Kitchen Republic breidt uit met tweede locatie

14 februari 2019 | Thijs Jacobs

Food business incubator Kitchen Republic, gevestigd in Amsterdam-West, is uit haar jasje gegroeid en breidt uit naar een tweede locatie. De culinaire werkplaats biedt een platform voor ambitieuze, startende food entrepreneurs waar zij zowel de productie als de innovatie van producten realiseren. De kennis en het netwerk van Kitchen Republic helpt de food start-ups op weg naar een plek in het supermarktschap. Na vier jaar is het tijd voor een nieuwe uitdaging, het opschalen van de werkplaats. Via de crowdfunding actie nodigt Kitchen Republic iedereen uit om deel te worden van het project.

Kitchen Republic 2.0

De 900 vierkante meter grote keuken van Kitchen Republic is te klein geworden. Op een steenworp afstand van de huidige locatie is de ideale loods van maar liefst 1.500 extra vierkante meters gevonden om dit avontuur voort te zetten. De loods biedt de oplossing voor de vraag naar meer én professionelere keukenruimtes. Aparte productie-units bieden de volgende stap in professionalisering en expansie van de food entrepreneurs.

Om de plannen te realiseren is een crowdfundingsactie gestart om Kitchen Republic te helpen met het openen van een tweede locatie. Via CrowdAboutNow kunnen investeerders, fans, foodies, familie en vrienden hun steentje bijdragen. Kitchen Republic is van plan om via het platform €100.000 aan investeringen op te halen. Investeerders ontvangen het bedrag terug over een periode van 6 jaar met een jaarlijks rendement van 5%. Naast dit rendement krijgen investeerders ook nog mooie beloningen. Lees hier meer over de investeringsmogelijkheden.

Serving opportunity

Kitchen Republic is het thuis van vele kleine Amsterdam based brands zoals Oh Na Mi Kimchi en Baked in Amsterdam, onder andere verkrijgbaar bij Marqt. Met inmiddels 35 vaste members in de huidige locatie barst de werkplaats uit haar voegen. Allen bijdragend aan het opnieuw uitvinden van het culinaire landschap in Nederland. Sommigen door in te spelen op foodtrends (kimchi), anderen door het herontdekken van all-time favorites (pindakaas). De populariteit van food start-ups trekt ook de grotere spelers aan. Food scale-ups en corporates trekken aan de bel voor de expertise van Kitchen Republic. Tijd voor een nieuwe uitdaging

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Ondernemen
Column Monique van Gevelt: wordt de horeca eindelijk onderdeel van de oplossing?

Door het mooie weer van vorige week zijn de schellen van de ogen gevallen bij een deel van de burgemeesters, OMT-leden en politiek. Wat wij al lang wisten en verkondigden is waarheid geworden. Bij mooi weer en na een zware winter is er geen houden meer aan en moet de mens eruit. Wij kennen de mens n ...

Corona
‘Gastvrij Arnhem’ eerste centrale registratie tool voor horeca

Bij heropening van de horeca zijn ondernemers verplicht om een gezondheidscheck en registratie van bezoekers te regelen, om deze bij een contactonderzoek aan de GGD beschikbaar te stellen. Om horecaondernemers hierbij te ondersteunen presenteerde Arnhem zich vandaag als eerste gemeente van Nederl ...

Corona
'Kabinet wil terrassen openen op 21 april'

Het kabinet wil de terrassen op 21 april openen. Ook wil de regering de winkels weer openen. Aanstaande vrijdag buigt het OMT zich over de kwestie. Ook het schrappen van de avondklok ligt op tafel. Dat bevestigen Haagse bronnen tegenover verschillende landelijke media. De versoepelingen hangen a ...

Economie Corona
Aantal opgeheven horecavestigingen in 2020 hoger dan ooit

In de Randstad zijn in 2020 relatief veel vestigingen van bedrijven opgeheven. In de regio’s Haarlem en Groot-Amsterdam ging het om ruim 6,5 procent van alle bedrijfsvestigingen. In 2020 was zowel het aantal opheffingen als oprichtingen van bedrijfsvestigingen het hoogst sinds het begin van de ...

Interview
E-mailmarketing in de horeca: personalisatie is 'key'

Communiceren met gasten is in de horeca essentieel. Nu de branche nog altijd gebukt gaat onder de coronamaatregelen is communiceren via digitale kanalen van groot belang. Voor nieuwe gasten, maar ook voor terugkerende gasten. E-mailmarketing is daarin essentieel. Het verzamelen van e-mailadressen ...

Wet- en regelgeving Corona
Burgemeesters willen terrassen graag weer openen

Steeds meer burgemeesters scharen zich achter de oproep van burgemeester Halsema (Amsterdam) om de terrassen weer te openen. Dit zou het beter mogelijk maken om de buitenruimte optimaal en gecontroleerd te kunnen gebruiken, met inachtneming van de coronamaatregelen. In veel steden werd het de afg ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: