Deli XL opent nieuwste Foodyard in Amsterdam

14 september 2016 | Thijs Jacobs

De hoofdstad, waar horeca hoogtij viert, was voor groothandel Deli XL de meest logische locatie om haar succesvolle Foodyard-concept naar uit te breiden. Op maandag 12 september werden de eerste sessies gehouden in Foodyard Amsterdam.

Marketingmanager Horeca Laurens Claassens: “Onze klanten hebben de nadrukkelijke wens uitgesproken op nog persoonlijker niveau geadviseerd en geïnspireerd te willen worden. Foodyard Amsterdam is hét inspiratiecentrum voor horecaprofessionals en geeft op unieke wijze invulling aan die wens met een groot scala aan live experiences.” Deli XL’s zesde Foodyard opende haar deuren aan de Jan van Galenstraat in het Foodcenter te Amsterdam.

“Consumenten worden in toenemende mate wijzer en kritischer als het gaat om lekker eten en drinken. Behoeften veranderen. Dat stelt de horecaprofessional voor de uitdaging vernieuwend en verrassend te blijven. Daar helpen we graag bij,” vertelt Claassens. “De successen van onze bestaande Foodyards en Foodyard on Tour stimuleerden op zoek te gaan naar de volgende stap. Met Foodyard Amsterdam gaan we ‘inspiratie’, ‘innovatie’ en ‘beleving’ voorbij.” Ruim 100 belangstellende food-professionals en chefs bezochten gisteren de eerste sessies in het nieuwe Foodyard, alwaar onder andere de speciaal uit Italië overgekomen ‘rising star’ chef Rino Duca zijn passie deelde vanuit het Kooktheater.

Exclusief voor de horecaprofessional

Deli XL werpt zich op als dé partner voor iedere horecaondernemer. “Foodyard Amsterdam is exclusief en volledig gericht op de vakmannen en -vrouwen die samen willen ontdekken en verder willen komen in hun vak. Daarom hebben we alles in het werk gesteld om iedere zintuig te prikkelen,” zegt Wim Stroes, Regiodirecteur bij Deli XL. “De omzet in horeca is goed voor maar liefst 14 miljard euro. Dat nemen we serieus. Met kookdemonstraties alleen komen we er niet meer, we gaan een forse stap verder. We dompelen onze klanten daarom onder in de nieuwste trends en bieden ruimte om zelf uit te proberen en te ervaren in een omgeving die bol staat van sfeer en beleving,” aldus Stroes. Aanwezigen gisteren konden zich alvast virtueel wanen op Rungis, Europa’s grootste versmarkt in Parijs en kennismaken met productinnovaties van leveranciers.

Foodyard Society

“Voor de optimale invulling hebben we de Foodyard Society opgericht: een groep food-professionals, waaronder chefs, ondernemers en maîtres. Aan hen hebben we input gevraagd voor de ontwikkeling van Foodyard Amsterdam,” zegt Claassens. “Een nadrukkelijke wens was ruimte hebben om te kunnen experimenteren, bijvoorbeeld met bepaalde apparatuur. In het ‘Ambachtslab’ stellen we daarom een vriesdroogmachine beschikbaar waarmee dat kan. Bereidingen kunnen naderhand mee naar het restaurant.” Stroes vult aan: “Daarnaast moeten de herkomst van producten, maar ook het zakendoen zo duurzaam, transparant en laagdrempelig mogelijk zijn. Beslissen wat de volgende stap is naar de toekomst doe je niet alleen, maar samen. Wij geloven dat het succes van een horecaonderneming schuilt in die samenwerking en kennisuitwisseling. Foodyard Amsterdam is de plek waar we dat mogelijk maken, het is een ‘clubhuis’ voor de horecaprofessional. Je trekt bij ons altijd aan het langste eind en vertrekt nooit met lege handen,” besluit Stroes.

   

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download hier de corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Opening
Café Restaurant Soesterdal: all-electric

Op de voormalige vliegbasis Soesterberg is een ingetogen en duurzaam horecapaviljoen gerealiseerd, bestaande uit een café restaurant met terras, omringd door een natuurlijk speelbos en diverse speelplekken. Café Restaurant Soesterdal ligt aan de bosrand, met een weids uitzicht over ...

Economie Tech
Met Tikkie Check supersnel en eenvoudig afrekenen in horeca

Voor iedereen die op het terras of in een restaurant na een drankje of maaltijd snel en zonder tussenkomst van personeel de rekening wil betalen, biedt Tikkie Check vanaf nu de mogelijkheid in een handomdraai contactloos af te rekenen. Het enige dat je hoeft te doen, is de camera van je smartphon...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: