Mediterrane gardenbistro Oriole opent deuren

18 juni 2019 | Thijs Jacobs

Op 18 juni vindt de soft opening van gardenbistro Oriole - onderdeel van Sofitel Legend The Grand Amsterdam - plaats; dé nieuwe hotspot om naartoe te gaan voor Mediterrane gerechten in een easygoing sfeer. Via de ingang aan de Oudezijds Voorburgwal maken gasten hun entree in de uitnodigende gardenbistro. Door het gebruik van groene accenten in het interieur en op het terras is de relaxte Mediterrane sfeer naar hartje Amsterdam gehaald. De bistro is toegankelijk voor iedereen en op alle momenten; van het inluiden van het weekend met een Negroni cocktail, tot ongedwongen socializen met vrienden onder het genot van een heerlijk bord risotto met inktvis of panisse met pompoen en za'atar. Het menu maakt geen onderscheid tussen voor- of hoofdgerechten; de keuze is aan de gast. Op 10 september opent Oriole officieel haar deuren met een Mediterraan feest.

Oriole

De naam van de gardenbistro is geïnspireerd op de gelijknamige zangvogel Oriole, wiens naam is afgeleid van het Latijnse 'aureolus', dat 'gouden' betekent. De zangvogel komt dan ook op allerlei speelse manieren terug in de look and feel van de gardenbistro. De vogel staat symbool voor het motto van de gardenbistro 'feel free'. Een plek waar je kunt gaan en staan waar je wilt, zonder restricties en belemmeringen, waar je je vrij kunt voelen en kunt ontsnappen aan de dagelijkse sleur.

Menu

Chef de Cuisine, Raoul Meuwese, heeft samen met zijn team het menu met veel oog voor detail samengesteld. In Oriole worden gerechten geserveerd met krachtige, eerlijke smaken. Van een goed glas wijn tot een prikkelende cocktail; de uitgebreide drankenkaart combineert goed bij de gerechten en iedere gelegenheid.

"Het menu, de wijnkaart en het interieur zijn geïnspireerd op de groene, weelderige Mediterrane kust. In Oriole kun je terecht voor een ontspannen aperitief op het terras met kleinere hapjes, maar ook voor een ongedwongen diner met vrienden of familie in een casual sfeer. De ingrediënten die wij gebruiken in onze gerechten zijn seizoensgebonden, herkenbaar en zijn deels verkregen uit onze eigen daktuin. Het is voor mij iedere dag weer een genot om met deze verse ingrediënten en kruiden te werken want ze zorgen voor een echte smaakexplosie, juist door hun eenvoud. Daarnaast worden er heerlijke wijnen en lekkere klassieke Mediterrane cocktails geserveerd in Oriole. Gezellig samenkomen onder het genot van smakelijke gerechten gemaakt van eerlijke ingrediënten die bol staan van authentieke smaken: dat is waar gasten op kunnen rekenen in Oriole.''

Foto's: Yaron Jansen en Michael Graste Photography

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN in actie! #BlackMonday: final sale horeca

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) lanceert de landelijke campagne #BlackMonday, die op maandag 7 december van start gaat. Onder de noemer #BlackMonday worden horecaondernemers opgeroepen deel te nemen aan de landelijke actie. Met de campagne wil KHN duidelijk maken dat als de overheid niet per omga ...

Wet- en regelgeving
Cao horeca verlengd tot eind 2021

FNV Horeca, CNV Vakmensen en werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland (KHN) zijn overeengekomen de huidige cao in de horeca met een jaar te verlengen onder gelijke voorwaarden. De drie partijen zijn het er over eens dat d ...

Corona
"Honderden miljoenen voor horeca en cultuur"

Haagse bronnen melden aan de NOS dat sectoren die flink geraakt zijn door de coronacrisis en daardoor een zeer groot omzetverlies lijden, kunnen rekenen op honderden miljoenen steun vanuit Den Haag. Volgens de NOS zet het kabinet de komende dagen de puntjes op de i. Bedrijven die meer dan 70 proc ...

Interview Digitaal Ondernemen
Horecamarketing op socials: influencers als spin in het web

Bij een goede marketingstrategie mag social media niet ontbreken. Wil je verzekerd zijn van een groot bereik, dan kun je haast niet om ‘influencers’ heen. Die influencers vind je op Youtube, op hun eigen blogs, Facebook, Instagram, Snapchat of TikTok. Wie een influencer inzet, meestal te ...

KHN Corona
Deel van de horeca dreigt op 17 januari open te gaan, ondanks maatregelen

Vorige week kondigden verschillende horecaondernemers aan om hun zaken op 17 januari te willen openen, ongeacht de dan geldende maatregelen. Zij hebben zojuist verkondigd tegenover Omroep Brabant dat ze het vertrouwen in het kabinet hebben opgezegd en hoe dan ook zullen openen op 17 januari. Omd ...

Economie Corona
Horeca na kunst en cultuur meest pessimistisch over economische vooruitzichten

De vooruitzichten van het Nederlandse bedrijfsleven over de eigen verkopen op de korte termijn zijn sinds de zomer sterk verslechterd. De economie zal naar verwachting tijdelijk weer een stap terug moet doen. Vooral de commerciële dienstverlening heeft pessimistischere verwachtingen voor de kom ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: