Jubilerend l’Atelier schenkt cheque aan KiKa

15 januari 2019 | Thijs Jacobs

Restaurant l’Atelier in Gulpen bestaat 20 jaar. Eigenaren Ellen en Hans Kinkartz hebben dat bijzondere feit zondag 13 januari gevierd. Met een speciale jubileumlunch werd liefst €4500,- opgehaald voor Stichting KiKa (Kinderen Kankervrij).

Er was voor eigenaren Ellen en Hans Kinkartz maar één doel denkbaar voor het vieren van het 20-jarig bestaan van hun restaurant l’Atelier in Gulpen. In 2011 werd zoon Luuk ziek en stond hun wereld op de kop. De nu 15-jarige jongen is volledig genezen en volgt inmiddels een horecaopleiding, met de ambitie de zaak in de toekomst voort te zetten.

Stichting KiKa

Tijdens een bijzondere lunch voor vaste gasten, vrienden, relaties en pers werd geld ingezameld voor KiKa. ‘We wilden geen cadeaus, maar wel donaties voor dit voor ons allerbeste doel’, aldus Ellen. ‘En gelukkig heeft iedereen daaraan gehoor gegeven.’

Cheque

Aan het eind van de middag konden Ellen, Hans en zoon Luuk een cheque van liefst €4500,- overhandigen aan Annemiek Kuyer en Joost Schiffelers van ‘Samen succesvol voor KiKa’.

JRE-Nederland

De lunch was een samenwerking van chefs van JRE-Nederland, de restaurantvereniging waarbij l’Atelier is aangesloten. Hans stond uiteraard zelf in de keuken, maar op het menu stonden ook gerechten van Edwin Soumang (Restaurant ONE in Roermond), Jan Marrees (Restaurant MARREES in Weert) en Ralph Hermans (Restaurant Rantrée in Maastricht). De geschonken wijnen werden gesponsord door Piere Ache Wijnen in Maastricht en de vis door Reitsma Seafood in Tilburg.

Over Restaurant l’Atelier

L’Atelier staat voor genieten van verrassende gerechten in een warme en gastvrij omgeving. Het restaurant van Ellen en Hans Kinkartz is gevestigd aan de Markt in Gulpen, in het hart van het Limburgse heuvelland.

Restaurant l’Atelier is aangesloten bij JRE-Nederland, een internationale vereniging van jonge restaurateurs, staat op plaats 23 in de top 100 voor 2019 van Lekker en heeft 15,5 (van de 20) punten in de nieuwste gids van Gault&Millau. www.restaurantatelier.nl

Over Samen succesvol voor KiKa

Samen succesvol voor KiKa is een initiatief van Annemiek Kuyer en Joost Schiffelers. Opgericht in 2017, nadat bij dochter Eline acute leukemie werd geconstateerd. Helaas wordt één op de vier kinderen niet meer beter. In samenwerking met bedrijven, verenigingen, scholen en individuen wordt geprobeerd veel geld in te zamelen. Met Eline als motiverende kracht. www.samensuccesvolvoorkika.nl

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Ondernemen
Column Monique van Gevelt: wordt de horeca eindelijk onderdeel van de oplossing?

Door het mooie weer van vorige week zijn de schellen van de ogen gevallen bij een deel van de burgemeesters, OMT-leden en politiek. Wat wij al lang wisten en verkondigden is waarheid geworden. Bij mooi weer en na een zware winter is er geen houden meer aan en moet de mens eruit. Wij kennen de mens n ...

Corona
‘Gastvrij Arnhem’ eerste centrale registratie tool voor horeca

Bij heropening van de horeca zijn ondernemers verplicht om een gezondheidscheck en registratie van bezoekers te regelen, om deze bij een contactonderzoek aan de GGD beschikbaar te stellen. Om horecaondernemers hierbij te ondersteunen presenteerde Arnhem zich vandaag als eerste gemeente van Nederl ...

Corona
'Kabinet wil terrassen openen op 21 april'

Het kabinet wil de terrassen op 21 april openen. Ook wil de regering de winkels weer openen. Aanstaande vrijdag buigt het OMT zich over de kwestie. Ook het schrappen van de avondklok ligt op tafel. Dat bevestigen Haagse bronnen tegenover verschillende landelijke media. De versoepelingen hangen a ...

Economie Corona
Aantal opgeheven horecavestigingen in 2020 hoger dan ooit

In de Randstad zijn in 2020 relatief veel vestigingen van bedrijven opgeheven. In de regio’s Haarlem en Groot-Amsterdam ging het om ruim 6,5 procent van alle bedrijfsvestigingen. In 2020 was zowel het aantal opheffingen als oprichtingen van bedrijfsvestigingen het hoogst sinds het begin van de ...

Interview
E-mailmarketing in de horeca: personalisatie is 'key'

Communiceren met gasten is in de horeca essentieel. Nu de branche nog altijd gebukt gaat onder de coronamaatregelen is communiceren via digitale kanalen van groot belang. Voor nieuwe gasten, maar ook voor terugkerende gasten. E-mailmarketing is daarin essentieel. Het verzamelen van e-mailadressen ...

Wet- en regelgeving Corona
Burgemeesters willen terrassen graag weer openen

Steeds meer burgemeesters scharen zich achter de oproep van burgemeester Halsema (Amsterdam) om de terrassen weer te openen. Dit zou het beter mogelijk maken om de buitenruimte optimaal en gecontroleerd te kunnen gebruiken, met inachtneming van de coronamaatregelen. In veel steden werd het de afg ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: