BLOG: DE START VAN ONZE BRASSERIE (3)

14 juli 2015
BLOG: DE START VAN ONZE BRASSERIE (3)

De meubels zijn besteld en het merendeel van het werk is aanbesteed. Is dat een garantie dat alles ook op tijd en volgens planning
wordt opgeleverd? Nee helaas, tijdens het uitbrengen van de offertes blijken een aantal partijen wat flexibelerer dan dat ze in werkelijkheid zijn. Probleem is dat de sleutel wordt overgedragen net voor de start van de bouwvak. Vind dan maar eens een geschikte leverancier die ruimte in zijn agenda heeft. Na wat stressmomenten zijn we er uiteindelijk toch in geslaagd om de juiste leveranciers te vinden. Voorlopig lopen we dus nog volgens planning.

*Het vinden van een chef-kok*
We zijn ook gestart met het werven van een chef-kok. Vacature geplaatst en vervolgens alle geschikte kandidaten uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek. Geen officieel formeel sollicitatiegesprek maar een kennismakingsgesprek, want wij vinden het belangrijk dat de chef-kok een klik heeft met ons en ons bedrijf. De twee overgebleven kandidaten hebben wij uitgenodigd voor een tweede afspraak. Wederom geen formeel gesprek, maar een kooksessie in een kookstudio, want over koken moet je niet praten maar dat moet je doen. Beide kandidaten mochten een voorstel doen voor een voor- en hoofdgerecht passend binnen onze menukaart. De benodigde ingrediënten hebben wij ingekocht, waarna beide afzonderlijk van elkaar hun kunsten hebben getoond en laten proeven. Dit waren twee leerzame middagen waarbij één van de koks onze verwachtingen overtrof. De opgedane kennis over de nieuwe Wet Werk en Zekerheid hebben wij meegenomen in het voorstel arbeidsvoorwaarden. Dit voorstel is geaccepteerd dus wij hebben onze chef-kok binnen!



*Leveranciers kiezen*
De aankomende weken gaan we ons richten op het selecteren van de foodleveranciers. Ook hiervoor is het belangrijk dat je meerdere partijen aan tafel krijgt. De selectie van ons biermerk liet zien dat vergelijken meer dan loont.

Vorige week hebben wij ons gepresenteerd op een lokaal Pruuvement. Nog geen pand, professionele keuken of chef-kok, maar toch leek het ons goed om hierbij aanwezig te zijn. 250 MKB-ondernemers hebben genoten van ons hoofdgerecht. Het vele aantal positieve reacties was een mooie beloning voor een dag hard werk. PR-technisch was dit ook een goede zet.

Eind week 30 krijgen wij de sleutel en kan het echte werk (eindelijk) beginnen.
Wij gaan verder met de voorbereidingen en wensen je Een Mooie Dag!

Patricia & Edwin



Lees "hier":http://www.lunchroom.nl/?q=blog&x=zoeken de eerder gepubliceerde blogposts van Patricia & Edwin!

#eenmooiedag

Overig nieuws