Deliveroo rapporteert sterke groei in 2017

3 januari 2019 |

Deliveroo publiceert haar financiële resultaten over 2017. Een jaar waarin het food-techbedrijf in Nederland sterke groei en uitbreiding van haar diensten kende.

Een groeiend aantal bezorgers kiest ervoor om met Deliveroo te werken, steeds meer restaurants melden zich aan op het platform. Beide herkennen de waarde die Deliveroo toevoegt. We kijken er naar uit om in de komende jaren meer lekkere maaltijden bij klanten te bezorgen, met meer enthousiaste bezorgers te werken en meer restaurants te helpen bij hun groei,” aldus een woordvoerder.

Resultaten Deliveroo Nederland - 2017:

Deliveroo groeit succesvol in Nederland. In 2017 bedroeg de omzet € 13,8 miljoen, een stijging van 460% ten opzichte van een omzet van € 3 miljoen in 2016.

De brutowinst in Nederland is gestegen. Deliveroo rapporteerde in 2017 een brutowinst van € 7,6 miljoen, in vergelijking met € 0,4 miljoen in 2016.

Financiële positie versterkt. Deliveroo heeft in Nederland een steeds sterkere financiële positie, wat onderstreept wordt door de stijging van de netto activa: in 2017 bedroeg deze € 6,6 miljoen, tegenover 2,3 miljoen in 2016.

Deliveroo breidt uit in Nederland

Deliveroo is nu in 14 steden beschikbaar, heeft bezorging op Schiphol mogelijk gemaakt en werkt samen met 2.000 bezorgers en 2.500 restaurants. In 2019 breidt het platform uit naar nieuwe steden in Nederland.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Personeel Gastronomie
Vital Awick nieuwe chef van Harry’s Maastricht

Vital Awick heeft de afgelopen jaren gewerkt in diverse gerenommeerde zaken, zoals de Leuf in Ubachsberg, Rijks in Amsterdam en momenteel tweesterrenrestaurant Tribeca in Heeze waar hij werkt als keukenchef bij Jan Sobecki. Hij gaat zich onder Executive Chef Frank van Thiel volledig focussen op het ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van De RestaurantKrant vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ges ...

Drinks
Talkshow voor foodies: De Nederlandse “Sherry Show”

Geïnspireerd op de bekende dagelijkse talkshows, start de door Europa gefinancierde campagne voor beschermde oorsprongsbenaming Sherry wijnen op de Nederlandse markt met een exclusieve “Sherry Show”. Deze dynamische kick-off wordt live uitgezonden vanuit de Balie in Amsterdam op ...

Corona
Fieldlab Cafés van start

Het Fieldlab evenement voor de horeca is vandaag van start gegaan in Utrecht. Vijf cafés in de Domstad doen mee aan het proefevenement, waarbij TNO kijkt of en hoe de gasten en het personeel zich houden aan de maatregelen en afspraken. Het proefevenement duurt tot en met aanstaande zaterdag ...

Achtergronden Gastronomie
Restaurant Bloei opent dit voorjaar

Restaurant Bloei opent dit voorjaar de deuren in een 155 jaar oud rijksmonument in Nieuwersluis-Breukelen. In de charmante villa aan de rivier de Vecht voorziet het restaurant haar gasten van verrassende gerechten die worden gekenmerkt door stijlvolle eenvoud, elegantie en pure smaken. Bij Bloei ...

Achtergronden Branded Content
Wise: het platform voor het boeken van een werkplek in de horeca

Vanaf de heropening kunnen horecaondernemers laptopgebruikers in de eigen zaak reguleren en ontvangen met Wise. Via het innovatieve platform bieden horecaondernemers werkplekken aan (thuis)werkers. Zo kunnen werkgevers, werknemers, freelancers en ondernemers geschikte werkplekken vinden, boeken en b ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: