Frietspeciaalzaak lanceert wiet-mayonaise

4 juli 2018 | Thijs Jacobs

Bij frietspeciaalzaak Dr. Pieper in Amsterdam is het vanaf vandaag mogelijk om een portie friet te eten met een bijzondere wiet-mayonaise. De mayonaise met een lichte hennepsmaak bevat CBD-olie en hennepzaadolie en is speciaal ontwikkeld door Dokter Pieper om mensen op een lekkere manier te voorzien van gezonde voedingsmiddelen.

Lichte wietsmaak

De nieuwe saus is romig, zoetig, heeft een lichte wietsmaak en de structuur is heel vol dankzij de CBD-olie en hennepzaadolie. De wiet-mayonaise bestaat uit: eigeel, citroensap, witte wijnazijn, mosterd, honing, hennepzaadolie, CBD-olie, peper en zout. De ingrediënten kunnen pijn en ontstekingen in gewrichten verminderen en kan een positief effect hebben bij klachten door onder andere gewrichtspijn, reuma, kanker, epilepsie, slaapproblemen, chronische pijn, ADHD, angst en stress. Men kan van de wiet-mayo niet high worden, omdat CBD- of hennepzaadolie niet psycho-actief is. Dr. Pieper heeft de wiet-mayo de afgelopen weken uitvoerig getest en geoptimaliseerd. Klanten die ‘wietje met’ al hebben gegeten omschrijven de saus als ‘lekker’, ‘fris’ en ‘romig’. 

Lekker én gezond

“Omdat dokter Pieper vindt dat het nemen van gezonde voedingsmiddelen ook plezierig kan zijn heeft hij nu een saus ontwikkeld die niet alleen heel lekker is, maar tegelijkertijd ook gezonde stoffen bevat. Dat is voor ons doktoren natuurlijk erg belangrijk”, glimlacht een erg enthousiaste Jelle Westland, assistent van Dr. Pieper. Op de vraag hoe lang de saus beschikbaar is, zegt Westland: “Leuk om te zien dat de eerste klanten al erg te spreken waren over de saus. Als meer mensen zo enthousiast zijn, sluit ik niet uit dat de saus voor altijd in ons assortiment beschikbaar zal zijn”.

Wietijs

Naast de nieuwe wiet-mayo wordt er ook hard gewerkt aan de formule voor een speciaal wietijs. Het ijs bij Dr. Pieper is nu al speciaal, vanwege de manier waarop het wordt klaargemaakt. Dr. Pieper gebruikt namelijk vloeibaar stikstof in zijn proces, een methode dat voorheen alleen gebruikt werd bij restaurants met een of meerdere Michelinsterren, om zogenaamd Nitro-ijs te maken. “IJs maken is een ware wetenschap”, zegt Westland. “Gebruik van vloeibaar stikstof resulteert in een gezonder, romiger ijs met een fluweelzachte structuur.” Normaal Nitro-ijs is momenteel al verkrijgbaar, wanneer het wietijs wordt geïntroduceerd, is nog niet bekend.

Dr. Pieper opende zijn deuren in oktober 2017 aan de Kinkerstraat in Amsterdam en viel gelijk op dankzij het steampunk interieur van het rariteitenkabinet. Binnen kan men ambachtelijke handgesneden friet bestellen met een groot scala aan huisgemaakte sauzen zoals truffelmayonaise, chipotle mayonaise, vegan mayonaise en nu dus ook de wiet-mayonaise. Naast friet is het ook mogelijk om huisgemaakte specials zoals rendang, pulled chicken en vegetarische of veganistische kroketten te bestellen.
Dr. Pieper is gelegen in Amsterdam West, aan Kinkerstraat 142H. Meer informatie op: www.drpieper.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Amsterdam
PRESSROOM Amsterdam wint drie World Luxury Restaurant Awards

PRESSROOM Amsterdam, het restaurant van INK Hotel Amsterdam - MGallery, valt in de prijzen en wint maar liefst drie World Luxury Restaurant Awards. Het restaurant staat onder leiding van F&B Manager Ruth Engels-Siegers, vorig jaar door de vakjury van AF&BM benoemd tot 'F&B profession...

Economie Bezorgen
Thuisbezorgd laat restaurants opbieden om een hogere ranking te krijgen

Thuisbezorgd past haar verdienmodel aan en gaat restaurants een hogere plek op de ranglijst laten kopen. De horecaondernemer moet hiervoor tussen de vijftig cent tot negen euro per order neertellen. Ondernemers spreken al voorzichtig over machtsmisbruik. Het 'opbieden' is nog in de testfase,...

Columns Blog
Column Sico de Moel: cadeaukaart

Meneer wilde afrekenen met een stapeltje van 6 cadeaukaarten. Bij mij kun je betalen met een cadeaukaart, maar niet met zes. Gasten met een cadeaukaart zijn soms wat angstig, ze melden het atijd al bij hun reservering, bij aankomst vragen ze nog een keer of ze echt wel met hun cadeaukaart kunnen ...

trends Bier
Nationaal bieronderzoek: foodpairing steeds populairder

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Ook foodpa...

Opening
Opening Franklin: Zeeuwse charme in Middelburg [foto's]

In een monumentaal pand uit 1752 in de oude binnenstad van Middelburg heeft Brasserie Franklin recentelijk haar deuren geopend. De brasserie is onderdeel van Boutique Hotel Franklin die samen met de eerste cocktailbar van Zeeland, Sir Franklin, op 10 augustus 2019 wordt geopend. In dit nieuwe bou...

Internationaal Michelin
Le Jules Verne toegetreden tot Relais & Châteaux

Het wereldberoemde restaurant op de tweede verdieping van de Eiffeltoren ‘Le Jules Verne’ is per 1 juli toegetreden tot Relais & Châteaux, de wereldwijde vereniging van exclusieve hotels en restaurants. Het restaurant wordt geleid door de Franse topchef Fre?de?ric Anton, die ee...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: