Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

22 januari 2020 | Thijs Jacobs

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier. Van handgemaakte surfboards van ‘s werelds beste shapers tot Deus apparel, (straat)kunst en alles op twee wielen - Deus is al bijna 15 jaar toonaangevend in het vieren van de creatieve cultuur.

Gebundeld in een uniek retailconcept met restaurant, bar en shop komt deze lifestyle feilloos samen. Zo resulteert een kop koffie in een creatieve brainstormsessie en loop je na de lunch nog een ommetje naar de winkel voor inspirerende Deus apparel & merchandise. En wees gewaarschuwd: met 780 m2 speelruimte is de kans op verdwalen aanwezig.

Aan de Amsterdamse grachten

Na de opening van de eerste tempel in Sydney, breidde Deus Ex Machina in rap tempo uit naar Bali, Los Angeles, Milaan, Tokio, Biarritz, Ibiza en Kaapstad. Alle vestigingen vinden onderdak in industriële gebouwen met een unieke uitstraling en stijl, maar zijn stuk voor stuk verbonden met de overkoepelende cultuur. Een grachtenpand uit 1643 vormt het decor voor Deus Ex Machina Amsterdam. Deze negende locatie vindt op haar beurt een geheel eigen identiteit aan de karakteristieke grachten.

The Wat of Why

Bij The Wat of Why loop je binnen voor jouw dagelijkse cafeïneshot, het broodnodige comfort food en gezonde dosis inspiratie. Met een koffie van Lot Sixty One en een voedzaam LA- Bali- of Amsterdam-geïnspireerd ontbijtje begin je de dag goed. Het lunchmenu brengt middels salades, hamburgers en talloze eiergerechten het energielevel weer op peil. En ook liefhebbers van een (vroege) borrel halen hun hart op aan de Herengracht. Zij worden verwelkomd met bijzonder verrassende cocktails, een selectie speciaalbieren - waaronder het eigen Deus Benzin 5.2 pilsner - en smakelijke snacks. Wie dan nog ruimte over heeft, schuift aan voor een uitgebreid diner met inspirerende gerechten en verrassende wijnen. De tempel aan de Amsterdamse grachten is van 11 uur ‘s ochtends tot laat in de avond open voor alles en iedereen.

Comfortabele community

De ontspannen, open sfeer bij Deus Ex Machina creëert een sterk gevoel van samenhorigheid en verwelkomt iedereen. Met comfort en community building als fundering is The Wat of Why de perfecte plek om te werken, netwerken of iets te vieren. Zo genieten enthousiastelingen samen van de geoliede Deus-machine en worden creatieve kruisbestuivingen aangemoedigd. De vijf verschillende ruimten in het pand bieden een legio aan mogelijkheden voor het organiseren van een event. Van corporate bijeenkomst tot zakendiner of dansfeestje, The Wat of Why maakt het mogelijk.

Ben je binnenkort in de buurt? Tot en met maart 2020 krijg je bij iedere aankoop in de winkel een token voor een drankje bij de Deus tempel. Perfect voor een korte break tussen het shoppen door of om een dagje winkelen mee af te sluiten.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Culinair Internationaal Bocuse d'Or
17 deelnemers aan de Europese finale Bocuse d'Or Europe

Van 15 tot 16 oktober nemen 17 Europese landen deel aan Bocuse d'Or Europe in Tallinn, Estland om zich te kwalificeren voor de grote wereldfinale die plaatsvindt op 1 en 2 juni 2021 in Lyon (Frankrijk). Aanvankelijk hadden 24 landen zich aangemeld. Na de eerste selectie bleven er 20 over, er ...

Food trends
De Dessertclub creëert eerste zoete bitterbal van Nederland

Het eerste dessert only pop-up restaurant van Nederland, de Dessertclub, krijgt wegens het grote succes een vervolg. Op 1 oktober opent het restaurant opnieuw haar deuren in Apeldoorn met een compleet nieuw 7-gangen menu. De Dessertclub heeft daarvoor een bijzondere versie van een typisch Nederlands...

Drinks trends
Consument kiest voor bewustere drinks sinds de lockdown

Met dank aan de crisis waarin we ons nog steeds begeven, maken consumenten steeds bewustere keuzes. Maar hoe uiten de consumententrends van nu zich eigenlijk? Het is niet gek te concluderen dat de afgelopen periode en de situatie waarin we ons bevinden diepe sporen hebben achtergelaten. Niet alleen ...

Amsterdam Culinair
Taiko, in het Conservatorium Hotel, heropent en serveert Hiramasa Kingfish

Taiko, het bekroonde restaurant van Executive Chef Schilo van Coevorden, heropent op 30 september haar deuren voor hotelgasten en bezoekers. Na het succes van de Red King Crab, Wagyu, Wasabi en Soja menu’s, heeft het veelgeprezen modern-Aziatische restaurant van het Conservatorium hotel in Ams...

Nice 'n Easy
Zijn convenienceproducten ook gezond?

Convenienceproducten zijn een uitkomst voor de professionele keuken, vooral vanwege de tijdwinst die het gebruik ervan oplevert. Maar er zijn, bij overmatig gebruik van bepaalde soorten convenienceproducten, ook nadelen. Wieke van der Vossen, expert voedselveiligheid en etikettering bij het Voedings...

Awards Cocktails
Botanero verkozen tot beste cocktailbar van Nederland

Botanero Rotterdam is door mannenblad Esquire uitgeroepen tot Beste Nieuwe Cocktailbar van 2020. De vakjury van de jaarlijkse cocktailbarverkiezing prijst de Mexicaans-geïnspireerde cocktailbar ‘die laat zien waar de nieuwe Rotterdamse cocktailscene voor staat: cocktails van hoge kwalitei...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: