Frietspeciaalzaak lanceert wiet-mayonaise

4 juli 2018 | Thijs Jacobs

Bij frietspeciaalzaak Dr. Pieper in Amsterdam is het vanaf vandaag mogelijk om een portie friet te eten met een bijzondere wiet-mayonaise. De mayonaise met een lichte hennepsmaak bevat CBD-olie en hennepzaadolie en is speciaal ontwikkeld door Dokter Pieper om mensen op een lekkere manier te voorzien van gezonde voedingsmiddelen.

Lichte wietsmaak

De nieuwe saus is romig, zoetig, heeft een lichte wietsmaak en de structuur is heel vol dankzij de CBD-olie en hennepzaadolie. De wiet-mayonaise bestaat uit: eigeel, citroensap, witte wijnazijn, mosterd, honing, hennepzaadolie, CBD-olie, peper en zout. De ingrediënten kunnen pijn en ontstekingen in gewrichten verminderen en kan een positief effect hebben bij klachten door onder andere gewrichtspijn, reuma, kanker, epilepsie, slaapproblemen, chronische pijn, ADHD, angst en stress. Men kan van de wiet-mayo niet high worden, omdat CBD- of hennepzaadolie niet psycho-actief is. Dr. Pieper heeft de wiet-mayo de afgelopen weken uitvoerig getest en geoptimaliseerd. Klanten die ‘wietje met’ al hebben gegeten omschrijven de saus als ‘lekker’, ‘fris’ en ‘romig’. 

Lekker én gezond

“Omdat dokter Pieper vindt dat het nemen van gezonde voedingsmiddelen ook plezierig kan zijn heeft hij nu een saus ontwikkeld die niet alleen heel lekker is, maar tegelijkertijd ook gezonde stoffen bevat. Dat is voor ons doktoren natuurlijk erg belangrijk”, glimlacht een erg enthousiaste Jelle Westland, assistent van Dr. Pieper. Op de vraag hoe lang de saus beschikbaar is, zegt Westland: “Leuk om te zien dat de eerste klanten al erg te spreken waren over de saus. Als meer mensen zo enthousiast zijn, sluit ik niet uit dat de saus voor altijd in ons assortiment beschikbaar zal zijn”.

Wietijs

Naast de nieuwe wiet-mayo wordt er ook hard gewerkt aan de formule voor een speciaal wietijs. Het ijs bij Dr. Pieper is nu al speciaal, vanwege de manier waarop het wordt klaargemaakt. Dr. Pieper gebruikt namelijk vloeibaar stikstof in zijn proces, een methode dat voorheen alleen gebruikt werd bij restaurants met een of meerdere Michelinsterren, om zogenaamd Nitro-ijs te maken. “IJs maken is een ware wetenschap”, zegt Westland. “Gebruik van vloeibaar stikstof resulteert in een gezonder, romiger ijs met een fluweelzachte structuur.” Normaal Nitro-ijs is momenteel al verkrijgbaar, wanneer het wietijs wordt geïntroduceerd, is nog niet bekend.

Dr. Pieper opende zijn deuren in oktober 2017 aan de Kinkerstraat in Amsterdam en viel gelijk op dankzij het steampunk interieur van het rariteitenkabinet. Binnen kan men ambachtelijke handgesneden friet bestellen met een groot scala aan huisgemaakte sauzen zoals truffelmayonaise, chipotle mayonaise, vegan mayonaise en nu dus ook de wiet-mayonaise. Naast friet is het ook mogelijk om huisgemaakte specials zoals rendang, pulled chicken en vegetarische of veganistische kroketten te bestellen.
Dr. Pieper is gelegen in Amsterdam West, aan Kinkerstraat 142H. Meer informatie op: www.drpieper.nl

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Fastservice
Nieuwe vestiging Happy Italy in hoofdkantoor KPN

Happy Italy maakt een tweetal mooie stappen. De snelgroeiende horecaformule heeft afgelopen week een contract gesloten met KPN. Onder het nieuwe KPN hoofdkantoor in Rotterdam komt in het najaar een grote Happy Italy vestiging. Bovendien lanceert Happy Italy een nieuwe take-away formule, ‘Happy...

Wet- en regelgeving Columns
Column: blurring is juist een zegen

Een glas whisky bij de barbier, een wijntje bij de kapper en een stukje ambachtelijke Spaanse pata negra worst bij de slijter. Blurring is al lang en breed geaccepteerd door de consument, het wordt misschien al een beetje verwacht. Waar veel winkels de kans hebben gepakt om hun aanbod te vergroten m...

Achtergronden Culinair
Ad Janssen viert dertigjarig jubileum als meesterkok

Horecaondernemer Ad Janssen viert dit jaar zijn dertigjarig jubileum als meesterkok. Inmiddels de 60 gepasseerd is hij nog lang niet bezig met rustiger aandoen. Integendeel, onlangs besloot hij zijn prestigieuze restaurant in het Kasteel van Rhoon totaal op de schop te nemen. Klassieke lambriseri...

Lees nu de gratis juni-uitgave van De RestaurantKrant

De juni-editie van De RestaurantKrant staat weer bomvol 'need-to-know' artikelen, diepte-interviews en trends. De mocktail heeft zijn definitieve opmars ingezet binnen de horeca. Minder, of het liefst helemaal geen alcohol meer is voor de Millennial de toekomst. Misja Vostermans, voorzitter ...

Toerisme Culinair
Gastronomie belangrijkste criterium voor vakantiebestemming Europeanen

Veel Nederlanders vertrekken in de zomer naar warme oorden om te genieten van een welverdiende vakantie. Sterker nog, Nederlanders boekten dit jaar een recordaantal vakanties naar het buitenland. De keuze voor de vakantiebestemming baseren zij vaak op de lokale keuken, zo blijkt uit jaarlijks onderz...

Culinair
10 jaar De RestaurantKrant: Paul Bocuse

De RestaurantKrant bestaat tien jaar. In deze rubriek blikken we terug op een decennium vol nieuws, trends en diepte-interviews. We halen elke week spraakmakende verhalen uit de oude doos weer naar voren. Deze week een artikel over de grondlegger van de Nouveau Cuisine, Paul Bocuse. In januari di...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: