Dutch Cuisine lanceert consumentenwebsite

31 augustus 2020 | Thijs Jacobs

Gisteren heeft Dutch Cuisine de nieuwe consumentenwebsite gelanceerd, dé online plek waar gasten kunnen reserveren bij alle aangesloten Dutch Cuisine restaurants, eindeloos foodinspiratie kunnen opdoen en alles te weten kunnen komen over onze unieke Dutch Cuisine chefs!

De officiële lancering van de Dutch Cuisine consumentenwebsite vond gisteren plaats. Doel van deze website - die in samenwerking met BookDinners is ontwikkeld - is een wegwijzer naar de duurzame horeca, de Dutch Cuisine-restaurants. Naast deze gidsfunctie, biedt de website inspiratie over een duurzame kook- en eetstijl voor de consument, zien we waar de Dutch Cuisine chefs het liefst eten en wie de Chefs van de Toekomst zijn. Ook verwijst de website naar de Dutch Cuisine routes - zestien culturele en culinaire routes die de bezoeker leidt naar de parels van de Nederlandse eetcultuur. Indien een Dutch Cuisine restaurant zich bevindt op één van deze routes, dan staat er een link naar de desbetreffende route bij de detail informatie van dit restaurant.

Uitgebreid getest

De nieuwe consumentenwebsite en de reeds bestaande website voor de professionals zijn nu beiden toegankelijk via een landingspagina op www.dutch-cuisine.nl voor Nederlandstalige bezoekers en op www.dutch-cuisine.com voor buitenlandse bezoekers. Strategisch communicatie en designbureau Mattmo is verantwoordelijk voor het ontwerp en bouw van de website. Paul van Ravestein, art-director bij Mattmo: “We hebben het prototype van de website getest bij diverse gebruikers uit de doelgroep. De feedback uit deze gebruikerstest hebben we meegenomen in het uiteindelijke ontwerp wat heeft geresulteerd tot de huidige versie. Een heldere, inspirerende website met een typerend Dutch Cuisine karakter.” 

Ferdie Olde Bijvank, bestuursvoorzitter Dutch Cuisine: “Op dit moment is 60% van de Nederlandse consument op zoek naar duurzame horeca als ze uit eten gaan. De tijd is nu aangebroken om ons opgebouwde netwerk van ambassadeurs - waaronder meer dan vijftig chefs - en deelnemende restaurants - en dit zijn zowel eetcafé’s en ketenrestaurants als sterrenrestaurants - zichtbaar te maken naar de consument. Deze consumenten website is daar een eerste uiting van en we zijn dan ook trots op dit mooie resultaat.

Ga hier naar de nieuwe consumenten website van Dutch Cuisine.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Gastronomie Corona
Toprestaurants doen niet mee aan horeca-protest

De meeste toprestaurants in Nederland doen niet mee aan het horeca-protest, waarbij op dinsdag 2 maart de terrassen weer voor publiek open worden gesteld. Ruim 130 ondernemers, verenigd in de G4 (Gastronomische 4) en te samen goed voor driekwart van de Michelin-sterren in Nederland, distantieren zic ...

Corona
Groep horecaondernemers opent 2 maart terrassen

De horeca is het zat. Een actiegroep van 65 KHN-afdelingen roept collega-ondernemers op om de terrassen aanstaande dinsdag 2 maart te openen. Het besluit van het kabinet om de horeca geen versoepelingen te bieden is voor de actiegroep de reden tot de oproep, meldt Omroep Brabant. De actiegroep, ...

Interview Longread
Corona of niet, dit stel opende deze week hun nieuwe zaak

In Veldhoven pakten Nick en Rebecca Schaminée hun kans. De coronacrisis krijgt het stel niet klein en ze maakten van de nood – ze zagen beiden hun baan verdwijnen bij Hutten Catering – een deugd. De langgekoesterde wens om een eigen zaak te openen werd werkelijkheid. Grand Caf&eac ...

Fastservice
Hartig.nl opent locatie in Amsterdam

‘Broodgewoon Lekker’, dit is de slogan van Hartig.nl uit Amersfoort. Het bakery-café uit Amersfoort - bekend om haar ambachtelijke - producten heeft niet stil gezeten. In de afgelopen corona periode heeft Hartig.nl de tijd optimaal benut om haar bereik te vergroten. In 2020 he ...

Tweede Kamer wil veilige heropening terrassen

Een meerderheid van de Tweede Kamer vindt dat het kabinet de mogelijkheden moet onderzoeken om de terrassen onder voorwaarden te openen. Dat blijkt uit het debat in de Tweede Kamer dat naar aanleiding van de persconferentie van dinsdag 23 februari werd gehouden. Op die persconferentie van 23 febr ...

Horeca naar de stembus deel 2; PvdA

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van De RestaurantKrant wat de grote politiek partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaonderneme ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: