Wie schenkt Het Lekkerste Huisbier van 2016?

23 september 2016 | Thijs Jacobs

Dit jaar organiseert Entree Magazine voor de vijfde keer de verkiezing het Lekkerste Huisbier van Nederland in de categorieën licht en zwaar. Ondernemers die  speciaal voor hun horecabedrijf een bier laten brouwen kunnen meedoen. Etiketbieren (bestaande bieren van een brouwerij met het etiket van een horecazaak) zijn uitgesloten van deelname.

Voor horecaondernemers is dit een kans om meer uit het bijzondere huisbier te halen. De jury van de verkiezing zal haar kritische licht weer letterlijk en figuurlijk op alle inzendingen laten schijnen. Het bier wordt geproefd uit het Royal Leerdam-proefglas AnDer 1.0, dat speciaal werd ontwikkeld voor het beoordelen van bier.

In zowel de categorie licht als zwaar kiest de jury een winnaar en runner-ups. Voor hen volgt dan niet alleen lof, vak-erkenning en een officiële titel, maar ook landelijke media-aandacht en bevestiging van de kwaliteit die ze op de kaart hebben staan. De jurering vindt dit jaar weer plaats in de Jopenkerk in Haarlem.

Meedoen 
Uw huisbier; (en) aanmelden kan tot en met donderdag 13 november via redactie@EntreeMagazine.nl. Vermeld in de onderwerpregel ‘Lekkerste Huisbier 2016’ en geef ook de volgende zaken aan:
* Omschrijving van het bier: bierstijl, alcoholpercentage, licht of zwaar, kleur en drinktempratuur

* Motivatie om het te (laten) brouwen.

* Naam van de brouwerij.

* Een (grote) afbeelding van het/de glaswerk/fles/etiket.

De jury
* Puck Kerkhoven
* Henri Reuchlin
* Theo Flissebaalje
* Fiona de Lange
* Derek Walsh

Volg alles op sociale media middels #LekkersteHuisbier. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Column David Bakker
Column: Gastheer of verkoper?

Iedere horecaondernemer zal de kop van deze column beantwoorden met: gastvrouw/heer, of toch niet? Zonder gastvrijheid geen gasten, zonder gasten geen omzet, zonder omzet geen zaak, toch? Upselling is nog altijd een ondergeschoven kindje in de horeca, maar het is een omzetmonster, mits goed ingezet....

Opening
Par Hasard opent nieuwe vestiging in Alkmaar

Vandaag opent friterie Par Hasard haar deuren in Alkmaar. De vestiging wordt gerund door de ervaren en gedreven frietbakker Xander Poort die Par Hasard, gevestigd op de Pier in Scheveningen, op de kaart heeft gezet met de ambachtelijk bereide frites. Op de charmante locatie aan de Laat 179 in hartje...

Insipiratiedag: Hoe bereik je de horecaondernemer?

Horecaplatform BBB, Tippr en the Social Selling Company organiseren een inspirerende middag op donderdag 13 juni 2019 voor horecatoeleveranciers bij Soho House in Amsterdam. Deze stijlvolle Engelse keten opende vorig jaar zomer zijn deuren in het statige Bungehuis en is normaal alleen toegankelijk v...

Tech
Een e-mail is 10 keer effectiever dan een post op social media

E-mailadressen zijn goud waard, maar restaurateurs doen er tot op heden weinig mee. “Een gemiddelde restaurateur kan niet eens een database van zijn klanten bijhouden”, aldus e-mailmarketingexpert Frank Tromp. Dat laatste klopt en niet zelden wordt de waarde van een e-mailadres onderscha...

Columns Blog
Column restaurateur Sico de Moel: op de knieën

Mijn gasten waren wat onrustig, de hele avond al, een beetje klef ook. Het was een jong stel, superverliefd. De man was wat zenuwachtig, stelde mij af en toe een ongemakkelijke vraag en moest iets te vaak naar buiten. Ze hadden een tafeltje midden in het restaurant. Een aanzoek zou hoe dan ook ku...

Restaurant
Restaurant Wadapartje breidt uit

Wadapartja, een apart restaurantje op ‘t Zuderdaip, gaat een nieuwe zaak openen. In de afgelopen jaren is winkelcentrum Westerhaven in Groningen uitgegroeid tot een centrum op zichzelf die verbonden is met de nieuwe Centrumhalte West, de vernieuwde Brugstraat naar de Vismarkt en de Museumbrug ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: