Dunkin' Donuts opent eerste vestiging in Nederland in 2017

6 december 2016 | Jorien Slager

Dunkin' Donuts, één van de bekendste ketens in koffie en bakkerijproducten ter wereld, opent in 2017 zijn eerste vestiging in Nederland. In de aankomende 5 jaar kunnen hier nog meer dan 25 filialen bijkomen, waarbij de initiële focus op Amsterdam ligt. De bakkerij kondigt vandaag aan hiervoor een master franchiseovereenkomst met de Nederlandse licentiehouder Amba Daoud B.V. te hebben gesloten. 

"Met het oog op de verdere strategische uitbreiding van Dunkin' Donuts' in Europa zijn wij blij om Nederland toe te voegen aan onze Dunkin' Donuts familie," zei Bill Mitchell, President, Dunkin' Brands International. Doordat de consumptie van koffie in Nederland het hoogste per hoofd van de bevolking ter wereld is, voelen we dat er een sterke groeikans voor Dunkin' Donuts is gezien onze grote assortiment van bakkerij en koffie gerelateerde dranken, met inbegrip van lattes, cappuccino's, macchiato's en espresso's. We kijken uit naar de samenwerking met Amba Daoud B.V. een licentiehouder met veel ervaring in deze markt."

Dunkin' Donuts heeft momenteel meer dan 12.000 restaurants in 45 landen over de hele wereld, waaronder meer dan 240 locaties in Europa; Oostenrijk, Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Georgië, IJsland, Luxemburg, Polen, Rusland, Spanje, Zweden, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk. Dunkin' Donuts bakkerijen in Nederland zullen een breed scala van hoge kwaliteit hete en ijskoude-espresso gebaseerde dranken, evenals koffie, thee, Coolatta(r), bevroren dranken, croissants, donuts en broodjes gaan verkopen. Het merk zal ook regionale menu-items toevoegen om tegemoet te komen aan de lokale smaak.

Amba Daoud B.V. geeft aan "zeer verheugd te zijn om het iconische Dunkin' Donuts merk in Nederland te introduceren, met meer dan 65 jaar erfgoed in hoge kwaliteit donuts en koffie. We kijken ernaar uit om Nederland te laten genieten van ons assortiment." Tevens zoekt Dunkin' Donuts nog naar locaties en mogelijke samenwerkingen in de Nederlandse markt.

Amba Daoud B.V.,onderdeel van de KIRO groep, heeft jarenlange retail- en horecaervaring in Nederland. Zo is het bedrijf onder andere licentiehouder van Ice Bakery, Bakery Cafe, Duo Penotti Amsterdam alsmede een 10-tal restaurants in de binnenstad van Amsterdam. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Fooi: geen verplichting, wel een blijk van waardering

In Nederland is fooi geen verplichting. In ons land heeft het horecapersoneel immers ‘gewoon’ een salaris, maar de fooi is daarop natuurlijk wel een welkome aanvulling. Voor de horecagast is het vaak moeilijk te bepalen wat een gangbare fooi is. In de basis is een fooi van vijf tot tien ...

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Columns
Column Sico de Moel: Misser

"Doe maar 2 Heineken 0.0 en voor mijn vrouw champagne." Zal ik er eerst maar één brengen, en straks de tweede? "Nee hoor, ik heb dorst." Mijn gasten zaten gisteravond heerlijk buiten aan een klein tafeltje onder mijn luifel. Echt een plekje om samen te genieten v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: