In opmars dankzij De RestaurantKrant

3 juni 2013 |
In opmars dankzij De RestaurantKrant

Hydro-Sano, het bedrijf achter de ECOtap, besloot om te adverteren in De RestaurantKrant en op de website en werd positief verrast door de aanvragen. ''Van Terschelling tot Zeeland en van
Scheveningen tot Lievelde krijgen we aanvragen’’, aldus de directie van Hydro-Sano. ''Onze doelstelling is ruimschoots behaald.’’

Daverend succes
De eerste advertentie werd geplaatst in de maarteditie van De RestaurantKrant en in diezelfde periode werd de online advertorial en de banner geplaatst. ''De advertorial is lange tijd ‘best gelezen van de week’ en ‘best gelezen van de maand’ geweest op de website’’, zoals door de directie werd opgemerkt. ''Daaruit blijkt dat de branche toe is aan ons product en dat de website werkt.’’ Een dergelijke respons was niet voorzien, maar meer dan welkom. ECOtap is inmiddels bezig aan een flinke opmars in de Nederlandse horeca.

Beter voor het milieu
Hydro-Sano levert een systeem aan de horeca, dat kraanwater omzet in tafelwater door middel van een filtratiesysteem. Het water wordt niet uit een berg gepompt, in een fles gebotteld, daarna in een vrachtwagen gezet en duizenden kilometers verder afgeleverd, wat overduidelijk schadelijke gevolgen heeft voor het milieu. En wat te denken van de flessen die daarna weggegooid worden of gerecycled moeten worden? Het ECOtap concept wordt geleverd met gegraveerde flessen die jarenlang meegaan. ‘’De klant heeft hiermee een perfect marketinginstrument in handen. Brasserie de Brandaris bijvoorbeeld; die serveren ‘Brandaris water’ in de speciaal gegraveerde ECOtap flessen. De flessen zijn ook voorzien van een flessenlabel, dat aan de hals hangt; daarop staat de ideologie van ECOtap vermeld, zodat de ondernemer niet elke keer hoeft uit te leggen en de gast een goed gevoel krijgt bij het product. Je draagt immers je steentje bij aan het milieu, drinkt gezond water en dus ben je in meerdere opzichten beter af dan met een fles bronwater. Het restaurant krijgt eveneens de speciale boekenleggers, die gasten kunnen meenemen. Op die manier wordt de naamsbekendheid van de ECOtap steeds groter.’’

Groen ondernemerschap
''De ondernemer betaalt Hydro-Sano een abonnementsfee, die overeenkomt met de omzet van een beperkt aantal flessen tafelwater per week. Een eerlijke deal voor de ondernemer, die zijn winstbijdrage tenminste gelijk ziet blijven, en voor de gast, die een redelijke prijs betaalt voor lekker en veilig tafelwater. Voor de ondernemer zijn er met het ECOtap-concept meerdere mogelijkheden om zijn zaak te profileren, een vaste prijs per gast voor onbeperkt tafelwater, een prijs per fles of als service bij bijv. een menu of fles wijn van de kaart. ECOtap is daarmee aantrekkelijk voor ondernemers die maatschappelijk ondernemen inhoud willen geven en tegelijkertijd is het een gastvriendelijke oplossing voor de ongewenste “gratis kraanwater” discussie”, aldus Hydro-Sano.

Tevreden
De directie van Hydro-Sano is tevreden . Niet alleen tevreden met de campagne bij Uitgeverij PS:, maar ook met de positieve reacties vanuit de horeca. ''De restaurantgast heeft drie dingen nodig om tevreden te zijn met het bezoek. 1: goed gezelschap, 2: prima eten en drinken en 3: een positief verrassende rekening. Op dat punt maakt ECOtap het verschil. Sterker nog: niet alleen de gast voelt het in de portemonnee, maar ook de horecaondernemer. Vergeleken met andere aanbieders zijn we verreweg het meest aantrekkelijke alternatief voor mineraalwater en de ondernemer begint direct met geld verdienen zonder te investeren.’’

Meer weten?
Bezoek ook eens de website via deze "link":http://www.ecotap-horeca.nl/ of stuur een e-mail naar "info@hydro-sano.com"

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Internationaal Coronacrisis
Ook België sluit de horeca

Ook in België moeten cafés en restaurants vanaf vandaag (maandag) vier weken de deuren sluiten. De Belgen gaan zelfs iets verder dan wij, want er gaat een avondklok gelden van middernacht tot 05.00 uur 's ochtends. In België is thuiswerken weer de standaard en worden ook de soci ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Horecaondernemers vechten sluiting van de horeca aan bij de rechter

De door het kabinet opgelegde sluiting van de horeca wordt door de Haagse bodega De Posthoorn aangevochten middels een een kort geding aan tegen de Nederlandse staat. Dinsdag komt de zaak voor de rechter en inmiddels hebben zich veel horecazaken bij het intiatief aangesloten, zo verklaart horecaonde ...

Columns
Column Sico de Moel: Lockdown Deal

"Ik heb straks een deal voor je!" Mijn gasten waren net in onze straat komen wonen en ze waren blij met een leuk restaurantje zo vlak in de buurt. Leuk, nieuwe buren. Het was de avond dat Rutte zijn tweede lockdown afkondigde; een horeca-lockdown deze keer. Veel onbegrip bij mij en b ...

Personalia
Bob Hutten draagt leiding Hutten over aan Drees Peter van den Bosch

Algemeen directeur Bob Hutten geeft de leiding van Hutten per 1 januari 2021 uit handen. Na 91 jaar en drie generaties komt de aansturing van het familiebedrijf nu in handen van Drees Peter van den Bosch, momenteel Innovatiemanager bij Foodsquad en Hutten. “In Drees zie ik iemand met heel veel ...

Awards Culinair
Team Bocuse d’Or NL niet door naar Wereldfinale

Chef Marco van der Wijngaard (29, Restaurant ’t Amsterdammertje) en commis Yentl van Gilst (21, Restaurant De Burgemeester en Sterklas ROC van Amsterdam) hebben helaas niet de top 10 bereikt tijdens de Europese finale van de Bocuse d’Or. Onder begeleiding van coach en voormalig deelnemer ...

Branded Content Nice 'n Easy
''Brood dat je wilt ontdekken''

Met PUR PAIN brengt de Vlaamse Biobakkerij De Trog ambachtelijke, pure en 100% biologische broodproducten tot bij de Food professional. De bakkerij uit Ieper in België heeft zich weten uit te bouwen tot een ware trendsetter in de Belgische voedingssector. Eten verbindt mensen en culturen, broo ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: