Einde Aziatisch sprookje Wim Markwat

22 mei 2017 | Thijs Jacobs

De samenwerking tussen horecaondernemer Wim Markwat en Wok to go-eigenaar Hung Yip is beëindigd. Begin dit jaar maakten beide ondernemers met veel enthousiasme bekend Wok to go klaar te willen stomen voor kwalitatieve groei in de toekomst. Door een verschil aan inzichten over de aanpak en invulling is inmiddels besloten niet samen verder te gaan.

Het besluit om de samenwerking te stoppen, is in goed overleg genomen. Zowel Hung Yip als Wim Markwat vinden het jammer maar verwijten elkaar niets. Wim Markwat: “Helaas is al snel gebleken dat mijn opvattingen en die van Hung Yip over hoe we met Wok to Go de toekomst in zouden gaan, te veel uiteen lopen.”

Hung Yip alleen verder
De oprichting van de nieuwe bv voor Wok to go met Wim Markwat als aandeelhouder, is het breekpunt geweest. Er bleken teveel obstakels om tot een werkbare overeenkomst voor beide partijen te komen. Daarop is besloten de samenwerking te staken. ”Ik heb nog steeds veel waardering voor de creativiteit en kennis van de producten van Hung Yip”, zegt Markwat. Yip gaat nu alleen verder met zijn Aziatische fastserviceformule Wok to go.

Nieuwe formule voor Wim Markwat
Wim Markwat is nog steeds enthousiast over de commerciële mogelijkheden van Aziatische fastservice en natural food in de toekomst. Daarom is hij volop bezig met het opzetten van een nieuwe formule die hij binnen enkele weken hoopt te lanceren. Hij heeft inmiddels de steun van 12 enthousiaste ondernemers die zich als franchisenemer willen aansluiten. Verder participeren groothandel VHC Jongens en verschillende fabrikanten. “Het is heel bijzonder dat mensen zoveel vertrouwen in ons hebben terwijl wij nog niets tastbaars hebben om te laten zien.”

Franchiseketen volgens nieuwe wetgeving
Natuurlijke producten, eerlijkheid, bevlogenheid en betrokkenheid zijn de uitgangspunten van het nieuwe franchiseconcept. “Het is de ultieme wens om deze franchiseketen tot een lifestyle uit te bouwen.” De franchiseformule zal volgens de nieuwste wetgeving worden ingericht. Franchisenemers krijgen actieve begeleiding om te ondernemen. Binnenkort maakt Wim Markwat meer bekend over de naam en invulling van deze nieuwe fastserviceformule.

Over Wim Markwat
Wim Markwat kent de fastservice- en formulewereld als geen ander. Hij is grondlegger van fastserviceformules als Family, Foodmaster en Vital4Skool. Momenteel runt hij in Amsterdam Family IJburg. Hij draait al 30 jaar mee in het cafetariavak.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Culinair
Talentvolle koks strijden in Amersfoort om prestigieuze titel

Zes jonge en talentvolle chefs gaan maandag 18 februari bij Leerhotel Het Klooster in Amersfoort de strijd met elkaar aan tijdens de Jeunes Chefs Rôtisseurs Competition 2019. De winnaar is niet alleen de beste van Nederland, maar plaatst zich ook voor de internationale finale in het Canadese C...

Column David Bakker
Column: gluten-noten-lactose-intolerantie

Veel horecaondernemers hebben een intolerantie-allergie; een allergie tegen mensen met een intolerantie. De vraag: “Moeten wij nog rekening houden met een intolerantie of allergie?”, is na “Wat mag ik voor u inschenken”, “Zal ik uw jas ophangen?” en “Smaakt ...

Opening Lunchroom
Hudson Bar & Kitchen lanceert lunch & bakery concept in Leiden

De Amerikaanse restaurantketen Hudson Bar & Kitchen, lanceert het lunch & bakery concept Hudson Coffee. De eerste vestiging van Hudson Coffee is geopend aan de nieuwe Beestenmarkt 23 in Leiden, tegenover de Lammermarktgarage en direct naast het 1,5 jaar geleden geopende Hudson restaurant. De...

Amsterdam Culinair
Restaurant The Gaia presenteert eerste gerechten

Begin maart opent The Gaia officieel haar deuren aan het Rembrandtplein in Amsterdam. Met een lounge, restaurant en (late night) bar weet chef Ayt Erdogan (De Nederlanden*, Mariënhof) op gastronomische wijze een traditionele kookfilosofie tijdloos te maken. In lunch, diner en bites. De smak...

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: