Amazon investeert fors in Deliveroo

17 mei 2019 | Thijs Jacobs

Vandaag maakt Deliveroo bekend dat Amazon een nieuwe gedeelde financieringsronde van USD 575 miljoen Series G leidt, naast bestaande investeerders T. Rowe Price, Fidelity Management & Research Company, en Greenoaks. Dit brengt het totaal van de investeringen in Deliveroo tot op heden op USD 1,53 miljard.

Met deze financiering zal Deliveroo blijven bouwen aan haar service, waarbij klanten het eten krijgen waar en wanneer zij willen. Tevens wordt er nog meer werk voor bezorgers gecreëerd en worden restaurants geholpen om hun bedrijf te laten groeien door nog meer nieuwe klanten te bereiken. 

Deze nieuwe investering zal bijdragen aan:

De groei van het tech team van Deliveroo, gevestigd in het hoofdkantoor in Londen, en zo meer hooggekwalificeerde banen creëren, het voortbouwen op de groeiende reputatie van Londen als ‘tech hub’.

Uitbreiding van het bereik van Deliveroo zodat het de service aan meer klanten kan aanbieden.

Verdere innovatie in de ‘food’-sector, onder andere door middel van ‘Editions’ (op bezorging gerichte keukens) en nieuwe concepten die restaurants helpen om uit te breiden naar nieuwe gebieden tegen lagere kosten en met minder risico's, waardoor er meer keuze is in de lokale wijken.

Ontwikkeling van nieuwe producten voor klanten om een meer gepersonaliseerde ervaring te bieden, meer ondersteuning voor restaurantpartners en nieuwe mogelijkheden om bezorgers flexibel en goed betaald werk te bieden.

Creëren van banen

Will Shu, oprichter en CEO van Deliveroo, zei: "Deze nieuwe investering zal Deliveroo helpen om te groeien en om klanten nog meer keuze te bieden, afgestemd op hun persoonlijke voorkeuren, om restaurants meer mogelijkheden te bieden om te groeien en hun activiteiten uit te breiden, en om meer flexibel en goed betaald werk voor bezorgers te creëren. Amazon is voor mij en voor ons bedrijf een inspiratiebron geweest en we kijken ernaar uit om samen te werken met zo'n klantgerichte organisatie. Dit is geweldig nieuws voor zowel de tech- als de restaurantsector en het gaat bijdragen aan het creëren van banen in alle landen waar we actief zijn.” Overigens is niet iedereen ervan overtuigd dat deliveroo 'banen' creëert, aangezien de werkwijze leidt tot inzet van 'zzp'ers', die dus feitelijk geen baan hebben bij het bedrijf.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Corona
2670 nieuwe horecaondernemingen sinds eerste lockdown

Coronacrisis of niet, het aantal horecaondernemingen stijgt. Sinds de eerste lockdown, in maart 2020, zijn er 2670 horecazaken bij gekomen. Hiermee heeft de verwachte kaalslag in de horeca dus niet plaatsgevonden. Cijfers van de Kamer van Koophandel (KvK) maken inzichtelijk dat er nu ruim 74.000 ...

Corona
Verspreiding Britse coronamutatie slecht nieuws voor de horeca?

Het Outbreak Management Team (OMT) laat weten zich zorgen te maken over de verspreiding van de Britse coronamutatie in ons land. In meest recente advies worden deze zorgen gedeeld. Ook worden strengere maatregelen niet uitgesloten. Welke dat zijn, is nog niet bekend, alhoewel de avondklok al besprok ...

Economie Corona
20 procent van de Nederlandse restaurants verwacht de deuren nooit meer te openen

Uit recent onderzoek van WijnSpijs blijkt dat 20 procent van de 1200 samenwerkende restaurateurs ernstige twijfels heeft over het voortbestaan van hun levenswerk. Het evenementenbureau WijnSpijs.nl verzorgde in samenwerking met 1200 restaurants in Nederland en België de culinaire WijnSpijs Wand ...

Achtergronden Corona
KIPPENTENT deelt snert uit aan zorgmedewerkers verpleeghuis

Vandaag heeft KIPPENTENT hun huisgemaakte snert uitgedeeld aan alle zorgmedewerkers van verpleeghuis Veenstaete in Kortenhoef (Wijdemeren). Hiermee willen ze hen een hart onder de riem steken en hun grote waardering uiten voor het geweldige werk van deze mensen tijdens de coronacrisis. De KIPPENT ...

Achtergronden Gastronomie
Horecaondernemer Han Ji over de horecatrends in 2021

2020 was voor horecaondernemers een onstuimig jaar, om het zacht uit te drukken. De komst van het coronavirus zorgde ervoor dat de horeca meerdere malen de deuren moest sluiten, ondernemers inkomsten misliepen, en creativiteit en support van de (lokale) consument een must was om te overleven. Wat st ...

Drinks Corona
2020 was ook voor bierbrouwers een rampjaar

De bierverkoop is in Nederland in 2020 met 14% gedaald ten opzichte van 2019. In de horeca en evenementenbranche was de daling zelfs ruim 58%. Dit is uiteraard het gevolg van de COVID-19-maatregelen. Sinds het (opnieuw) sluiten van de horeca in oktober zien we dat de verkoop van bier daar met 89% is ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: