Internationale groep in actie tegen rietjes McDonald's

18 juli 2017 | Roy Spijker

De internationale groep SumOfUs, een internationale waakhond voor grote bedrijven, is een petitie gestart waarin McDonalds wordt gevraagd te stoppen met rietjes. Volgens de groep worden de rietjes maar voor een paar minuten gebruikt, voordat ze uiteindelijk in de oceaan verdwijnen bij de rest an het plastic. De etitie is inmiddels al door 110.000 mensen ondertekend.

"Vervuiling van plastic vormt een van de grootste bedreigingen van onze oceanen en rietjes worden het vaakst gevonden tijdens het schoonmaken van de stranden." zegt Sondhya Gupta, campagnevoerster bij SumOfUs. "McDonald's deelt jaarlijks miljoenen rietjes uit aan zijn consumenten. Als dit niet meer gebeurt, zou dit een grote stap zijn in het schoonmaken van onze oceanen en het beschermen van het dierenleven. Als McDonalds echt serieus is in het verbeteren van haar impact op het milieu, dan kan ze ook overstappen op andere materialen als afbreekbare en recyclebare papieren rietjes.

"Maar als we naar de donkere kant van bedrijven als McDonald's kijken, ondernemen zij alles om hun merk te beschermen. Als we McDonald's kunnen overtuigen om te stoppen met het gebruik van plastic, zal het plastic en het aantal rietjes in oceaan drastisch terugdringen en zullen we dieren in de zee beschermen," aldus Gupta.

De petitie is hier te tekenen.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

trends
Premiumisatie, toegankelijkheid en bewust consumeren: dé trends van 2019

Diageo, wereldleider op het vlak van gedistilleerde dranken met een buitengewone portfolio waaronder de whisky's van Johnnie Walker, ziet voor 2019 drie grote trends. De eerste, premiumization, waarbij de consument voor het nuttigen van betaalbare luxe kiest. Deze trend werd al enkele jaren gele...

Economie KHN
KHN in actie tegen boete op tijdelijk werk

‘Zo werkt het niet’. Onder dat motto komen ondernemers uit de horeca en andere branches vanaf vandaag in actie tegen maatregelen in de Wet Arbeidsmarkt in Balans (WAB). Deze nieuwe wet maakt tijdelijk werk, en werk dat niet elke maand hetzelfde aantal uren is, duurder. Seizoensarbeid of ...

Awards F&B
De 10 genomineerden voor AF&BM F&B Professional of the Year

Jaarlijks gaat de Association of Food & Beverage Management (AF&BM) op zoek naar dé F&B Professional of the Year. Dit is die professional die gastheer/-vrouw pur sang is en die dag in dag uit laat zien dat hij/zij met aanstekelijk enthousiasme een echte motivator en coach is voor ...

Columns Starten in de horeca
Audio-column: Verslavend Genieten

Monique van Gevelt schrijft al enige tijd columns voor onze website, waarbij ondernemen centraal staat. De horeca is immers een business die niet voor iedereen weggelegd is, en zeker niet op zakelijk vlak. Voor onze websites spreekt Monique ook audio-columns in. Dit keer met het onderwerp 'Ve...

Food Advertorial
Nieuw bezorgconcept voor friet

De markt voor thuisbezorging is het snelst groeiende segment binnen de totale foodmarkt, en kan een enorme bijdrage leveren aan de omzet van uw restaurant. Volgens het FoodService Instituut Nederland zal deze groei zeker tot in 2025 nog sterk aanhouden. Friet speelt een grote rol in het aanbod va...

Amsterdam Achtergronden
De Gouden Reael: al 200 jaar een begrip in Amsterdam

De Gouden Reael is al jaren een begrip, maar voor veel Amsterdammers nog een echte 'hidden gem'. Het restaurant is gevestigd in een prachtig zeventiende-eeuws pand en gelegen op het historisch Realeneiland in Amsterdam. Sinds deze zomer heeft De Gouden Reael twee nieuwe eigenaren. Doel is om...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: