel in stijl, de Gaia Green Awards 2020 uitger...

Culinair Internationaal Bocuse d'Or
17 deelnemers aan de Europese finale Bocuse d'Or Europe

Van 15 tot 16 oktober nemen 17 Europese landen deel aan Bocuse d'Or Europe in Tallinn, Estland om zich te kwalificeren voor de grote wereldfinale die plaatsvindt op 1 en 2 juni 2021 in Lyon (Frankrijk). Aanvankelijk hadden 24 landen zich aangemeld. Na de eerste selectie bleven er 20 over, er ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: