Duits restaurantconcept geopend op station

12 november 2014 |
Duits restaurantconcept geopend op station

Een nieuw restaurantconcept viert zijn wereldpremière op het Centraal Station in Den Haag: Käfer German Kitchen. Franz Josef Kremp, de Duitse
ambassadeur in Nederland, eigenaar Michael Käfer en directeur Casper van het Hof opende de eerste winkel op een feestelijke wijze.

Wurst!
Zowel take-out als binnen eten wordt aangeboden door de Käfer German Kitchen: typische Duitse worsten zoals Nürnberger of Thüringer Bratwurst, de klassieke ‘Currywurst’, de German Burger en Frankfurter Original Knackwurst met bijpassende bijgerechten zoals zuurkool of een Beierse salade en verschillende soorten mosterd worden bereid. Gasten kunnen kiezen uit verfijnde koude en warme sandwiches met gekookt rundvlees, forel of Beierse kaas, klassieken zoals aardappel- en linzensoep, geselecteerde detailhandel producten, Paulaner bier en meer. Op deze manier wil het filiaal het optimale contactpunt worden voor alle mensen die de Duitse keuken waarderen vanuit thuis, als reiservaring of degene die ermee bekend willen raken.



Bistro
De ambiance met het karakter van een bistro dat is ingericht met een knusse en uitnodigende stijl, met boerse en moderne houten meubels, elegante belichting en aandacht voor details, om de reiziger een welkome onderbreking van de drukte op het station aan te bieden. Het kookstation aan de voorkant, waar gasten de Käfer medewerkers kunnen zien werken, creëert een communicatieve en open atmosfeer.

Ambassadeurs
De directeur van Käfer Hospitality International GmbH, Casper van het Hof, die met zijn familie in Den Haag woont, is duidelijk over zijn doelen met de Käfer German Kitchen: “wij zien onszelf als de ambassadeurs van Duitse cultuur, aangezien we de typische Duitse specialiteiten van de hoogste kwaliteit uit Duitsland exporteren. Wij willen graag –en dat is onderdeel van de Käfer filosofie – de gasten verassen en hun verwachtingen overtreffen. Niet alleen in termen van eten en drinken, maar ook in termen van service en de expertise van onze werknemers. We willen graag dat onze klanten, waar ze dan ook ter wereld zijn, een plezierige ervaring hebben als ze in de Käfer German Kitchen zijn en dat ze graag terug komen.”



Duitse keuken
Michael Käfer, Algemeen directeur en eigenaar van de Käfer groep, voegt hier aan toe: “we hebben onze vijf merkwaarden; beminnelijk, uniek, verbazingwekkend, hoge kwaliteit en emotie met passie geïmplementeerd in deze nieuwe gastronomie. Ik ben er zeker van dat wij een groot publiek aanspreken met de excellente en veelzijdige Duitse keuken dat veel reizigers zo erg waarderen in Duitsland. We hebben veel internationale markten kritisch bekeken en de Nederlandse markt bleek vooruitstrevend, pulserend en op hetzelfde moment openstaand voor nieuwe ideeën. Wij geloven daarom dat Den Haag Nieuw Centraal Station een perfecte locatie is voor het proefrestaurant van dit concept. Bovendien willen we op de korte- en middellange termijn uitbreiden naar andere locaties in Nederland en in verdere Europese landen.

Over Käfer
De oorsprong van de Käfer groep ligt in 1930, wanneer Paul en Elsa Käfer een supermarkt openen. De hoofdvestiging van het bedrijf , dat sinds 1992 door de kleinzoon van de oprichter, Michael Käfer wordt geleid, is gevestigd aan de Prinzregentenstraße in München. Het bedrijf specialiseert in detailhandel van delicatessen, restaurant en catering services. Door zijn doorlopend succes en hoog aanzien is het zowel in München als internationaal uitgebreid. Vandaag heeft Käfer meer dan 1000 mensen werkzaam in verschillende zakelijke gebieden en in 2013 bereikte ze een omzet van €128 miljoen. Het merk staat voor “passie voor kwaliteit”, de beste service, creativiteit, exclusiviteit en innovatie. In de afgelopen 50 jaar werd de Käfer partyservice een wereldwijde speler en een marktleider voor hoge kwaliteit catering in Europa. Perfecte service heeft de catering van Käfer beroemd gemaakt. Vandaag serveren ze ongeveer 220.000 bezoekers op ongeveer 1.200 evenementen elk jaar in Duitsland en wereldwijd.



Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Corona
2670 nieuwe horecaondernemingen sinds eerste lockdown

Coronacrisis of niet, het aantal horecaondernemingen stijgt. Sinds de eerste lockdown, in maart 2020, zijn er 2670 horecazaken bij gekomen. Hiermee heeft de verwachte kaalslag in de horeca dus niet plaatsgevonden. Cijfers van de Kamer van Koophandel (KvK) maken inzichtelijk dat er nu ruim 74.000 ...

Corona
Verspreiding Britse coronamutatie slecht nieuws voor de horeca?

Het Outbreak Management Team (OMT) laat weten zich zorgen te maken over de verspreiding van de Britse coronamutatie in ons land. In meest recente advies worden deze zorgen gedeeld. Ook worden strengere maatregelen niet uitgesloten. Welke dat zijn, is nog niet bekend, alhoewel de avondklok al besprok ...

Economie Corona
20 procent van de Nederlandse restaurants verwacht de deuren nooit meer te openen

Uit recent onderzoek van WijnSpijs blijkt dat 20 procent van de 1200 samenwerkende restaurateurs ernstige twijfels heeft over het voortbestaan van hun levenswerk. Het evenementenbureau WijnSpijs.nl verzorgde in samenwerking met 1200 restaurants in Nederland en België de culinaire WijnSpijs Wand ...

Achtergronden Corona
KIPPENTENT deelt snert uit aan zorgmedewerkers verpleeghuis

Vandaag heeft KIPPENTENT hun huisgemaakte snert uitgedeeld aan alle zorgmedewerkers van verpleeghuis Veenstaete in Kortenhoef (Wijdemeren). Hiermee willen ze hen een hart onder de riem steken en hun grote waardering uiten voor het geweldige werk van deze mensen tijdens de coronacrisis. De KIPPENT ...

Achtergronden Gastronomie
Horecaondernemer Han Ji over de horecatrends in 2021

2020 was voor horecaondernemers een onstuimig jaar, om het zacht uit te drukken. De komst van het coronavirus zorgde ervoor dat de horeca meerdere malen de deuren moest sluiten, ondernemers inkomsten misliepen, en creativiteit en support van de (lokale) consument een must was om te overleven. Wat st ...

Drinks Corona
2020 was ook voor bierbrouwers een rampjaar

De bierverkoop is in Nederland in 2020 met 14% gedaald ten opzichte van 2019. In de horeca en evenementenbranche was de daling zelfs ruim 58%. Dit is uiteraard het gevolg van de COVID-19-maatregelen. Sinds het (opnieuw) sluiten van de horeca in oktober zien we dat de verkoop van bier daar met 89% is ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: