Kitchen Republic breidt uit met tweede locatie

Auteur: Thijs Jacobs
Gastronomie 14 februari 2019
Kitchen Republic breidt uit met tweede locatie

Food business incubator Kitchen Republic, gevestigd in Amsterdam-West, is uit haar jasje gegroeid en breidt uit naar een tweede locatie. De culinaire werkplaats biedt een platform voor ambitieuze, startende food entrepreneurs waar zij zowel de productie als de innovatie van producten realiseren. De kennis en het netwerk van Kitchen Republic helpt de food start-ups op weg naar een plek in het supermarktschap. Na vier jaar is het tijd voor een nieuwe uitdaging, het opschalen van de werkplaats. Via de crowdfunding actie nodigt Kitchen Republic iedereen uit om deel te worden van het project.

Kitchen Republic 2.0

De 900 vierkante meter grote keuken van Kitchen Republic is te klein geworden. Op een steenworp afstand van de huidige locatie is de ideale loods van maar liefst 1.500 extra vierkante meters gevonden om dit avontuur voort te zetten. De loods biedt de oplossing voor de vraag naar meer én professionelere keukenruimtes. Aparte productie-units bieden de volgende stap in professionalisering en expansie van de food entrepreneurs.

Om de plannen te realiseren is een crowdfundingsactie gestart om Kitchen Republic te helpen met het openen van een tweede locatie. Via CrowdAboutNow kunnen investeerders, fans, foodies, familie en vrienden hun steentje bijdragen. Kitchen Republic is van plan om via het platform €100.000 aan investeringen op te halen. Investeerders ontvangen het bedrag terug over een periode van 6 jaar met een jaarlijks rendement van 5%. Naast dit rendement krijgen investeerders ook nog mooie beloningen. Lees hier meer over de investeringsmogelijkheden.

Serving opportunity

Kitchen Republic is het thuis van vele kleine Amsterdam based brands zoals Oh Na Mi Kimchi en Baked in Amsterdam, onder andere verkrijgbaar bij Marqt. Met inmiddels 35 vaste members in de huidige locatie barst de werkplaats uit haar voegen. Allen bijdragend aan het opnieuw uitvinden van het culinaire landschap in Nederland. Sommigen door in te spelen op foodtrends (kimchi), anderen door het herontdekken van all-time favorites (pindakaas). De populariteit van food start-ups trekt ook de grotere spelers aan. Food scale-ups en corporates trekken aan de bel voor de expertise van Kitchen Republic. Tijd voor een nieuwe uitdaging

Overig nieuws