Onrust V&D remt uitbreiding La Place

10 maart 2015 |
Onrust V&D remt uitbreiding La Place<

De uitbreiding van de foodformule La Place verloopt traag door de moeilijkheden waarin V&D verkeert. "Ik krijg sterk de indruk dat
La Place wordt geremd in zijn groei, zowel op de Nederlandse markt als in het buitenland, juist door de sores van V&D", zegt retailexpert Rupert Parker Brady in De Financiële Telegraaf.

Internationale expansie
De foodformule moet volgens hem meer vaart zetten achter zijn ontwikkeling. De internationale uitbreiding gaat te langzaam, terwijl op dat gebied juist veel kansen liggen. La Place opende in 2013 twee restaurants in Duitsland. Een derde vestiging zou in 2014 volgen in Montabaur. In dat jaar opende de foodformule wel twee vestigingen op de luchthaven van Bali en in het kantoor van "Google in New York.":http://www.lunchroom.nl/nieuws/hoofdkantoor-google-serveert-lunch-van-la-place-13653/
Nieuwe menukaart
Naast een snellere expansie moet het concept dringend vernieuwd worden, vult retailkenner Sabien Duetz aan. Zo is de menukaart volgens haar al te lang hetzelfde. "De formule lijkt over zijn top heen. Voor je het weet, gaat het V&D achterna." Voor V&D is het belangrijk om La Place te behouden, vindt ze. Food is niet alleen een verbindende factor voor consumenten, La Place is ook de reden waarom veel mensen naar de warenhuisketen gaan. "Wat sterk is, moet je aan je binden en vergroten."

Meer lezen over La Place? Klik hier!
Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Columns
Column Sico de Moel: Misser

"Doe maar 2 Heineken 0.0 en voor mijn vrouw champagne." Zal ik er eerst maar één brengen, en straks de tweede? "Nee hoor, ik heb dorst." Mijn gasten zaten gisteravond heerlijk buiten aan een klein tafeltje onder mijn luifel. Echt een plekje om samen te genieten v...

Awards
Nederlandse biersommeliers in top 50 op het WK Biersommelier

Op het WK voor biersommeliers in Rimini (IT) zijn de drie deelnemers van het Nederlandse team alle drie in de top 50 geëindigd. Nog niet eerder deed er een Nederlands team mee met de prestigieuze competitie. Het WK wordt elke twee jaar gehouden. Dit jaar ging de winst voor het eerst naar een vr...

Chefs
Tweesterrenchef Syrco Bakker kookt de sterren van de hemel bij Restaurant Hemingway

De chef van tweesterren restaurant Pure C te Cadzand-Bad Syrco Bakker was vrijdag 11 oktober te gast bij Restaurant Hemingway in Bergen op Zoom als eerste gastchef. Samen met chef-kok Torben Bouterse (restaurant Hemingway) heeft hij de sterren van de hemel gekookt door signatuur gerechten van beide ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: