In opmars dankzij De RestaurantKrant

3 juni 2013 |
In opmars dankzij De RestaurantKrant<

Hydro-Sano, het bedrijf achter de ECOtap, besloot om te adverteren in De RestaurantKrant en op de website en werd positief verrast door de aanvragen. ''Van Terschelling tot Zeeland en van
Scheveningen tot Lievelde krijgen we aanvragen’’, aldus de directie van Hydro-Sano. ''Onze doelstelling is ruimschoots behaald.’’

Daverend succes
De eerste advertentie werd geplaatst in de maarteditie van De RestaurantKrant en in diezelfde periode werd de online advertorial en de banner geplaatst. ''De advertorial is lange tijd ‘best gelezen van de week’ en ‘best gelezen van de maand’ geweest op de website’’, zoals door de directie werd opgemerkt. ''Daaruit blijkt dat de branche toe is aan ons product en dat de website werkt.’’ Een dergelijke respons was niet voorzien, maar meer dan welkom. ECOtap is inmiddels bezig aan een flinke opmars in de Nederlandse horeca.

Beter voor het milieu
Hydro-Sano levert een systeem aan de horeca, dat kraanwater omzet in tafelwater door middel van een filtratiesysteem. Het water wordt niet uit een berg gepompt, in een fles gebotteld, daarna in een vrachtwagen gezet en duizenden kilometers verder afgeleverd, wat overduidelijk schadelijke gevolgen heeft voor het milieu. En wat te denken van de flessen die daarna weggegooid worden of gerecycled moeten worden? Het ECOtap concept wordt geleverd met gegraveerde flessen die jarenlang meegaan. ‘’De klant heeft hiermee een perfect marketinginstrument in handen. Brasserie de Brandaris bijvoorbeeld; die serveren ‘Brandaris water’ in de speciaal gegraveerde ECOtap flessen. De flessen zijn ook voorzien van een flessenlabel, dat aan de hals hangt; daarop staat de ideologie van ECOtap vermeld, zodat de ondernemer niet elke keer hoeft uit te leggen en de gast een goed gevoel krijgt bij het product. Je draagt immers je steentje bij aan het milieu, drinkt gezond water en dus ben je in meerdere opzichten beter af dan met een fles bronwater. Het restaurant krijgt eveneens de speciale boekenleggers, die gasten kunnen meenemen. Op die manier wordt de naamsbekendheid van de ECOtap steeds groter.’’

Groen ondernemerschap
''De ondernemer betaalt Hydro-Sano een abonnementsfee, die overeenkomt met de omzet van een beperkt aantal flessen tafelwater per week. Een eerlijke deal voor de ondernemer, die zijn winstbijdrage tenminste gelijk ziet blijven, en voor de gast, die een redelijke prijs betaalt voor lekker en veilig tafelwater. Voor de ondernemer zijn er met het ECOtap-concept meerdere mogelijkheden om zijn zaak te profileren, een vaste prijs per gast voor onbeperkt tafelwater, een prijs per fles of als service bij bijv. een menu of fles wijn van de kaart. ECOtap is daarmee aantrekkelijk voor ondernemers die maatschappelijk ondernemen inhoud willen geven en tegelijkertijd is het een gastvriendelijke oplossing voor de ongewenste “gratis kraanwater” discussie”, aldus Hydro-Sano.

Tevreden
De directie van Hydro-Sano is tevreden . Niet alleen tevreden met de campagne bij Uitgeverij PS:, maar ook met de positieve reacties vanuit de horeca. ''De restaurantgast heeft drie dingen nodig om tevreden te zijn met het bezoek. 1: goed gezelschap, 2: prima eten en drinken en 3: een positief verrassende rekening. Op dat punt maakt ECOtap het verschil. Sterker nog: niet alleen de gast voelt het in de portemonnee, maar ook de horecaondernemer. Vergeleken met andere aanbieders zijn we verreweg het meest aantrekkelijke alternatief voor mineraalwater en de ondernemer begint direct met geld verdienen zonder te investeren.’’

Meer weten?
Bezoek ook eens de website via deze "link":http://www.ecotap-horeca.nl/ of stuur een e-mail naar "info@hydro-sano.com"

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Achtergronden
Omzet horeca stijgt 1,6 procent in vierde kwartaal

De omzet van de horeca steeg in het vierde kwartaal van 2019 met 1,6 procent ten opzichte van het vorige kwartaal, meldt het CBS. Het volume nam met 1,4 procent toe. De omzet van logiesverstrekking steeg met 1,2 procent, de omzet van eet- en drinkgelegenheden met 1,7 procent. Al bijna zeven jaar nee...

Chefs Culinair
Nieuwe docu-serie met Nederlandse sterrenchefs

De kook-tv-zender njam! lanceert op de Nederlandse televisie een unieke serie over Nederlandse sterrenchefs: De Sterrenkaart. De serie trapt af op zondag 1 maart met de eerste aflevering met Joris Bijdendijk, chefkok van het veelgelauwerde restaurant RIJKS. Mix van chefs In elke aflevering sta...

Bier Achtergronden
Alcoholvrij bier en speciaalbier voor tiende jaar op rij in de lift

De consumptie van speciaalbier en alcoholvrij bier laat voor het tiende jaar op rij groei zien. Pils blijft veruit de grootste biercategorie en is net zoals de totale markt stabiel ten opzichte van 2018. Consumenten variëren tegenwoordig veel meer in hun bierkeuze. Speciaalbier is in vele smake...

Fastservice Vega
KFC gaat een week lang 'kiploos' door het leven

Het Kentucky Fried Chicken restaurant aan het Binnenwegplein in Rotterdam verruilt van 9 t/m 15 maart, tijdens de Nationale Week Zonder Vlees, een week lang alle kip op het menu voor vegetarische opties. Dit wereldwijde historische moment voor KFC is tevens het startschot van de landelijke introduct...

Food Achtergronden
Onderzoek: gebruik jij convenience in de keuken?

Graag je aandacht voor dit leuke onderzoek, waarvan we de resultaten binnenkort publiceren. We willen graag weten of jij in je zaak convenience - of gemaksproducten (feitelijk zijn ze hetzelfde) gebruikt. De trend is ambachtelijk en lokaal, maar in hoeverre uit zich dat in de praktijk? Is enkel werk...

Drinks Marketing
Wat doe jij met Wereld Whisky dag?

Op vrijdag 27 maart vieren wij met z’n allen ‘Wereld Whisky Dag’. De dag waarop wij onze tulpvormige glazen uit de kast halen, halfvol schenken om vervolgens te proosten met elkaar. Overal op de wereld vinden er evenementen plaats, ook in Nederland dus. Dit evenement kun je zelf or...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: