McDonald's breidt tafelbediening verder uit

19 april 2016 |
McDonald's breidt tafelbediening verder uit<

Vanaf deze week biedt McDonald’s in 25 van haar restaurants in Nederland Table Service aan; de mogelijkheid voor gasten om na het
plaatsen van een bestelling deze aan tafel door een servicemedewerker te laten serveren. Vanaf de start van dit concept – juni 2015 in Purmerend – rolde McDonald’s dit succesvolle concept gestaag uit over Nederland. Het restaurant in Apeldoorn-Noord is het meest recente restaurant. Gasten zijn volgens de fastfoodketen tevreden over Table Service. Zij ervaren meer comfort als zij in een McDonald’s restaurant zijn en vinden het concept bijdragen aan een positieve restaurantbeleving. McDonald’s gaat de komende maanden verder met het uitrollen van dit concept, naar uiteindelijk zo’n 50 restaurants dit jaar.

Gezinnen
Inspelen op veranderende behoeften van gasten als zij een McDonald’s restaurant bezoeken en het optimaliseren van de restaurantbeleving. Dit waren in 2015 de voornaamste redenen om de pilot Table Service te starten in het restaurant in Purmerend. Uit deze pilot kwam naar voren dat gasten Table Service waarderen. Ze ervaren minder wachttijd en meer comfort, doordat zij na een bestelling bij de bestelkiosk meteen aan tafel plaats kunnen nemen. Ook geven gasten aan dat Table Service zorgt voor een betere restaurantbeleving. Hierbij spelen de vriendelijkheid en de persoonlijke benadering van de servicemedewerkers een belangrijke rol. Table Service is vooral voor gezinnen erg praktisch. Ouders hebben minder om handen en kunnen de volledige aandacht aan hun kinderen geven.



80 procent kiest voor bediening aan tafel
Manu Steijaert, algemeen directeur McDonald’s Nederland, licht toe: "Wij luisteren goed naar wat onze gasten van ons verwachten. Zowel op gebied van nieuwe producten als op het gebied van nieuwe diensten, die het verblijf in onze restaurants veraangenamen. Table Service is daar een mooi voorbeeld van. Het laat zien dat McDonald’s in staat is om verrassende concepten door te voeren die bij gasten en medewerkers in goede aarde vallen." Recent onderzoek onder 1100 gasten in de restaurants die Table Service aanbieden toont aan dat gasten nog meer tevreden zijn over hun bezoek aan een McDonald’s restaurant. Acht op de tien gasten geven de voorkeur aan bediening aan tafel boven het zelf meenemen van hun bestelling. Zij geven bovendien aan dat dit concept prima past bij McDonald’s. De ambitie is om Table Service de komende maanden verder uit te rollen naar uiteindelijk zo’n 50 restaurants dit jaar.

Christel Tuin


Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Amsterdam
PRESSROOM Amsterdam wint drie World Luxury Restaurant Awards

PRESSROOM Amsterdam, het restaurant van INK Hotel Amsterdam - MGallery, valt in de prijzen en wint maar liefst drie World Luxury Restaurant Awards. Het restaurant staat onder leiding van F&B Manager Ruth Engels-Siegers, vorig jaar door de vakjury van AF&BM benoemd tot 'F&B profession...

Economie Bezorgen
Thuisbezorgd laat restaurants opbieden om een hogere ranking te krijgen

Thuisbezorgd past haar verdienmodel aan en gaat restaurants een hogere plek op de ranglijst laten kopen. De horecaondernemer moet hiervoor tussen de vijftig cent tot negen euro per order neertellen. Ondernemers spreken al voorzichtig over machtsmisbruik. Het 'opbieden' is nog in de testfase,...

Columns Blog
Column Sico de Moel: cadeaukaart

Meneer wilde afrekenen met een stapeltje van 6 cadeaukaarten. Bij mij kun je betalen met een cadeaukaart, maar niet met zes. Gasten met een cadeaukaart zijn soms wat angstig, ze melden het atijd al bij hun reservering, bij aankomst vragen ze nog een keer of ze echt wel met hun cadeaukaart kunnen ...

trends Bier
Nationaal bieronderzoek: foodpairing steeds populairder

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Ook foodpa...

Opening
Opening Franklin: Zeeuwse charme in Middelburg [foto's]

In een monumentaal pand uit 1752 in de oude binnenstad van Middelburg heeft Brasserie Franklin recentelijk haar deuren geopend. De brasserie is onderdeel van Boutique Hotel Franklin die samen met de eerste cocktailbar van Zeeland, Sir Franklin, op 10 augustus 2019 wordt geopend. In dit nieuwe bou...

Internationaal Michelin
Le Jules Verne toegetreden tot Relais & Châteaux

Het wereldberoemde restaurant op de tweede verdieping van de Eiffeltoren ‘Le Jules Verne’ is per 1 juli toegetreden tot Relais & Châteaux, de wereldwijde vereniging van exclusieve hotels en restaurants. Het restaurant wordt geleid door de Franse topchef Fre?de?ric Anton, die ee...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: