Driessen Food en Debuut werken samen aan kennisoverdracht koks

23 januari 2019 | Thijs Jacobs

Driessen Food in Bunnik en het Utrechtse Debuut hebben op horecavakbeurs Horecava een bijzondere samenwerking gevierd op het gebied van kennisoverdracht voor koks. Naast versleverancier van de 30 Debuut-horecazaken is Driessen Food een belangrijke partner in het overbrengen van kennis aan de keukenmedewerkers van Debuut. Die kennis wordt overgedragen tijdens de Debuut leerlingendagen bij Driessen Food en door deelname aan de Driessen Food VersAcademie. De samenwerking leverde al direct podiumplekken op bij diverse wedstrijden op de Horecava.

Met meer dan 17 spraakmakende horecaconcepten zoals Popocatepetl, De Vooruitgang, Breakaway, STAN&CO en Belgisch Biercafé Olivier is Debuut toonaangevend in gastvrijheid. Bij het bedrijf werken meer dan 1200 mensen. Naast een gewaardeerd versleverancier heeft Driessen Food een belangrijke rol in het overbrengen van productkennis aan de koks van Debuut.

Debuut leerlingendagen

Directeur Christiaan Driessen van Driessen Food: “Twee keer per jaar organiseren we de Debuut leerlingdagen, waarop de chefs samen met hun leerlingen naar ons bedrijf komen waar ze workshops krijgen van onze versspecialisten. Zo krijgen ze bijvoorbeeld les in het villen, plukken en uitsnijden van wild en het efficiënt en productief fileren van kilo’s vis. Ook nemen we ze mee op pad met een visser, een jager en leren we ze palingroken.”

Driesen Food VersAcademie

Voor Driessen Food is het belangrijk dat vakkennis bij de koks blijft bestaan. Christiaan Driessen: “Om koks te helpen het beste uit hun producten te halen hebben we de Driessen Food VersAcademie opgericht. Hier nemen we koks van onze klanten tijdens workshops mee langs onze versgroepen en laten we ze aan de slag gaan met bijvoorbeeld vis fileren en vlees uitsnijden. Hiermee vergroten ze hun kennis over seizoenen, herkomst en de kwaliteitseisen van versproducten, iets wat hen bij de dagelijkse inkoop en bereiding van versproducten heel goed van pas komt. Ook de koks van de Debuut-zaken nemen deel aan onze VersAcademie, waardoor we in combinatie met de Debuut leerlingendagen een groot aandeel hebben in hun scholing op gebied van productkennis.”

Kennisoverdracht

Sander Wissink, culinair inspirator van Debuut is blij met de samenwerking. “Wij vinden het belangrijk dat onze medewerkers vaktechnische kennis en ambacht bijgespijkerd krijgen. In onze keukens krijgen ze geen hele vissen of stukken vlees meer te verwerken, maar we vinden het van belang dat de koks veel weten over de herkomst van de producten waar ze mee werken. Dit geeft hen de mogelijkheid zich verder te ontplooien.”

Prijzen Lekkerste wedstrijden Horecava

De samenwerking tussen Debuut en Driessen Foods leverde op de onlangs gehouden horecavakbeurs Horecava prijzen op bij de ‘Lekkerste’ wedstrijden. Zo won Michelle van Bodegom van Kees Poortugaal de prijs voor het Lekkerste lunchgerecht en gingen respectievelijk Annelien van den Brink van Popocatepetl Nijmegen en Sidney van Stijn van Usine er vandoor met de sponsorprijzen voor Lekkerste hotdog en Lekkerste salade. Rida Labib van Waag Leiden bemachtigde een tweede prijs bij het Lekkerste hamburgermenu. Zij trainden tijdens de Debuut Leerlingendag voor de Lekkerste wedstrijden om hun creaties nog meer te perfectioneren, met een succesvol resultaat.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Culinair
Talentvolle koks strijden in Amersfoort om prestigieuze titel

Zes jonge en talentvolle chefs gaan maandag 18 februari bij Leerhotel Het Klooster in Amersfoort de strijd met elkaar aan tijdens de Jeunes Chefs Rôtisseurs Competition 2019. De winnaar is niet alleen de beste van Nederland, maar plaatst zich ook voor de internationale finale in het Canadese C...

Column David Bakker
Column: gluten-noten-lactose-intolerantie

Veel horecaondernemers hebben een intolerantie-allergie; een allergie tegen mensen met een intolerantie. De vraag: “Moeten wij nog rekening houden met een intolerantie of allergie?”, is na “Wat mag ik voor u inschenken”, “Zal ik uw jas ophangen?” en “Smaakt ...

Opening Lunchroom
Hudson Bar & Kitchen lanceert lunch & bakery concept in Leiden

De Amerikaanse restaurantketen Hudson Bar & Kitchen, lanceert het lunch & bakery concept Hudson Coffee. De eerste vestiging van Hudson Coffee is geopend aan de nieuwe Beestenmarkt 23 in Leiden, tegenover de Lammermarktgarage en direct naast het 1,5 jaar geleden geopende Hudson restaurant. De...

Amsterdam Culinair
Restaurant The Gaia presenteert eerste gerechten

Begin maart opent The Gaia officieel haar deuren aan het Rembrandtplein in Amsterdam. Met een lounge, restaurant en (late night) bar weet chef Ayt Erdogan (De Nederlanden*, Mariënhof) op gastronomische wijze een traditionele kookfilosofie tijdloos te maken. In lunch, diner en bites. De smak...

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: