Restaurant Morille: puur uit Zeeland

6 februari 2019 | David Bakker

In het Zeeuwse Koudekerke is op 1 februari 2019 restaurant Morille geopend. Chef-eigenaar Dennis Willems combineert vis, vlees en wild uit Zeeland en groenten uit de eigen moestuin met wildpluk als paddenstoelen, kruiden en rendiermos, waardoor een onderscheidende keuken ontstaat. De gast kan rekenen op creatieve gerechten met een aantrekkelijke prijs en hartelijke gastvrijheid. Morille is gevestigd in het pand waar 28 jaar lang restaurant La Bonne Auberge zetelde.

Restaurant Morille werd 30 januari officieel geopend door burgemeester Van der Zwaag van de gemeente Veere en door voormalig eigenaar van La Bonne Auberge Bert Stroomer. 
In de keuken van Morille staat de lokale natuur centraal. Chef-eigenaar Dennis Willems kent de natuur op zijn duimpje en oogst daaruit - met respect en met mate - heerlijkheden als kruiden, bloemen, paddenstoelen en bessen. Dennis Willems: “Sinds mijn zestiende doe ik aan wildplukken en de morille is mijn favoriete vondst, daarom heb ik mijn restaurant Morille genoemd. In mijn gerechten probeer ik altijd minstens één wildpluk-element te verwerken. Kastanje combineer ik met dulce de leche en koffie in een superlekker dessert en rendiermos droog en frituur ik, wat een heerlijk luchtig en krokant gerechtonderdeel oplevert dat ik op dit moment combineer met duif. Veel groente, kruiden en bloemen komen uit onze eigen moestuin, vis komt uit de Noordzee en vlees en wild meest uit Zeeland. Ik haal mijn ingrediënten van zo dichtbij mogelijk.”

Warm interieur

Het interieur van Morille is warm, huiselijk en comfortabel, waarbij groen de hoofdkleur is. Dennis Willems: “Vanzelfsprekend zijn er veel natuurlijke materialen in de zaak te vinden, zoals houten tafelbladen met prachtige nerven, met leer beklede stoelen en planten en kruiden.”

Team Morille

In de keuken wordt Dennis Willems geassisteerd door sous-chef Damy Schreiner, gastvrouw-sommelier Jenny Schreiner is het gezicht in het restaurant. Dennis Willems had de afgelopen drie jaar zijn eigen traiteurbedrijf, daarvoor werkte hij onder meer als sous-chef bij restaurant Bottles in Sas van Gent en als patissier bij restaurant de Campveerse Toren in Veere. Het team van Morille is tevens mede-organisator van de kookwedstrijd Slag op de Schelde.

Huisaperitief gratis

De kaart bestaat uit een menu van 3 tot 8 gangen, waarvan de gerechten uit het menu ook à la carte te bestellen zijn. Wekelijks wordt één van de gerechten vernieuwd, zodat optimaal gebruik gemaakt wordt van de seizoenen en het aanbod uit de moestuin. Als openingsaanbieding krijgen alle gasten in februari 2019 een huisaperitief aangeboden om te proosten op de opening.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Culinair
Talentvolle koks strijden in Amersfoort om prestigieuze titel

Zes jonge en talentvolle chefs gaan maandag 18 februari bij Leerhotel Het Klooster in Amersfoort de strijd met elkaar aan tijdens de Jeunes Chefs Rôtisseurs Competition 2019. De winnaar is niet alleen de beste van Nederland, maar plaatst zich ook voor de internationale finale in het Canadese C...

Column David Bakker
Column: gluten-noten-lactose-intolerantie

Veel horecaondernemers hebben een intolerantie-allergie; een allergie tegen mensen met een intolerantie. De vraag: “Moeten wij nog rekening houden met een intolerantie of allergie?”, is na “Wat mag ik voor u inschenken”, “Zal ik uw jas ophangen?” en “Smaakt ...

Opening Lunchroom
Hudson Bar & Kitchen lanceert lunch & bakery concept in Leiden

De Amerikaanse restaurantketen Hudson Bar & Kitchen, lanceert het lunch & bakery concept Hudson Coffee. De eerste vestiging van Hudson Coffee is geopend aan de nieuwe Beestenmarkt 23 in Leiden, tegenover de Lammermarktgarage en direct naast het 1,5 jaar geleden geopende Hudson restaurant. De...

Amsterdam Culinair
Restaurant The Gaia presenteert eerste gerechten

Begin maart opent The Gaia officieel haar deuren aan het Rembrandtplein in Amsterdam. Met een lounge, restaurant en (late night) bar weet chef Ayt Erdogan (De Nederlanden*, Mariënhof) op gastronomische wijze een traditionele kookfilosofie tijdloos te maken. In lunch, diner en bites. De smak...

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: