Hoteleigenaar woest vanwege diefstal van een menselijke teen

22 juni 2017 | Thijs Jacobs

Uit de hotelbar van Downtown Hotel in Yukon, Canada, is een belangrijk ingrediënt ontvreemd. In de Sourtoe cocktail wordt immers een gemummificeerde en in zout gepreserveerde menselijke teen gebruikt als smaakmaker. Diezelfde teen is door een onverlaat meegenomen. Het hotel is nu via social media op zoek naar de dader en, belangrijker nog, de smaakmakende en spraakmakende teen.

In de bekende Sourtoe cocktail is veel whisky verwerkt. Degene die de cocktail drinkt, moet er wel voor zorgen dat hij of zij de teen niet aanraakt met de lippen tijdens het drinken.

Nieuwe teen gezocht

De hoteleigenaar, Terry Lee, is niet blij met de diefstal. Het is immers lastig om aan een nieuwe menselijke teen te komen. De vorige teen is gedoneerd door een man van wie de teen afgezet moest worden. Pas na een periode van een half jaar, waarin de teen in zout wordt ingelegd, is de teen bruikbaar voor de cocktail. 

Teen opgedronken

Opmerkelijk: in 2013 dronk een gast het hele glas leeg, inclusief teen. Dat kostte de gast 375 euro aan boetes, vanwege diefstal. Inmiddels staat het boetebedrag al op 1500 euro, waarschijnlijk vanwege de moeilijkheidsgraad om een vervangende teen te bemachtigen.

Het hotel vermoedt wie de dader is, maar kan dit nog niet hard maken. Een man uit Quebec zou immers voorafgaand aan het drinken van de cocktail opgeschept hebben over het potentieel stelen van de teen...

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Personeel Gastronomie
Vital Awick nieuwe chef van Harry’s Maastricht

Vital Awick heeft de afgelopen jaren gewerkt in diverse gerenommeerde zaken, zoals de Leuf in Ubachsberg, Rijks in Amsterdam en momenteel tweesterrenrestaurant Tribeca in Heeze waar hij werkt als keukenchef bij Jan Sobecki. Hij gaat zich onder Executive Chef Frank van Thiel volledig focussen op het ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van De RestaurantKrant vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ges ...

Drinks
Talkshow voor foodies: De Nederlandse “Sherry Show”

Geïnspireerd op de bekende dagelijkse talkshows, start de door Europa gefinancierde campagne voor beschermde oorsprongsbenaming Sherry wijnen op de Nederlandse markt met een exclusieve “Sherry Show”. Deze dynamische kick-off wordt live uitgezonden vanuit de Balie in Amsterdam op ...

Corona
Fieldlab Cafés van start

Het Fieldlab evenement voor de horeca is vandaag van start gegaan in Utrecht. Vijf cafés in de Domstad doen mee aan het proefevenement, waarbij TNO kijkt of en hoe de gasten en het personeel zich houden aan de maatregelen en afspraken. Het proefevenement duurt tot en met aanstaande zaterdag ...

Achtergronden Gastronomie
Restaurant Bloei opent dit voorjaar

Restaurant Bloei opent dit voorjaar de deuren in een 155 jaar oud rijksmonument in Nieuwersluis-Breukelen. In de charmante villa aan de rivier de Vecht voorziet het restaurant haar gasten van verrassende gerechten die worden gekenmerkt door stijlvolle eenvoud, elegantie en pure smaken. Bij Bloei ...

Achtergronden Branded Content
Wise: het platform voor het boeken van een werkplek in de horeca

Vanaf de heropening kunnen horecaondernemers laptopgebruikers in de eigen zaak reguleren en ontvangen met Wise. Via het innovatieve platform bieden horecaondernemers werkplekken aan (thuis)werkers. Zo kunnen werkgevers, werknemers, freelancers en ondernemers geschikte werkplekken vinden, boeken en b ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: