Château Neercanne viert het lidmaatschap van Relais & Châteaux

5 februari 2019 | David Bakker
Château Neercanne viert het lidmaatschap van Relais & Châteaux<

Gisteren vierde Château Neercanne het lidmaatschap van Relais & Châteaux met een exclusieve perslunch. Met deze lunch werd tevens het geheel vernieuwde restaurant officieel ingewijd. 

In november 2018 werd Château Neercanne al gepresenteerd als nieuw lid van Relais & Châteaux. Dit gebeurde tijdens het wereldcongres van Relais & Châteaux in Quebec, Canada. Nu was het de hoogste tijd om dit ook op Château Neercanne te vieren. Na de volledige renovatie van het restaurant, was dit een mooi moment om hier bij stil te staan. Chef de cuisine Gilbert von Berg bereidde tijdens deze perslunch een 4-gangendiner voor 28 gasten. 

Restaurant Château Neercanne vernieuwd 

Het vernieuwde restaurant is ontworpen door Roelfien Vos. Een likje verf, nieuwe wandbekleding en gordijnen hebben het restaurant weer een frisse look gegeven. Peter Harkema, directeur/gastheer Château Neercanne, is zeer tevreden met het resultaat: “Fris, verrassend, maar ook mooi chique, warm en stijlvol. Helemaal des Neercanne.” Tijdens de herinrichting bleef het restaurant, weliswaar in een andere setting, gewoon open. Het team van Château Neercanne verplaatste de keuken en de tafels namelijk naar de sfeervolle mergelgrotten tegenover het château. 

Over Château Neercanne

Aan de rand van Maastricht en op de grens met België ligt het enige terrassenkasteel van Nederland; Château Neercanne. In het 17e-eeuwse kasteel bevindt zich het gerenommeerde Restaurant Château Neercanne. In de voormalige stallen is het lunchrestaurant l’Auberge (Bib Gourmand) gelegen. De locatie beschikt over diverse salons en mergelzalen voor feesten, recepties en vergaderingen (2-1.000 personen). De fraaie baroktuinen, wijngaard en groentetuin zijn verdeeld over 4 niveaus en beschermd door UNESCO. Château Neercanne maakt sinds 1984 deel uit van het Limburgse familiebedrijf Oostwegel Collection en is lid van Relais & Châteaux.

Over Relais & Châteaux

Relais & Châteaux, opgericht in 1954, is een vereniging bestaande uit meer dan 560 unieke hotels en restaurants die wereldwijd gevestigd zijn. Deze worden gerund door onafhankelijke hoteliers, chef-koks en eigenaars die hun passie voor authenticiteit, gastronomie en gastvrijheid graag delen met hun gasten. Relais & Châteaux-leden voelen zich verantwoordelijk om de rijkdom en diversiteit van de wereldwijde keuken en gastvrijheid in stand te houden en uit te dragen. Ze zetten zich dagelijks in om het lokale erfgoed en de omgeving te beschermen, zoals werd bekrachtigd door middel van een manifest, gepresenteerd aan Unesco in November 2014.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Culinair
Talentvolle koks strijden in Amersfoort om prestigieuze titel

Zes jonge en talentvolle chefs gaan maandag 18 februari bij Leerhotel Het Klooster in Amersfoort de strijd met elkaar aan tijdens de Jeunes Chefs Rôtisseurs Competition 2019. De winnaar is niet alleen de beste van Nederland, maar plaatst zich ook voor de internationale finale in het Canadese C...

Column David Bakker
Column: gluten-noten-lactose-intolerantie

Veel horecaondernemers hebben een intolerantie-allergie; een allergie tegen mensen met een intolerantie. De vraag: “Moeten wij nog rekening houden met een intolerantie of allergie?”, is na “Wat mag ik voor u inschenken”, “Zal ik uw jas ophangen?” en “Smaakt ...

Opening Lunchroom
Hudson Bar & Kitchen lanceert lunch & bakery concept in Leiden

De Amerikaanse restaurantketen Hudson Bar & Kitchen, lanceert het lunch & bakery concept Hudson Coffee. De eerste vestiging van Hudson Coffee is geopend aan de nieuwe Beestenmarkt 23 in Leiden, tegenover de Lammermarktgarage en direct naast het 1,5 jaar geleden geopende Hudson restaurant. De...

Amsterdam Culinair
Restaurant The Gaia presenteert eerste gerechten

Begin maart opent The Gaia officieel haar deuren aan het Rembrandtplein in Amsterdam. Met een lounge, restaurant en (late night) bar weet chef Ayt Erdogan (De Nederlanden*, Mariënhof) op gastronomische wijze een traditionele kookfilosofie tijdloos te maken. In lunch, diner en bites. De smak...

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: