Driessen Food en Debuut werken samen aan kennisoverdracht koks

23 januari 2019 | Thijs Jacobs

Driessen Food in Bunnik en het Utrechtse Debuut hebben op horecavakbeurs Horecava een bijzondere samenwerking gevierd op het gebied van kennisoverdracht voor koks. Naast versleverancier van de 30 Debuut-horecazaken is Driessen Food een belangrijke partner in het overbrengen van kennis aan de keukenmedewerkers van Debuut. Die kennis wordt overgedragen tijdens de Debuut leerlingendagen bij Driessen Food en door deelname aan de Driessen Food VersAcademie. De samenwerking leverde al direct podiumplekken op bij diverse wedstrijden op de Horecava.

Met meer dan 17 spraakmakende horecaconcepten zoals Popocatepetl, De Vooruitgang, Breakaway, STAN&CO en Belgisch Biercafé Olivier is Debuut toonaangevend in gastvrijheid. Bij het bedrijf werken meer dan 1200 mensen. Naast een gewaardeerd versleverancier heeft Driessen Food een belangrijke rol in het overbrengen van productkennis aan de koks van Debuut.

Debuut leerlingendagen

Directeur Christiaan Driessen van Driessen Food: “Twee keer per jaar organiseren we de Debuut leerlingdagen, waarop de chefs samen met hun leerlingen naar ons bedrijf komen waar ze workshops krijgen van onze versspecialisten. Zo krijgen ze bijvoorbeeld les in het villen, plukken en uitsnijden van wild en het efficiënt en productief fileren van kilo’s vis. Ook nemen we ze mee op pad met een visser, een jager en leren we ze palingroken.”

Driesen Food VersAcademie

Voor Driessen Food is het belangrijk dat vakkennis bij de koks blijft bestaan. Christiaan Driessen: “Om koks te helpen het beste uit hun producten te halen hebben we de Driessen Food VersAcademie opgericht. Hier nemen we koks van onze klanten tijdens workshops mee langs onze versgroepen en laten we ze aan de slag gaan met bijvoorbeeld vis fileren en vlees uitsnijden. Hiermee vergroten ze hun kennis over seizoenen, herkomst en de kwaliteitseisen van versproducten, iets wat hen bij de dagelijkse inkoop en bereiding van versproducten heel goed van pas komt. Ook de koks van de Debuut-zaken nemen deel aan onze VersAcademie, waardoor we in combinatie met de Debuut leerlingendagen een groot aandeel hebben in hun scholing op gebied van productkennis.”

Kennisoverdracht

Sander Wissink, culinair inspirator van Debuut is blij met de samenwerking. “Wij vinden het belangrijk dat onze medewerkers vaktechnische kennis en ambacht bijgespijkerd krijgen. In onze keukens krijgen ze geen hele vissen of stukken vlees meer te verwerken, maar we vinden het van belang dat de koks veel weten over de herkomst van de producten waar ze mee werken. Dit geeft hen de mogelijkheid zich verder te ontplooien.”

Prijzen Lekkerste wedstrijden Horecava

De samenwerking tussen Debuut en Driessen Foods leverde op de onlangs gehouden horecavakbeurs Horecava prijzen op bij de ‘Lekkerste’ wedstrijden. Zo won Michelle van Bodegom van Kees Poortugaal de prijs voor het Lekkerste lunchgerecht en gingen respectievelijk Annelien van den Brink van Popocatepetl Nijmegen en Sidney van Stijn van Usine er vandoor met de sponsorprijzen voor Lekkerste hotdog en Lekkerste salade. Rida Labib van Waag Leiden bemachtigde een tweede prijs bij het Lekkerste hamburgermenu. Zij trainden tijdens de Debuut Leerlingendag voor de Lekkerste wedstrijden om hun creaties nog meer te perfectioneren, met een succesvol resultaat.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Corona
2670 nieuwe horecaondernemingen sinds eerste lockdown

Coronacrisis of niet, het aantal horecaondernemingen stijgt. Sinds de eerste lockdown, in maart 2020, zijn er 2670 horecazaken bij gekomen. Hiermee heeft de verwachte kaalslag in de horeca dus niet plaatsgevonden. Cijfers van de Kamer van Koophandel (KvK) maken inzichtelijk dat er nu ruim 74.000 ...

Corona
Verspreiding Britse coronamutatie slecht nieuws voor de horeca?

Het Outbreak Management Team (OMT) laat weten zich zorgen te maken over de verspreiding van de Britse coronamutatie in ons land. In meest recente advies worden deze zorgen gedeeld. Ook worden strengere maatregelen niet uitgesloten. Welke dat zijn, is nog niet bekend, alhoewel de avondklok al besprok ...

Economie Corona
20 procent van de Nederlandse restaurants verwacht de deuren nooit meer te openen

Uit recent onderzoek van WijnSpijs blijkt dat 20 procent van de 1200 samenwerkende restaurateurs ernstige twijfels heeft over het voortbestaan van hun levenswerk. Het evenementenbureau WijnSpijs.nl verzorgde in samenwerking met 1200 restaurants in Nederland en België de culinaire WijnSpijs Wand ...

Achtergronden Corona
KIPPENTENT deelt snert uit aan zorgmedewerkers verpleeghuis

Vandaag heeft KIPPENTENT hun huisgemaakte snert uitgedeeld aan alle zorgmedewerkers van verpleeghuis Veenstaete in Kortenhoef (Wijdemeren). Hiermee willen ze hen een hart onder de riem steken en hun grote waardering uiten voor het geweldige werk van deze mensen tijdens de coronacrisis. De KIPPENT ...

Achtergronden Gastronomie
Horecaondernemer Han Ji over de horecatrends in 2021

2020 was voor horecaondernemers een onstuimig jaar, om het zacht uit te drukken. De komst van het coronavirus zorgde ervoor dat de horeca meerdere malen de deuren moest sluiten, ondernemers inkomsten misliepen, en creativiteit en support van de (lokale) consument een must was om te overleven. Wat st ...

Drinks Corona
2020 was ook voor bierbrouwers een rampjaar

De bierverkoop is in Nederland in 2020 met 14% gedaald ten opzichte van 2019. In de horeca en evenementenbranche was de daling zelfs ruim 58%. Dit is uiteraard het gevolg van de COVID-19-maatregelen. Sinds het (opnieuw) sluiten van de horeca in oktober zien we dat de verkoop van bier daar met 89% is ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: