Par Hasard breidt uit met zonnige locatie aan het Hoofddorpplein

4 april 2019 | Yonne van Geene
Par Hasard breidt uit met zonnige locatie aan het Hoofddorpplein

Momenteel wordt er hard gebouwd aan de nieuwe vestiging van Par Hasard in een charmant hoekpand in de Amsterdamse Schinkelbuurt. Par Hasard Hoofddorpplein krijgt een groot zonnig terras, een friterie met een eigen entree en een sfeervol eetcafé. Aan franchise-ondernemer Vincent Weijl de eer om deze zaak nog voor de zomer te openen.

Met de komst van Par Hasard Hoofddorpplein is café-friterie Par Hasard een derde franchisevestiging rijker. Eigenaar Xander Hasaart vond in Vincent Weijl de geschikte ondernemer voor zijn bourgondische concept. Weijl heeft altijd passie voor de horeca gehad en besloot na zijn internationale carrière als profvoetballer de weg van de gastvrijheid in te slaan. “Ik ben erg enthousiast over Par Hasard. Het heeft de Nederlandse frites weer op de kaart gezet. Ik kijk er enorm naar uit om deze nieuwe vestiging aan het Hoofddorpplein te runnen. Het is een locatie met veel potentie. We krijgen een groot terras met circa 50 zitplaatsen waar we de hele dag zon hebben. We zijn straks 7 dagen per week geopend voor lunch, borrel en diner. Of je als gast nu komt voor frites met mayo van de friterie, voor een glas champagne aan de bar of om uitgebreid te dineren met topkwaliteit wijnen: Par Hasard is geschikt voor elke gelegenheid,” aldus de ondernemer.

De zaak krijgt een verfrissend en vernieuwend interieur, maar blijft herkenbaar met de authentieke Par Hasard uitstraling en kunstobjecten van de Maastrichtse kunstenaar Guy Olivier. De twee entrees zorgen voor een mysterieuze en tevens praktische scheiding tussen de friterie en het café. Vincent en zijn vriendin Jane Kelly hebben samen de dagelijkse leiding over de locatie aan het Hoofddorpplein en staan te popelen om hun gasten welkom te heten.

Over Par Hasard

Par Hasard heeft als doel dat iedereen in Nederland kan genieten van de beste, huisgemaakte frites in combinatie met kwalitatief hoogwaardige gerechten, een goed glas wijn en bourgondische gezelligheid. De ambachtelijk bereide Par Hasard frites zijn inmiddels drie keer door de AD Friettest bekroond met de titel ‘beste friet van Amsterdam’.  Par Hasard is de eerste en enige friterie in Nederland die doorloopt in een sfeervol café met bar. Hiermee is het bedrijf sinds 2014 een onderscheidende en kwalitatieve aanvulling op het bestaande ‘take-away‘ en horeca aanbod van Nederland. In tegenstelling tot iedere andere frituur in Nederland ligt de nadruk bij Par Hasard op het restaurant en de ontvangst door de gastheer. 

Inmiddels beschikt Par Hasard over vier vestigingen; Amsterdam De Pijp, Bullewijck by Par Hasard in Amsterdam Zuidoost, Par Hasard Scheveningen en Par Hasard Almere. Binnenkort worden er twee nieuwe vestigingen geopend: Par Hasard Hoofddorpplein en Par Hasard Alkmaar.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Corona
20 procent van de Nederlandse restaurants verwacht de deuren nooit meer te openen

Uit recent onderzoek van WijnSpijs blijkt dat 20 procent van de 1200 samenwerkende restaurateurs ernstige twijfels heeft over het voortbestaan van hun levenswerk. Het evenementenbureau WijnSpijs.nl verzorgde in samenwerking met 1200 restaurants in Nederland en België de culinaire WijnSpijs Wand ...

Achtergronden Corona
KIPPENTENT deelt snert uit aan zorgmedewerkers verpleeghuis

Vandaag heeft KIPPENTENT hun huisgemaakte snert uitgedeeld aan alle zorgmedewerkers van verpleeghuis Veenstaete in Kortenhoef (Wijdemeren). Hiermee willen ze hen een hart onder de riem steken en hun grote waardering uiten voor het geweldige werk van deze mensen tijdens de coronacrisis. De KIPPENT ...

Achtergronden Gastronomie
Horecaondernemer Han Ji over de horecatrends in 2021

2020 was voor horecaondernemers een onstuimig jaar, om het zacht uit te drukken. De komst van het coronavirus zorgde ervoor dat de horeca meerdere malen de deuren moest sluiten, ondernemers inkomsten misliepen, en creativiteit en support van de (lokale) consument een must was om te overleven. Wat st ...

Drinks Corona
2020 was ook voor bierbrouwers een rampjaar

De bierverkoop is in Nederland in 2020 met 14% gedaald ten opzichte van 2019. In de horeca en evenementenbranche was de daling zelfs ruim 58%. Dit is uiteraard het gevolg van de COVID-19-maatregelen. Sinds het (opnieuw) sluiten van de horeca in oktober zien we dat de verkoop van bier daar met 89% is ...

Personeel Achtergronden
Bekende gezichten van Château Neercanne nemen afscheid

Château Neercanne kondigt aan dat twee bekende gezichten van Château Neercanne per 1 maart aanstaande afscheid gaan nemen vanwege een volgende stap in hun carrière. Maître d’Hotel Dennis Lemmens maakt promotie binnen Oostwegel Collection en wordt Food & Beverage Ma ...

Wet- en regelgeving Corona
NOW 3: helft toekenningen naar horeca en detailhandel

UWV heeft in totaal ruim 77.000 aanvragen toegekend voor de derde periode van de Tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging Werkgelegenheid (NOW). Deze werkgevers hebben samen zo’n 1,3 miljoen mensen in dienst. Inmiddels heeft UWV 1,7 miljard euro aan voorschotten overgemaakt aan deze werkgevers. D ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: