Kitchen Republic breidt uit met tweede locatie

14 februari 2019 | Thijs Jacobs

Food business incubator Kitchen Republic, gevestigd in Amsterdam-West, is uit haar jasje gegroeid en breidt uit naar een tweede locatie. De culinaire werkplaats biedt een platform voor ambitieuze, startende food entrepreneurs waar zij zowel de productie als de innovatie van producten realiseren. De kennis en het netwerk van Kitchen Republic helpt de food start-ups op weg naar een plek in het supermarktschap. Na vier jaar is het tijd voor een nieuwe uitdaging, het opschalen van de werkplaats. Via de crowdfunding actie nodigt Kitchen Republic iedereen uit om deel te worden van het project.

Kitchen Republic 2.0

De 900 vierkante meter grote keuken van Kitchen Republic is te klein geworden. Op een steenworp afstand van de huidige locatie is de ideale loods van maar liefst 1.500 extra vierkante meters gevonden om dit avontuur voort te zetten. De loods biedt de oplossing voor de vraag naar meer én professionelere keukenruimtes. Aparte productie-units bieden de volgende stap in professionalisering en expansie van de food entrepreneurs.

Om de plannen te realiseren is een crowdfundingsactie gestart om Kitchen Republic te helpen met het openen van een tweede locatie. Via CrowdAboutNow kunnen investeerders, fans, foodies, familie en vrienden hun steentje bijdragen. Kitchen Republic is van plan om via het platform €100.000 aan investeringen op te halen. Investeerders ontvangen het bedrag terug over een periode van 6 jaar met een jaarlijks rendement van 5%. Naast dit rendement krijgen investeerders ook nog mooie beloningen. Lees hier meer over de investeringsmogelijkheden.

Serving opportunity

Kitchen Republic is het thuis van vele kleine Amsterdam based brands zoals Oh Na Mi Kimchi en Baked in Amsterdam, onder andere verkrijgbaar bij Marqt. Met inmiddels 35 vaste members in de huidige locatie barst de werkplaats uit haar voegen. Allen bijdragend aan het opnieuw uitvinden van het culinaire landschap in Nederland. Sommigen door in te spelen op foodtrends (kimchi), anderen door het herontdekken van all-time favorites (pindakaas). De populariteit van food start-ups trekt ook de grotere spelers aan. Food scale-ups en corporates trekken aan de bel voor de expertise van Kitchen Republic. Tijd voor een nieuwe uitdaging

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Fooi: geen verplichting, wel een blijk van waardering

In Nederland is fooi geen verplichting. In ons land heeft het horecapersoneel immers ‘gewoon’ een salaris, maar de fooi is daarop natuurlijk wel een welkome aanvulling. Voor de horecagast is het vaak moeilijk te bepalen wat een gangbare fooi is. In de basis is een fooi van vijf tot tien ...

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Columns
Column Sico de Moel: Misser

"Doe maar 2 Heineken 0.0 en voor mijn vrouw champagne." Zal ik er eerst maar één brengen, en straks de tweede? "Nee hoor, ik heb dorst." Mijn gasten zaten gisteravond heerlijk buiten aan een klein tafeltje onder mijn luifel. Echt een plekje om samen te genieten v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: