Kitchen Republic breidt uit met tweede locatie

14 februari 2019 | Thijs Jacobs

Food business incubator Kitchen Republic, gevestigd in Amsterdam-West, is uit haar jasje gegroeid en breidt uit naar een tweede locatie. De culinaire werkplaats biedt een platform voor ambitieuze, startende food entrepreneurs waar zij zowel de productie als de innovatie van producten realiseren. De kennis en het netwerk van Kitchen Republic helpt de food start-ups op weg naar een plek in het supermarktschap. Na vier jaar is het tijd voor een nieuwe uitdaging, het opschalen van de werkplaats. Via de crowdfunding actie nodigt Kitchen Republic iedereen uit om deel te worden van het project.

Kitchen Republic 2.0

De 900 vierkante meter grote keuken van Kitchen Republic is te klein geworden. Op een steenworp afstand van de huidige locatie is de ideale loods van maar liefst 1.500 extra vierkante meters gevonden om dit avontuur voort te zetten. De loods biedt de oplossing voor de vraag naar meer én professionelere keukenruimtes. Aparte productie-units bieden de volgende stap in professionalisering en expansie van de food entrepreneurs.

Om de plannen te realiseren is een crowdfundingsactie gestart om Kitchen Republic te helpen met het openen van een tweede locatie. Via CrowdAboutNow kunnen investeerders, fans, foodies, familie en vrienden hun steentje bijdragen. Kitchen Republic is van plan om via het platform €100.000 aan investeringen op te halen. Investeerders ontvangen het bedrag terug over een periode van 6 jaar met een jaarlijks rendement van 5%. Naast dit rendement krijgen investeerders ook nog mooie beloningen. Lees hier meer over de investeringsmogelijkheden.

Serving opportunity

Kitchen Republic is het thuis van vele kleine Amsterdam based brands zoals Oh Na Mi Kimchi en Baked in Amsterdam, onder andere verkrijgbaar bij Marqt. Met inmiddels 35 vaste members in de huidige locatie barst de werkplaats uit haar voegen. Allen bijdragend aan het opnieuw uitvinden van het culinaire landschap in Nederland. Sommigen door in te spelen op foodtrends (kimchi), anderen door het herontdekken van all-time favorites (pindakaas). De populariteit van food start-ups trekt ook de grotere spelers aan. Food scale-ups en corporates trekken aan de bel voor de expertise van Kitchen Republic. Tijd voor een nieuwe uitdaging

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Michelin Verbouwen
Beluga Loves You zet verbouwing in: 1 augustus weer open

Afgelopen weken is Beluga Loves You net als zovelen in de weer geweest met het zoeken naar de juiste vertaling van 'het nieuwe normaal'. Servais Tielman: "Wij zijn tot de conclusie gekomen dat we dat onmogelijk kunnen combineren met hoogwaardige gastronomie, een topbeleving en een onged...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Amsterdam Coronacrisis
Sterrenrestaurant Restaurant 212 introduceert luxueuze dinerboxen 

Het Amsterdamse Restaurant 212 brengt fine dining experiences naar mensen thuis met het nieuwe concept ‘212 at home’. Vanaf nu kun je culinair hoogstaande dinerboxen bestellen via de website en laten thuisbezorgen, bereid door de bekende topchefs Richard van Oostenbrugge en Thomas Groot....

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: