Omzetstijging McDonald's

11 maart 2015 |
Omzetstijging McDonald's<

McDonald’s Nederland heeft de omzet het afgelopen jaar met 1,1% zien toenemen naar € 651,8 miljoen. Het aantal gastbezoeken nam eveneens met
2,2% toe. Ook ligt McDonald’s Nederland op koers met het realiseren van 1.200 arbeidsplaatsen in drie jaar en verwacht eind dit jaar dit aantal te hebben gerealiseerd. Dat heeft Jo Sempels, Algemeen Directeur McDonald’s Nederland, vandaag bekend gemaakt.

Mooi resultaat
Jo Sempels: “Dit is een mooi resultaat. De toename van de omzet en het aantal gasten is voornamelijk te danken aan de opening van nieuwe restaurants, verdere ontwikkeling van dagdelen in de restaurants en inzet van voordeelacties. Zo zijn de introducties van de Iced Frappé’s en de Iced Fruit Smoothies succesvol geweest voor extra bezoeken gedurende de dag. Ook verwelkomen we met ons uitgebreide ontbijtassortiment inmiddels iedere maand zo’n 40.000 extra gasten in de ochtend. ’s Avonds zien we een stijgende trend. Voordeelacties als de 1-2-3 Cheeseburger of de vertrouwde Euroknallers zorgen voor impulsen voor onze gasten. Het zijn uitdagende tijden voor McDonald’s in Nederland en we spannen ons voortdurend in om onze gasten extra redenen te geven om onze restaurants te bezoeken.”

1.200 extra banen in drie jaar op koers
McDonald’s ligt op koers met het realiseren van 1.200 arbeidsplaatsen in drie jaar in Nederland. Sempels verwacht eind dit jaar dit aantal te realiseren: “Met de opening van 11 restaurants in 2013 en 2014 en de verwachtte opening van 4 restaurants in 2015 creëren we waardevolle en lokale arbeidsplaatsen. Ons bedrijf vaart voor een flink deel op jong talent. Daarom blijven wij investeren in jongeren en hun opleiding terwijl ze bij ons werken. Zo behalen ieder jaar meer dan 200 medewerkers een erkend mbo- of hbo-diploma dankzij McDonald’s.”

Investeren in modernisering van restaurants
McDonald’s Nederland investeerde samen met haar franchisenemers in 2014 totaal 48 miljoen in onder meer nieuwe restaurants, nieuwe counter- en keukenopstellingen en uitbreidingen van bestaande restaurants. De helft van onze 241 restaurants zal eind 2015 verbouwd zijn naar het nieuwe platform. Sempels: “In deze nieuwe manier van werken, maken wij het product gereed nadat de gast het besteld heeft. Hiermee zijn we ingericht om in de nabije toekomst mobiel bestellen en betalen te faciliteren en is het mogelijk om veel eenvoudiger variatie te brengen, bijvoorbeeld een hamburger met een glutenvrij broodje.”

Weet wat je eet
Sempels constateert dat steeds meer consumenten willen weten waar het eten vandaan komt: “Het vraagt van ons als marktleider om voortdurend te blijven vertellen over de herkomst en kwaliteit van onze producten en ingrediënten. Dat doen we in Nederland inmiddels al enkele jaren en blijven we nadrukkelijk doen. McDonald’s zet nog meer in op transparantie met continue communicatie en dialoog, zoals via ons online platform mcdonalds.nl/meerweten.”

2015: value, vernieuwen en ondernemen
Het lopende jaar laat een vergelijkbaar beeld zien met 2014. Sempels: “Het is nog vroeg in het jaar, maar we zien dat gasten drie dingen weten te waarderen: Value, Vernieuwen en Ondernemen. Waar voor je geld is en blijft belangrijk, zoals ons Happy Meal voor een vaste prijs van € 3,95 of onze 1-2-3 burgers. We vernieuwen op grote schaal met onze nieuwe keuken- en counteropstelling. Ook op kleinere schaal vernieuwen we met nieuwe smaken, zoals de TABASCO® burger, en nieuwe producten, zoals de McKibbeling. Ook gaan we dit jaar de mogelijkheden van table-service uittesten. En tot slot: ondernemen. Onze restaurants geven impulsen aan de dagdelen met ontbijt, gratis fruit voor kinderen op de eerste woensdagmiddag van de maand of DJ Lounge-avonden in de avonduren. Ook gaan we nog nauwer samenwerken met ondernemers, sportclubs en verenigingen in de directe omgeving om dichterbij de gast te staan.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interieur
Fotoreportage The Streetfood Club

The Streetfood Club in Utrecht siert de cover van de aanstaande RestaurantKrant. De najaarseditie ligt tijdens het schrijven van dit bericht bij de drukker. Nog een paar dagen wachten en dan lees je hoe Joost en Wes, eigenaren van The Streetfood Club, dit machtige concept hebben ontwikkeld (niet all...

Bier
Kasteel Maurick Vught introduceert eigen kasteelbier met Oranje-Spaanse noot

Kasteel Maurick in Vught introduceert een ambachtelijk gebrouwen kasteelbier met de naam Heerlijke Hendrik. Het bier is geïnspireerd op prins Frederik Hendrik van Oranje die vanuit Kasteel Maurick in 1629 de strijd tegen de Spanjaarden leidde tijdens de belegering van ’s-Hertogenbosch. He...

Personalia Culinair
Prins Mauritshuis Blokzijl heeft nieuwe 'aanvoerder'

Net voor het sluiten van de transfermarkt op 2 september 2019 heeft het ‘kookteam Oranje’ zich versterkt met Seb Smit! Het huidige team van chefs komt onder zijn algehele leiding te staan en zal de verdere groei na de intensieve verbouw van het Prins Mauritshuis in smakelijke banen leide...

Food Awards
Soup & Bakery by De Verspillingsfabriek wint ABN AMRO Best Newcomer Retail Award

Soup & Bakery by De Verspillingsfabriek heeft op dinsdag 17 september de ‘ABN AMRO Best Newcomer Retail Award’ gewonnen. “Wat een fantastisch nieuws”, zegt Eric Habraken van De Verspillingsfabriek. “Ook voor HMSHost International en Amsterdam Airport Schiphol natuur...

Amsterdam Bezorgen
Welk eten bestellen Amsterdammers online? Check de lijst!

Deze week viert Deliveroo zijn vierde Nederlandse verjaardag. In 2015 werd het maaltijdplatform geïntroduceerd in Nederland en in september van dat jaar startte Deliveroo met het bezorgen van maaltijden in Amsterdam. Het gaf restaurants die geen eigen bezorgservice hadden de mogelijkheid om ...

Hotel Opening
Woudschoten Hotel & Conferentiecentrum heeft een vernieuwd restaurant

Het is de natuur van Woudschoten Hotel & Conferentiecentrum om verrassend en uniek te zijn voor al haar gasten. Deze keer was het tijd om het ontbijt- & lunchrestaurant van Woudschoten aan te pakken. Het restaurant heeft een eerlijk & puur restaurantconcept gekregen. Er is gebruik gemaak...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: