Restaurants in Flevoland het best bereikbaar

16 april 2018 | Thijs Jacobs

Nederland beschikt over veel goede restaurants. Er zijn zelfs 108 restaurants die in 2018 één, twee of zelfs drie Michelinsterren mogen toevoegen aan hun naam. Slechts drie restaurants kregen de hoogste waardering van drie sterren: De Librije in Zwolle, De Leest in Vaassen en Inter Scaldes in Kruiningen. Het eten in restaurants met een Michelinster is vaak erg kostbaar. Er zijn natuurlijk ook genoeg restaurants in Nederland waar men voor een wat kleiner prijsje lekker uit eten kan. Voor een reservering kan men het best vooraf even bellen. Maar wordt de telefoon altijd opgenomen in een restaurant? Telefoonboek.nl heeft het uitgezocht.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 20.536 telefoonnummers geregistreerd in de categorie ‘restaurant’. Deze nummers worden in het bestand gemarkeerd als ‘slecht bereikbaar’ wanneer er drie keer of vaker geen gehoor wordt gegeven aan de oproep. Hierbij is er geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 960 restaurants het geval, hetgeen neerkomt op 4,7% van de gevallen. Dat betekent dat 95,3% van de restaurants weinig tot geen klachten krijgt.

Provincie Drenthe slechtst bereikbaar

Uit dit onderzoek blijkt dat restaurants in Drenthe het slechtst scoren op telefonische bereikbaarheid. In deze provincie is 11% van de restaurants telefonisch niet goed bereikbaar. Restaurants in Flevoland doen het beter op dit gebied. Daar is slechts 4% van de restaurants telefonisch niet goed bereikbaar.

Veel gemiste oproepen

Er zijn een aantal restaurants die bijzonder slecht scoren op telefonische bereikbaarheid. Steakhouse Pizzeria Bos en Lommer in Amsterdam heeft 117 gemiste oproepen en spant daarmee de kroon wat betreft slechte telefonische bereikbaarheid. Op de tweede plaats staat Restaurant Parck in Haarlem met 82 gemiste oproepen. Tot slot staat Warung Domburg in Amsterdam op de derde plaats met 74 gemiste oproepen. Voor deze restaurants is er dus nog ruimte voor verbetering op de telefonische bereikbaarheid. Verder hebben ook veel Chinese restaurants gemiste telefoontjes. Dit is niet heel gek, aangezien Chinese restaurants veel telefoontjes ontvangen om een bestelling te plaatsen.

Percentage slecht bereikbaar per provincie

1.       Drenthe: 11%

2.       Limburg : 10%

3.       Gelderland: 10%

4.       Groningen: 8%

5.       Friesland: 6%

6.       Zuid-Holland: 6%

7.       Overijssel: 6%

8.       Noord-Brabant: 6%

9.       Noord-Holland: 5%

10.   Utrecht: 5%

11.   Zeeland: 5%

12.   Flevoland: 4%

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Blog Coronacrisis
Fernando Jonker, Dagboek in crisistijd: parelhoen en guilty pleasures

Joris Bijdendijk van restaurant RIJKS heeft volgens mij direct op het moment dat hij te horen kreeg dat de horeca moest sluiten, besloten om te gaan bezorgen. Ik volg hem op Instagram en een diepe buiging voor zijn organisatorische kwaliteiten. Over de duizend gerechten gingen de afgelopen dagen doo...

Interview Coronacrisis
"Flinke huurverlaging is voor horecaondernemers nu zeker mogelijk"

Hotelier Bart Reints Bok, directeur/eigenaar van Charme Hotels, houdt voor hotelvakblad Hospitality Management een 'coronadagboek' bij. Hij vertelde daarin over de niet zo heel nette handelswijze van Emesa, bekend van Vakantievelingen.nl en onderdeel van Talpa, en de annuleringspraktijken bi...

Coronacrisis
Kabinet beslist 31 maart over maatregelen die gelden tot en met 6 april

Het kabinet besluit volgende week dinsdag 31 maart hoe het land verdergaat in de strijd tegen het coronavirus. De maatrgelen die tot en met 6 april gelden, waaronder het sluiten van eet- en drinkgelegenheden, musea en thuiswerken, worden dan verder besproken. Er is nog geen duidelijkheid over wannee...

Blog Coronacrisis
Fernando Jonker, Dagboek in crisistijd: Een 'gedwongen' test-case

Mark en ik lopen al een tijdje rond met het idee om een tweede restaurant te openen: 'Fernando’s kookt'. Een restaurant waar we op een toegankelijke manier comfort-food willen aanbieden. Zowel in het restaurant, als afhaal- én bezorgdienst. Het is voor nu nog verre toekomstm...

Rotterdam
De Euromast is verkocht

Bijna 20 jaar geleden begon Willem Tieleman met het exploiteren van de de Euromast, iconisch silhouette in de skyline van Rotterdam. In 2016 was het tijd voor een nieuwe stap, en dat was eigenaar van het imposante bouwwerk worden. Investeringen die voor die tijd niet werden gedaan, konden nu volo...

Personeel Coronacrisis
FNV Horeca heeft grote zorgen over tijdelijke en flexibele contracten

Met het pakket aan maatregelen dat het kabinet vorige week aankondigde zijn er bij veel werkenden in de horeca zorgen over werk en inkomen weggenomen. Echter blijft de toekomst onzeker, zeker voor medewerkers met een flexibel of tijdelijk contract. Ondanks het pakket aan maatregelen die ervoor mo...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: