Deliveroo betaalt restaurants dagelijks

3 april 2020 | Redactie

Deliveroo betaalt vanaf vandaag haar restaurants dagelijks. Op deze manier kunnen restaurants het geld dat ze verdiend hebben via de leveringen van maaltijden al binnen één dag op hun rekening krijgen. Door middel van dagelijkse betalingen biedt Deliveroo extra ondersteuning aan lokale restaurants die het moeilijk hebben sinds de verplichte sluiting op 15 maart 2020. De service is voor elk restaurant op het platform beschikbaar voor de komende drie maanden; daarna wordt beoordeeld of deze wordt verlengd.

De service geeft restaurants de mogelijkheid om de volgende dag al gebruik te maken van de inkomsten die ze via het platform verdiend hebben. Dit kunnen ze inzetten om de kosten te dekken die gewoon door blijven lopen, voor bijvoorbeeld personeel, huur of materiaal. Nooit eerder is deze vorm van inkomsten en een snelle uitbetaling ervan zo belangrijk geweest voor restaurants, omdat ze naast bezorging en afhalen geen verdere inkomsten vergaren. Op deze manier kunnen ze het hoofd boven water houden in de periode dat  de restaurants gesloten moeten blijven van de overheid.  

Sinds de sluiting in Nederland hebben veel restaurants zich aangemeld bij maaltijdplatforms om via maaltijdbezorging toch nog een bron van inkomsten te hebben. Bij Deliveroo zijn dit al meer dan 700 restaurantaanmeldingen. Veel bestaande partners moesten ineens overschakelen naar het alleen leveren van maaltijden. Deze nieuwe manier van uitbetaling kan hen financieel helpen in deze tijd. 

Naast deze nieuwe service, heeft Deliveroo verscheidene andere stappen ondernomen om de horeca te ondersteunen, waaronder: 

- Contactloze levering verplicht gemaakt voor elke bestelling.

- Expert-advies en begeleiding beschikbaar gesteld voor bestaande restaurants om het restaurant in te zetten voor ‘delivery-only’-service.

- Inzetten van extra teams die klaarstaan voor restaurants die willen overschakelen naar bezorging.

- Mede-initiatiefnemer branchebrede campagne ‘Samen uit, samen thuis’ waarbij mensen worden opgeroepen om te blijven bestellen en af te halen, om op die manier de horeca te ondersteunen. 

Stijn Verstijnen, General manager van Deliveroo Nederland: "Bij Deliveroo doen we er alles aan om onze partners te ondersteunen tijdens deze moeilijke periode. Wij zijn er voor restaurants en ondersteunen hen bij het doorgaan met leveren van hun gerechten aan families thuis. Deze nieuwe manier van snel uitbetalen zal meteen de geldstroom van duizenden restaurants op gang brengen en kan zo een steentje bijdragen het voortbestaan van het restaurant in deze onzekere tijden."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Culinair Internationaal Bocuse d'Or
17 deelnemers aan de Europese finale Bocuse d'Or Europe

Van 15 tot 16 oktober nemen 17 Europese landen deel aan Bocuse d'Or Europe in Tallinn, Estland om zich te kwalificeren voor de grote wereldfinale die plaatsvindt op 1 en 2 juni 2021 in Lyon (Frankrijk). Aanvankelijk hadden 24 landen zich aangemeld. Na de eerste selectie bleven er 20 over, er ...

Food trends
De Dessertclub creëert eerste zoete bitterbal van Nederland

Het eerste dessert only pop-up restaurant van Nederland, de Dessertclub, krijgt wegens het grote succes een vervolg. Op 1 oktober opent het restaurant opnieuw haar deuren in Apeldoorn met een compleet nieuw 7-gangen menu. De Dessertclub heeft daarvoor een bijzondere versie van een typisch Nederlands...

Drinks trends
Consument kiest voor bewustere drinks sinds de lockdown

Met dank aan de crisis waarin we ons nog steeds begeven, maken consumenten steeds bewustere keuzes. Maar hoe uiten de consumententrends van nu zich eigenlijk? Het is niet gek te concluderen dat de afgelopen periode en de situatie waarin we ons bevinden diepe sporen hebben achtergelaten. Niet alleen ...

Amsterdam Culinair
Taiko, in het Conservatorium Hotel, heropent en serveert Hiramasa Kingfish

Taiko, het bekroonde restaurant van Executive Chef Schilo van Coevorden, heropent op 30 september haar deuren voor hotelgasten en bezoekers. Na het succes van de Red King Crab, Wagyu, Wasabi en Soja menu’s, heeft het veelgeprezen modern-Aziatische restaurant van het Conservatorium hotel in Ams...

Nice 'n Easy
Zijn convenienceproducten ook gezond?

Convenienceproducten zijn een uitkomst voor de professionele keuken, vooral vanwege de tijdwinst die het gebruik ervan oplevert. Maar er zijn, bij overmatig gebruik van bepaalde soorten convenienceproducten, ook nadelen. Wieke van der Vossen, expert voedselveiligheid en etikettering bij het Voedings...

Awards Cocktails
Botanero verkozen tot beste cocktailbar van Nederland

Botanero Rotterdam is door mannenblad Esquire uitgeroepen tot Beste Nieuwe Cocktailbar van 2020. De vakjury van de jaarlijkse cocktailbarverkiezing prijst de Mexicaans-geïnspireerde cocktailbar ‘die laat zien waar de nieuwe Rotterdamse cocktailscene voor staat: cocktails van hoge kwalitei...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: