Online marktplaats voor freelancers in de horeca: Temper

10 januari 2017 | Jorien Slager

Temper is de nieuwe online marktplaats voor freelancers in de horeca. Een on demand service waar zelfstandigen, zonder tussenkomst van een uitzendbureau, ingezet kunnen worden door hotels, bars, restaurants en clubs. Binnen een half jaar tijd hebben al meer dan 11.000 mensen in de randstad zich ingeschreven op het platform en zal binnenkort heel Nederland bekend zijn met Temper.

Gescreende freelancers

De door Temper gescreende freelancers zijn per direct beschikbaar en kiezen zelf waar, wanneer en voor wie ze willen werken. Opdrachtgevers kiezen vervolgens op basis van de vaardigheden en beoordelingen de persoon die het beste bij hun bedrijf en de opdracht past.

Na elke shift bouwen de 'Tempers' door middel van een beoordeling verder aan hun reputatie, om zo voor meer shifts in aanmerking te komen. Bedrijven kunnen een eigen pool maken van freelancers die eerder bij hen hebben gewerkt. Zo hebben ze vaker vaste gezichten. Opdrachtgevers zijn niet gebonden aan arbeidscontracten of vaste kosten.

Flex is het nieuwe vast

Paul Eggink, mede-oprichter van Temper: 'Steeds meer mensen verkiezen vrijheid boven een vaste aanstelling en gaan aan de slag als freelancer. Ook in de horeca is er een grote verandering gaande. Vaak willen mensen niet meer via een uitzendbureau werken voor het minimumloon. En in een seizoengevoelige branche als de horeca, willen horecazaken flexibel, maar wel ervaren personeel. Doordat opdrachtgevers zelf kunnen kiezen welke Tempers het beste bij hun bedrijf passen, is het bij elke shift vooraf duidelijk wie er komt werken, en voor welk tarief.'

Hotelnacht

Inmiddels wordt Temper al gebruikt bij verschillende horecazaken, zoals het Conservatorium Hotel, W Hotel, Krasnapolsky Hotel, Kurhaus, Supperclub Amsterdam, Loetje en Van der Valk. Van luxehotels tot restaurantketens en horeca-events als Hotelnacht. De database van freelancers is in korte tijd gegroeid tot meer dan 11.000 mensen in de randstad en breidt dagelijks uit.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Fooi: geen verplichting, wel een blijk van waardering

In Nederland is fooi geen verplichting. In ons land heeft het horecapersoneel immers ‘gewoon’ een salaris, maar de fooi is daarop natuurlijk wel een welkome aanvulling. Voor de horecagast is het vaak moeilijk te bepalen wat een gangbare fooi is. In de basis is een fooi van vijf tot tien ...

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Columns
Column Sico de Moel: Misser

"Doe maar 2 Heineken 0.0 en voor mijn vrouw champagne." Zal ik er eerst maar één brengen, en straks de tweede? "Nee hoor, ik heb dorst." Mijn gasten zaten gisteravond heerlijk buiten aan een klein tafeltje onder mijn luifel. Echt een plekje om samen te genieten v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: