Driessen Food en Debuut werken samen aan kennisoverdracht koks

23 januari 2019 | Thijs Jacobs

Driessen Food in Bunnik en het Utrechtse Debuut hebben op horecavakbeurs Horecava een bijzondere samenwerking gevierd op het gebied van kennisoverdracht voor koks. Naast versleverancier van de 30 Debuut-horecazaken is Driessen Food een belangrijke partner in het overbrengen van kennis aan de keukenmedewerkers van Debuut. Die kennis wordt overgedragen tijdens de Debuut leerlingendagen bij Driessen Food en door deelname aan de Driessen Food VersAcademie. De samenwerking leverde al direct podiumplekken op bij diverse wedstrijden op de Horecava.

Met meer dan 17 spraakmakende horecaconcepten zoals Popocatepetl, De Vooruitgang, Breakaway, STAN&CO en Belgisch Biercafé Olivier is Debuut toonaangevend in gastvrijheid. Bij het bedrijf werken meer dan 1200 mensen. Naast een gewaardeerd versleverancier heeft Driessen Food een belangrijke rol in het overbrengen van productkennis aan de koks van Debuut.

Debuut leerlingendagen

Directeur Christiaan Driessen van Driessen Food: “Twee keer per jaar organiseren we de Debuut leerlingdagen, waarop de chefs samen met hun leerlingen naar ons bedrijf komen waar ze workshops krijgen van onze versspecialisten. Zo krijgen ze bijvoorbeeld les in het villen, plukken en uitsnijden van wild en het efficiënt en productief fileren van kilo’s vis. Ook nemen we ze mee op pad met een visser, een jager en leren we ze palingroken.”

Driesen Food VersAcademie

Voor Driessen Food is het belangrijk dat vakkennis bij de koks blijft bestaan. Christiaan Driessen: “Om koks te helpen het beste uit hun producten te halen hebben we de Driessen Food VersAcademie opgericht. Hier nemen we koks van onze klanten tijdens workshops mee langs onze versgroepen en laten we ze aan de slag gaan met bijvoorbeeld vis fileren en vlees uitsnijden. Hiermee vergroten ze hun kennis over seizoenen, herkomst en de kwaliteitseisen van versproducten, iets wat hen bij de dagelijkse inkoop en bereiding van versproducten heel goed van pas komt. Ook de koks van de Debuut-zaken nemen deel aan onze VersAcademie, waardoor we in combinatie met de Debuut leerlingendagen een groot aandeel hebben in hun scholing op gebied van productkennis.”

Kennisoverdracht

Sander Wissink, culinair inspirator van Debuut is blij met de samenwerking. “Wij vinden het belangrijk dat onze medewerkers vaktechnische kennis en ambacht bijgespijkerd krijgen. In onze keukens krijgen ze geen hele vissen of stukken vlees meer te verwerken, maar we vinden het van belang dat de koks veel weten over de herkomst van de producten waar ze mee werken. Dit geeft hen de mogelijkheid zich verder te ontplooien.”

Prijzen Lekkerste wedstrijden Horecava

De samenwerking tussen Debuut en Driessen Foods leverde op de onlangs gehouden horecavakbeurs Horecava prijzen op bij de ‘Lekkerste’ wedstrijden. Zo won Michelle van Bodegom van Kees Poortugaal de prijs voor het Lekkerste lunchgerecht en gingen respectievelijk Annelien van den Brink van Popocatepetl Nijmegen en Sidney van Stijn van Usine er vandoor met de sponsorprijzen voor Lekkerste hotdog en Lekkerste salade. Rida Labib van Waag Leiden bemachtigde een tweede prijs bij het Lekkerste hamburgermenu. Zij trainden tijdens de Debuut Leerlingendag voor de Lekkerste wedstrijden om hun creaties nog meer te perfectioneren, met een succesvol resultaat.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Ondernemen
Column Monique van Gevelt: wordt de horeca eindelijk onderdeel van de oplossing?

Door het mooie weer van vorige week zijn de schellen van de ogen gevallen bij een deel van de burgemeesters, OMT-leden en politiek. Wat wij al lang wisten en verkondigden is waarheid geworden. Bij mooi weer en na een zware winter is er geen houden meer aan en moet de mens eruit. Wij kennen de mens n ...

Corona
‘Gastvrij Arnhem’ eerste centrale registratie tool voor horeca

Bij heropening van de horeca zijn ondernemers verplicht om een gezondheidscheck en registratie van bezoekers te regelen, om deze bij een contactonderzoek aan de GGD beschikbaar te stellen. Om horecaondernemers hierbij te ondersteunen presenteerde Arnhem zich vandaag als eerste gemeente van Nederl ...

Corona
'Kabinet wil terrassen openen op 21 april'

Het kabinet wil de terrassen op 21 april openen. Ook wil de regering de winkels weer openen. Aanstaande vrijdag buigt het OMT zich over de kwestie. Ook het schrappen van de avondklok ligt op tafel. Dat bevestigen Haagse bronnen tegenover verschillende landelijke media. De versoepelingen hangen a ...

Economie Corona
Aantal opgeheven horecavestigingen in 2020 hoger dan ooit

In de Randstad zijn in 2020 relatief veel vestigingen van bedrijven opgeheven. In de regio’s Haarlem en Groot-Amsterdam ging het om ruim 6,5 procent van alle bedrijfsvestigingen. In 2020 was zowel het aantal opheffingen als oprichtingen van bedrijfsvestigingen het hoogst sinds het begin van de ...

Interview
E-mailmarketing in de horeca: personalisatie is 'key'

Communiceren met gasten is in de horeca essentieel. Nu de branche nog altijd gebukt gaat onder de coronamaatregelen is communiceren via digitale kanalen van groot belang. Voor nieuwe gasten, maar ook voor terugkerende gasten. E-mailmarketing is daarin essentieel. Het verzamelen van e-mailadressen ...

Wet- en regelgeving Corona
Burgemeesters willen terrassen graag weer openen

Steeds meer burgemeesters scharen zich achter de oproep van burgemeester Halsema (Amsterdam) om de terrassen weer te openen. Dit zou het beter mogelijk maken om de buitenruimte optimaal en gecontroleerd te kunnen gebruiken, met inachtneming van de coronamaatregelen. In veel steden werd het de afg ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: