PostNL breidt foodbezorging uit naar ochtend 

12 juli 2018 | Thijs Jacobs

PostNL breidt deze week zijn foodnetwerk uit en bezorgt ook in de ochtend boodschappen, maaltijdboxen en andere verse voedselproducten. De online foodmarkt groeit en met name zakelijke klanten willen ook in de ochtend leveren of beleverd worden. Denk aan bakkers en supermarkten die via PostNL leveren aan crèches, schoolkantines en politiekazernes. Of aan restaurants die verse producten in de ochtend willen ontvangen. Maar ook consumenten kunnen hun boodschappen voortaan ontvangen tussen 8.00 en 13.00.  

Kort tijdvak

PostNL bezorgt voor meer dan 50 foodaanbieders boodschappen, maaltijdboxen en speciaalproducten als vlees en sportvoeding. De foodbestellingen van de verschillende aanbieders worden gebundeld en vanuit één hub gesorteerd en gedistribueerd. Ontvangers krijgen nauwkeurige informatie over het bezorgmoment van hun verse producten. Het tijdvak waarbinnen PostNL foodproducten bezorgt is 30 minuten.

PostNL-koelbox

PostNL vervoert de verse producten in de PostNL-koelbox op de juiste temperatuur en voedselveilig. De PostNL-koelbox wordt verzegeld en pas bij aflevering geopend, zodat de temperatuur tot en met het moment van bezorgen wordt bewaakt. Na het bezorgen neemt de bezorger de koelboxen weer mee retour. PostNL kan de duurzame koelboxen daardoor tot 500 keer hergebruiken . En foodaanbieders hoeven de producten niet zelf in (kartonnen) dozen te verpakken. 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Fastservice
Nieuwe vestiging Happy Italy in hoofdkantoor KPN

Happy Italy maakt een tweetal mooie stappen. De snelgroeiende horecaformule heeft afgelopen week een contract gesloten met KPN. Onder het nieuwe KPN hoofdkantoor in Rotterdam komt in het najaar een grote Happy Italy vestiging. Bovendien lanceert Happy Italy een nieuwe take-away formule, ‘Happy...

Wet- en regelgeving Columns
Column: blurring is juist een zegen

Een glas whisky bij de barbier, een wijntje bij de kapper en een stukje ambachtelijke Spaanse pata negra worst bij de slijter. Blurring is al lang en breed geaccepteerd door de consument, het wordt misschien al een beetje verwacht. Waar veel winkels de kans hebben gepakt om hun aanbod te vergroten m...

Achtergronden Culinair
Ad Janssen viert dertigjarig jubileum als meesterkok

Horecaondernemer Ad Janssen viert dit jaar zijn dertigjarig jubileum als meesterkok. Inmiddels de 60 gepasseerd is hij nog lang niet bezig met rustiger aandoen. Integendeel, onlangs besloot hij zijn prestigieuze restaurant in het Kasteel van Rhoon totaal op de schop te nemen. Klassieke lambriseri...

Lees nu de gratis juni-uitgave van De RestaurantKrant

De juni-editie van De RestaurantKrant staat weer bomvol 'need-to-know' artikelen, diepte-interviews en trends. De mocktail heeft zijn definitieve opmars ingezet binnen de horeca. Minder, of het liefst helemaal geen alcohol meer is voor de Millennial de toekomst. Misja Vostermans, voorzitter ...

Toerisme Culinair
Gastronomie belangrijkste criterium voor vakantiebestemming Europeanen

Veel Nederlanders vertrekken in de zomer naar warme oorden om te genieten van een welverdiende vakantie. Sterker nog, Nederlanders boekten dit jaar een recordaantal vakanties naar het buitenland. De keuze voor de vakantiebestemming baseren zij vaak op de lokale keuken, zo blijkt uit jaarlijks onderz...

Culinair
10 jaar De RestaurantKrant: Paul Bocuse

De RestaurantKrant bestaat tien jaar. In deze rubriek blikken we terug op een decennium vol nieuws, trends en diepte-interviews. We halen elke week spraakmakende verhalen uit de oude doos weer naar voren. Deze week een artikel over de grondlegger van de Nouveau Cuisine, Paul Bocuse. In januari di...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: