Gault&Millau zet zich in voor voedselhulp

2 oktober 2019 | David Bakker
Gault&Millau zet zich in voor voedselhulp<

Gault&Millau en Mastercard slaan in november de handen ineen om een belangrijk thema op de kaart te zetten: voedselhulp voor schoolgaande kinderen in ontwikkelingslanden.

De hele maand november worden gasten in restaurants uit de Gault&Millau restaurantgids aangemoedigd om hun rekening te betalen met Mastercard. Voor elke creditcardbetaling doneert Mastercard voor 1 kind 1 week aan schoolmaaltijden aan het World Food Programme. Door deze kinderen schoolmaaltijden te bieden, wordt schoolbezoek bij deze kinderen én hun ouders gestimuleerd en geven we kinderen meer kans op financiële zekerheid en onafhankelijkheid voor de toekomst. 

Mastercard meet na afloop van de actie het aantal creditcardbetalingen en maakt op basis daarvan het bedrag over aan het WFP. Op maandag 2 december, tijdens de lancering van de Gault&Millau restaurantgids 2020, maken wij bekend wat deze actie heeft opgeleverd voor het WFP! 

Deze actie zal worden gecommuniceerd aan de pers en op onze eigen social media kanalen. Alle restaurants ontvangen rond 24 oktober een ondersteunend pakket met daarin rekening mapjes en tafelkaartjes waarop de actie zal worden gecommuniceerd. Meedoen aan deze actie is volledig op basis van vrijwilligheid.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Fooi: geen verplichting, wel een blijk van waardering

In Nederland is fooi geen verplichting. In ons land heeft het horecapersoneel immers ‘gewoon’ een salaris, maar de fooi is daarop natuurlijk wel een welkome aanvulling. Voor de horecagast is het vaak moeilijk te bepalen wat een gangbare fooi is. In de basis is een fooi van vijf tot tien ...

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Columns
Column Sico de Moel: Misser

"Doe maar 2 Heineken 0.0 en voor mijn vrouw champagne." Zal ik er eerst maar één brengen, en straks de tweede? "Nee hoor, ik heb dorst." Mijn gasten zaten gisteravond heerlijk buiten aan een klein tafeltje onder mijn luifel. Echt een plekje om samen te genieten v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: