Duits restaurantconcept geopend op station

12 november 2014 |
Duits restaurantconcept geopend op station<

Een nieuw restaurantconcept viert zijn wereldpremière op het Centraal Station in Den Haag: Käfer German Kitchen. Franz Josef Kremp, de Duitse
ambassadeur in Nederland, eigenaar Michael Käfer en directeur Casper van het Hof opende de eerste winkel op een feestelijke wijze.

Wurst!
Zowel take-out als binnen eten wordt aangeboden door de Käfer German Kitchen: typische Duitse worsten zoals Nürnberger of Thüringer Bratwurst, de klassieke ‘Currywurst’, de German Burger en Frankfurter Original Knackwurst met bijpassende bijgerechten zoals zuurkool of een Beierse salade en verschillende soorten mosterd worden bereid. Gasten kunnen kiezen uit verfijnde koude en warme sandwiches met gekookt rundvlees, forel of Beierse kaas, klassieken zoals aardappel- en linzensoep, geselecteerde detailhandel producten, Paulaner bier en meer. Op deze manier wil het filiaal het optimale contactpunt worden voor alle mensen die de Duitse keuken waarderen vanuit thuis, als reiservaring of degene die ermee bekend willen raken.



Bistro
De ambiance met het karakter van een bistro dat is ingericht met een knusse en uitnodigende stijl, met boerse en moderne houten meubels, elegante belichting en aandacht voor details, om de reiziger een welkome onderbreking van de drukte op het station aan te bieden. Het kookstation aan de voorkant, waar gasten de Käfer medewerkers kunnen zien werken, creëert een communicatieve en open atmosfeer.

Ambassadeurs
De directeur van Käfer Hospitality International GmbH, Casper van het Hof, die met zijn familie in Den Haag woont, is duidelijk over zijn doelen met de Käfer German Kitchen: “wij zien onszelf als de ambassadeurs van Duitse cultuur, aangezien we de typische Duitse specialiteiten van de hoogste kwaliteit uit Duitsland exporteren. Wij willen graag –en dat is onderdeel van de Käfer filosofie – de gasten verassen en hun verwachtingen overtreffen. Niet alleen in termen van eten en drinken, maar ook in termen van service en de expertise van onze werknemers. We willen graag dat onze klanten, waar ze dan ook ter wereld zijn, een plezierige ervaring hebben als ze in de Käfer German Kitchen zijn en dat ze graag terug komen.”



Duitse keuken
Michael Käfer, Algemeen directeur en eigenaar van de Käfer groep, voegt hier aan toe: “we hebben onze vijf merkwaarden; beminnelijk, uniek, verbazingwekkend, hoge kwaliteit en emotie met passie geïmplementeerd in deze nieuwe gastronomie. Ik ben er zeker van dat wij een groot publiek aanspreken met de excellente en veelzijdige Duitse keuken dat veel reizigers zo erg waarderen in Duitsland. We hebben veel internationale markten kritisch bekeken en de Nederlandse markt bleek vooruitstrevend, pulserend en op hetzelfde moment openstaand voor nieuwe ideeën. Wij geloven daarom dat Den Haag Nieuw Centraal Station een perfecte locatie is voor het proefrestaurant van dit concept. Bovendien willen we op de korte- en middellange termijn uitbreiden naar andere locaties in Nederland en in verdere Europese landen.

Over Käfer
De oorsprong van de Käfer groep ligt in 1930, wanneer Paul en Elsa Käfer een supermarkt openen. De hoofdvestiging van het bedrijf , dat sinds 1992 door de kleinzoon van de oprichter, Michael Käfer wordt geleid, is gevestigd aan de Prinzregentenstraße in München. Het bedrijf specialiseert in detailhandel van delicatessen, restaurant en catering services. Door zijn doorlopend succes en hoog aanzien is het zowel in München als internationaal uitgebreid. Vandaag heeft Käfer meer dan 1000 mensen werkzaam in verschillende zakelijke gebieden en in 2013 bereikte ze een omzet van €128 miljoen. Het merk staat voor “passie voor kwaliteit”, de beste service, creativiteit, exclusiviteit en innovatie. In de afgelopen 50 jaar werd de Käfer partyservice een wereldwijde speler en een marktleider voor hoge kwaliteit catering in Europa. Perfecte service heeft de catering van Käfer beroemd gemaakt. Vandaag serveren ze ongeveer 220.000 bezoekers op ongeveer 1.200 evenementen elk jaar in Duitsland en wereldwijd.



Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening
Amerikaanse franchiseketen Wayback Burgers gaat uitbreiden in Nederland

Sinds december 2018 is de Amerikaanse franchiseketen Wayback Burgers gevestigd in Nederland. Na ruim een jaar succesvol te hebben gedraaid, is Stefan Boers – Master Franchisehouder Nederland – klaar om de volgende stap te nemen in het realiseren van zijn ambitie; 10 nieuwe full service ...

Interview Longread
Interview: tijd voor meer vrouwen in de sterrenkeuken?

Vrouwelijke koks zijn nog (te) dun gezaaid, maar de aanstormende talenten Tess de Groot en Femke Klaassen, die bij respectievelijk Aan de Poel en De Librije werken, hebben een glansrijke toekomst in het verschiet. Ik spreek ze in De Librije, het driesterrenrestaurant in Zwolle en bespreek hun ervari...

Events
Horecava 2021 gaat hybride

Horecava verrijkt haar 65e editie, die plaatsvindt van 11 – 14 januari 2021 in RAI Amsterdam, met een online programma. Het evenement zal in aangepaste vorm face-2-face, volgens de COVID-19 richtlijnen, én virtueel live zijn. De vakbeurs, die foodservice professionals al jaren met elkaa...

Awards
Beachclub Lekker uit Vrouwenpolder Beste Paviljoen van 2020

Donderdag 30 juli werden de jaarlijkse prijzen voor het Beste Paviljoen en het Schoonste Strand van Nederland uitgereikt. De prijs voor het Schoonste Strand van Nederland ging naar Ameland. En voor het eerst mocht de jury zelfs een tien toekennen voor de schoonheid van dit strand. Friesland had met ...

Opening
Sterrenzaak opent bistro: Bistro TWO in Roermond

Begin september mag de gezellige Limburgse stad, Roermond een nieuwe top bistro verwelkomen op de Roerkade. Waar de brasserie van het luxe Hotel Dux eerder gevestigd was, zal binnenkort een nieuwe wind, genaamd Bistro TWO, waaien. Bethany DeLong en Edwin Soumang, eigenaars van het met een Micheli...

Economie
McDonalds ziet omzet in 2019 verdriedubbelen

De omzet van McDonald’s bezorgservice McDelivery is in 2019 verdriedubbeld ten opzichte van 2018. Deze groei zet in 2020 verder door. Hiermee plukt McDonald’s de vruchten van haar strategie om in te spelen op de snelgroeiende bezorgmarkt. De uitrol van deze service is de afgelopen maa...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: