Omzetstijging McDonald's

11 maart 2015 |
Omzetstijging McDonald's<

McDonald’s Nederland heeft de omzet het afgelopen jaar met 1,1% zien toenemen naar € 651,8 miljoen. Het aantal gastbezoeken nam eveneens met
2,2% toe. Ook ligt McDonald’s Nederland op koers met het realiseren van 1.200 arbeidsplaatsen in drie jaar en verwacht eind dit jaar dit aantal te hebben gerealiseerd. Dat heeft Jo Sempels, Algemeen Directeur McDonald’s Nederland, vandaag bekend gemaakt.

Mooi resultaat
Jo Sempels: “Dit is een mooi resultaat. De toename van de omzet en het aantal gasten is voornamelijk te danken aan de opening van nieuwe restaurants, verdere ontwikkeling van dagdelen in de restaurants en inzet van voordeelacties. Zo zijn de introducties van de Iced Frappé’s en de Iced Fruit Smoothies succesvol geweest voor extra bezoeken gedurende de dag. Ook verwelkomen we met ons uitgebreide ontbijtassortiment inmiddels iedere maand zo’n 40.000 extra gasten in de ochtend. ’s Avonds zien we een stijgende trend. Voordeelacties als de 1-2-3 Cheeseburger of de vertrouwde Euroknallers zorgen voor impulsen voor onze gasten. Het zijn uitdagende tijden voor McDonald’s in Nederland en we spannen ons voortdurend in om onze gasten extra redenen te geven om onze restaurants te bezoeken.”

1.200 extra banen in drie jaar op koers
McDonald’s ligt op koers met het realiseren van 1.200 arbeidsplaatsen in drie jaar in Nederland. Sempels verwacht eind dit jaar dit aantal te realiseren: “Met de opening van 11 restaurants in 2013 en 2014 en de verwachtte opening van 4 restaurants in 2015 creëren we waardevolle en lokale arbeidsplaatsen. Ons bedrijf vaart voor een flink deel op jong talent. Daarom blijven wij investeren in jongeren en hun opleiding terwijl ze bij ons werken. Zo behalen ieder jaar meer dan 200 medewerkers een erkend mbo- of hbo-diploma dankzij McDonald’s.”

Investeren in modernisering van restaurants
McDonald’s Nederland investeerde samen met haar franchisenemers in 2014 totaal 48 miljoen in onder meer nieuwe restaurants, nieuwe counter- en keukenopstellingen en uitbreidingen van bestaande restaurants. De helft van onze 241 restaurants zal eind 2015 verbouwd zijn naar het nieuwe platform. Sempels: “In deze nieuwe manier van werken, maken wij het product gereed nadat de gast het besteld heeft. Hiermee zijn we ingericht om in de nabije toekomst mobiel bestellen en betalen te faciliteren en is het mogelijk om veel eenvoudiger variatie te brengen, bijvoorbeeld een hamburger met een glutenvrij broodje.”

Weet wat je eet
Sempels constateert dat steeds meer consumenten willen weten waar het eten vandaan komt: “Het vraagt van ons als marktleider om voortdurend te blijven vertellen over de herkomst en kwaliteit van onze producten en ingrediënten. Dat doen we in Nederland inmiddels al enkele jaren en blijven we nadrukkelijk doen. McDonald’s zet nog meer in op transparantie met continue communicatie en dialoog, zoals via ons online platform mcdonalds.nl/meerweten.”

2015: value, vernieuwen en ondernemen
Het lopende jaar laat een vergelijkbaar beeld zien met 2014. Sempels: “Het is nog vroeg in het jaar, maar we zien dat gasten drie dingen weten te waarderen: Value, Vernieuwen en Ondernemen. Waar voor je geld is en blijft belangrijk, zoals ons Happy Meal voor een vaste prijs van € 3,95 of onze 1-2-3 burgers. We vernieuwen op grote schaal met onze nieuwe keuken- en counteropstelling. Ook op kleinere schaal vernieuwen we met nieuwe smaken, zoals de TABASCO® burger, en nieuwe producten, zoals de McKibbeling. Ook gaan we dit jaar de mogelijkheden van table-service uittesten. En tot slot: ondernemen. Onze restaurants geven impulsen aan de dagdelen met ontbijt, gratis fruit voor kinderen op de eerste woensdagmiddag van de maand of DJ Lounge-avonden in de avonduren. Ook gaan we nog nauwer samenwerken met ondernemers, sportclubs en verenigingen in de directe omgeving om dichterbij de gast te staan.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Bezorgen
Veel overtredingen bij maaltijdbezorgers

De Inspectie SZW constateert veel overtredingen door horecabedrijven die eigen bezorgers in dienst hebben. Bij meer dan de helft van de gecontroleerde bedrijven gaat het mis. Het ontbreekt bij deze bedrijven vaak aan kennis over wat wettelijk is toegestaan. Bezorgers krijgen te weinig betaald, werke...

Awards Culinair
Mart Oude Luttikhuis wint kookwedstrijd Jeunes Chefs Rôtisseurs

De kookwedstrijd Jeunes Chefs Rôtisseurs Competition 2020 van Chaîne des Rôtisseurs is gewonnen door Mart Oude Luttikhuis. De pas 20-jarige chef van sterrestaurant De Bloemenbeek in De Lutte plaatst zich hiermee voor de internationale wedstrijd in Parijs later dit jaar. In Leerh...

Events Marketing
Wat doe jij met Nationale Pannenkoekendag?               

Op 20 maart vieren wij met zijn allen de ‘Nationale Pannenkoekendag’. Dit is de dag waarop pannenkoeken maken en het eten ervan centraal staat. Veel basisscholen vieren deze dag doormiddel van het bakken van pannenkoeken voor opa’s, oma’s en ouderinstellingen. Deze basisschol...

Bocuse d'Or
Team Bocuse NL ingeloot voor de Europese finale in Tallinn

The word is out! De organisatie van de wereldwijde kookwedstrijd Bocuse d’Or heeft vandaag bekendgemaakt dat team Bocuse d’Or Nederland is toegelaten tot het deelnemersveld van de Europese finale. Nederland hoort bij de 20 Europese landen die het tegen elkaar gaan opnemen in de Europese ...

Amsterdam Culinair
Restaurant Taiko verwelkomt internationale topchefs

Internationaal culinair bezoek voor het Conservatorium hotel in Amsterdam. De afgelopen twee dagen was de wereldberoemde chef Hisato Hamada, co-founder van het exclusieve members-only restaurant Wagyumafia in Tokio, te gast in de keuken van Taiko. Op uitnodiging van Schilo van Coevorden, executi...

Opening Rotterdam
Vernieuwd sterrenrestaurant Amarone Rotterdam heropent na brand

Restaurant Amarone in Rotterdam zal op 21 februari 2020 de deuren weer openen na de brand die het in augustus 2019 trof. Het sterrenrestaurant van chef-kok Jan van Dobben en gastvrouw-sommelier Yoshiko van Dobben-Takayama heeft een nieuwe inrichting gekregen met een vleugje Japan. Vleugje Japan i...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: