Restaurants in Flevoland het best bereikbaar

16 april 2018 | Thijs Jacobs

Nederland beschikt over veel goede restaurants. Er zijn zelfs 108 restaurants die in 2018 één, twee of zelfs drie Michelinsterren mogen toevoegen aan hun naam. Slechts drie restaurants kregen de hoogste waardering van drie sterren: De Librije in Zwolle, De Leest in Vaassen en Inter Scaldes in Kruiningen. Het eten in restaurants met een Michelinster is vaak erg kostbaar. Er zijn natuurlijk ook genoeg restaurants in Nederland waar men voor een wat kleiner prijsje lekker uit eten kan. Voor een reservering kan men het best vooraf even bellen. Maar wordt de telefoon altijd opgenomen in een restaurant? Telefoonboek.nl heeft het uitgezocht.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 20.536 telefoonnummers geregistreerd in de categorie ‘restaurant’. Deze nummers worden in het bestand gemarkeerd als ‘slecht bereikbaar’ wanneer er drie keer of vaker geen gehoor wordt gegeven aan de oproep. Hierbij is er geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 960 restaurants het geval, hetgeen neerkomt op 4,7% van de gevallen. Dat betekent dat 95,3% van de restaurants weinig tot geen klachten krijgt.

Provincie Drenthe slechtst bereikbaar

Uit dit onderzoek blijkt dat restaurants in Drenthe het slechtst scoren op telefonische bereikbaarheid. In deze provincie is 11% van de restaurants telefonisch niet goed bereikbaar. Restaurants in Flevoland doen het beter op dit gebied. Daar is slechts 4% van de restaurants telefonisch niet goed bereikbaar.

Veel gemiste oproepen

Er zijn een aantal restaurants die bijzonder slecht scoren op telefonische bereikbaarheid. Steakhouse Pizzeria Bos en Lommer in Amsterdam heeft 117 gemiste oproepen en spant daarmee de kroon wat betreft slechte telefonische bereikbaarheid. Op de tweede plaats staat Restaurant Parck in Haarlem met 82 gemiste oproepen. Tot slot staat Warung Domburg in Amsterdam op de derde plaats met 74 gemiste oproepen. Voor deze restaurants is er dus nog ruimte voor verbetering op de telefonische bereikbaarheid. Verder hebben ook veel Chinese restaurants gemiste telefoontjes. Dit is niet heel gek, aangezien Chinese restaurants veel telefoontjes ontvangen om een bestelling te plaatsen.

Percentage slecht bereikbaar per provincie

1.       Drenthe: 11%

2.       Limburg : 10%

3.       Gelderland: 10%

4.       Groningen: 8%

5.       Friesland: 6%

6.       Zuid-Holland: 6%

7.       Overijssel: 6%

8.       Noord-Brabant: 6%

9.       Noord-Holland: 5%

10.   Utrecht: 5%

11.   Zeeland: 5%

12.   Flevoland: 4%

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bier Duurzaamheid
Heineken ambieert 20 procent minder plastic in 2025

Op initiatief van Staatssecretaris Stientje van Veldhoven heeft HEINEKEN Nederland Commercie het Plastic Pact mede ondertekend. Samen met 68 organisaties committeert de bierbrouwer zich om in 2025 20 procent minder plastic te gebruiken, meer plastic opnieuw te gebruiken en al het nieuwe plastic voor...

Duurzaamheid
Nestlé gaat voor 100 procent recyclebare verpakking in 2025

Nestlé heeft vanmiddag, tijdens de Nationale Circulaire Economie Conferentie in Den Haag, samen met meer dan 70 andere bedrijven en milieuorganisaties het ‘Plastic Pact’ ondertekend. Het pact is een initiatief van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. De ondertekenaars ...

Opening Restaurant
Nieuw restaurant biedt gratis eten aan

Op woensdag 20 februari vond de opening van het nieuwe restaurant Dadawan plaats in Eindhoven. Dadawan heeft voor een originele inwijding gekozen, er kon namelijk gratis gegeten worden. Dit was een succes en zorgde voor een enorme rij, zo lezen we op omroepbrabant.nl. De verbouwing van het pand l...

trends Duurzaamheid
'The Future 50': gewassen met een lage foodprint

‘The Future 50 Foods’ is een lijst van 50 plantaardige voedingsmiddelen die de voedingswaarde van onze maaltijden kunnen verhogen terwijl tegelijkertijd het negatieve effect van de voedselproductie op de planeet drastisch wordt verminderd. Gisteren presenteerde Knorr, in samenwerking met...

Columns Blog
Column restaurateur Sico de Moel: duurzaam

Sico de Moel is restaurateur. Als eigenaar van restaurant L'invité in Amsterdam maakt hij nogal wat mee. Zijn observaties en ervaringen deelt hij graag met de lezers van De RestaurantKrant en voortaan lees je maandelijks een bijdrage van Sico. Deze ochtend was ik door een leverancier u...

Achtergronden KHN
Gezondheid en horeca: kleinere porties en minder zout

73 procent van de horecaondernemers is volop bezig om zijn aanbod van eten en drinken gezonder te maken. Dat doen ze door het gebruik van dagverse, lokale producten, vloeibare vetten, minder zout en door meer vegetarische gerechten op de menukaart aan te bieden. Dat blijkt uit onderzoek van KHN. D...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: