Column Sico de Moel: Misser

14 oktober 2019 | Sico de Moel

"Doe maar 2 Heineken 0.0 en voor mijn vrouw champagne." Zal ik er eerst maar één brengen, en straks de tweede? "Nee hoor, ik heb dorst."

Mijn gasten zaten gisteravond heerlijk buiten aan een klein tafeltje onder mijn luifel. Echt een plekje om samen te genieten van een mooie zomeravond.

Maar mijn gasten hadden vooral honger, dorst en haast.

Bij de eerste gangen wilden ze vooral veel extra brood. Daarna vroegen ze of het allemaal niet wat sneller kon. Halverwege het menu hadden ze nog maar 30 minuten en 10 minuten later wilden ze afrekenen en vertrokken ze.

Ze waren niet blij en daar baalde ik van. Ik legde ze uit dat wij geen fastfood restaurant zijn, maar die opmerking viel niet in goede aarde.

Toch denk ik dat ze ergens een pizza zijn wezen halen en daarvan reuze hebben genoten.

Mijn restaurant is niet voor iedereen. Ik ben er voor gasten die een avondje ontspannen willen genieten van elkaar. Die openstaan voor nieuwe smaken en ervaringen. Die kunnen genieten van een mooi plekje aan de gracht.

Ik probeer daarom vooraf mijn gasten zo te selecteren dat ze goed passen bij de sfeer van mijn restaurant. Daarom vind het belangrijk dat concierges bijvoorbeeld weten wat wij doen en welke gasten dat kunnen waarderen.

Gelukkig waren mijn anderen gasten gisteravond wel heel blij. Vanmorgen zag ik dan ook nog een mooie review op Iens verschijnen. Dat had ik wel even nodig.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bier
Horecaconcern IQ Creative stapt over op Bud

IQ Creative, een van de belangrijkste spelers in de Amsterdamse horeca, maakt vandaag bekend te kiezen voor Bierbrouwerij AB InBev. Het bedrijf van Bert van der Leden en ’s werelds grootste brouwer zijn al sinds de introductie van Bud in Nederland in gesprek. De samenwerking wordt vandaag door...

Achtergronden Internationaal
China gaat wegwerpplastic uitbannen, ook in de horeca

China zal de productie, de verkoop en het gebruik van plastic wegwerpproducten in de komende vijf jaar in drie fasen verbieden of beperken, volgens een gezamenlijk door de Nationale Commissie voor Ontwikkeling en Hervorming en het Ministerie van Ecologie en Milieu uitgevaardigde instructie. Ook voor...

Awards
Restaurant ’t Havenmantsje Harlingen Beste Leerbedrijf Horeca

Tijdens de finale op de Horecava is donderdag 16 januari op de stand van SVH Restaurant ’t Havenmantsje uit Harlingen uitgeroepen tot winnaar van de wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca. De tweede plaats ging naar Hotel Pulitzer uit Amsterdam. Le Brasseur uit Maarssen maakt op de derde plaats de...

Ondernemen
Wees goed voorbereid: download de gloednieuwe HorecaMarketingKalender

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2020 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je zaak deden? Dat kwam...

Lunch Fastservice
Restaurant nNea serveert bekroonde pizza’s nu ook tijdens lunch

Sinds de opening in 2019 veroveren nNea’s Napolitaanse pizza’s de harten van velen. Italiaanse experts riepen het restaurant zelfs uit tot een van de beste pizzeria’s van Europa. nNea’s deegmeesters kunnen er geen genoeg van krijgen, daarom opent het restaurant haar deuren nu...

Interview
Maggie Blue: All-day (and night) concept in Alphen aan den Rijn [video]

Van lunch tot dj’s en livemuziek op de vrijdag- en zaterdagavonden: Maggie Blue in Alphen aan den Rijn heeft het allemaal. Sinds 24 juli 2017 zijn de deuren van Maggie Blue geopend. Sindsdien hebben ze erg veel gedaan om uniek te zijn, maar ook aanspreekbaar en inspirerend voor gasten. Mike, (...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: