Wie schenkt Het Lekkerste Huisbier van 2016?

23 september 2016 | Thijs Jacobs

Dit jaar organiseert Entree Magazine voor de vijfde keer de verkiezing het Lekkerste Huisbier van Nederland in de categorieën licht en zwaar. Ondernemers die  speciaal voor hun horecabedrijf een bier laten brouwen kunnen meedoen. Etiketbieren (bestaande bieren van een brouwerij met het etiket van een horecazaak) zijn uitgesloten van deelname.

Voor horecaondernemers is dit een kans om meer uit het bijzondere huisbier te halen. De jury van de verkiezing zal haar kritische licht weer letterlijk en figuurlijk op alle inzendingen laten schijnen. Het bier wordt geproefd uit het Royal Leerdam-proefglas AnDer 1.0, dat speciaal werd ontwikkeld voor het beoordelen van bier.

In zowel de categorie licht als zwaar kiest de jury een winnaar en runner-ups. Voor hen volgt dan niet alleen lof, vak-erkenning en een officiële titel, maar ook landelijke media-aandacht en bevestiging van de kwaliteit die ze op de kaart hebben staan. De jurering vindt dit jaar weer plaats in de Jopenkerk in Haarlem.

Meedoen 
Uw huisbier; (en) aanmelden kan tot en met donderdag 13 november via redactie@EntreeMagazine.nl. Vermeld in de onderwerpregel ‘Lekkerste Huisbier 2016’ en geef ook de volgende zaken aan:
* Omschrijving van het bier: bierstijl, alcoholpercentage, licht of zwaar, kleur en drinktempratuur

* Motivatie om het te (laten) brouwen.

* Naam van de brouwerij.

* Een (grote) afbeelding van het/de glaswerk/fles/etiket.

De jury
* Puck Kerkhoven
* Henri Reuchlin
* Theo Flissebaalje
* Fiona de Lange
* Derek Walsh

Volg alles op sociale media middels #LekkersteHuisbier. 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Culinair
Talentvolle koks strijden in Amersfoort om prestigieuze titel

Zes jonge en talentvolle chefs gaan maandag 18 februari bij Leerhotel Het Klooster in Amersfoort de strijd met elkaar aan tijdens de Jeunes Chefs Rôtisseurs Competition 2019. De winnaar is niet alleen de beste van Nederland, maar plaatst zich ook voor de internationale finale in het Canadese C...

Column David Bakker
Column: gluten-noten-lactose-intolerantie

Veel horecaondernemers hebben een intolerantie-allergie; een allergie tegen mensen met een intolerantie. De vraag: “Moeten wij nog rekening houden met een intolerantie of allergie?”, is na “Wat mag ik voor u inschenken”, “Zal ik uw jas ophangen?” en “Smaakt ...

Opening Lunchroom
Hudson Bar & Kitchen lanceert lunch & bakery concept in Leiden

De Amerikaanse restaurantketen Hudson Bar & Kitchen, lanceert het lunch & bakery concept Hudson Coffee. De eerste vestiging van Hudson Coffee is geopend aan de nieuwe Beestenmarkt 23 in Leiden, tegenover de Lammermarktgarage en direct naast het 1,5 jaar geleden geopende Hudson restaurant. De...

Amsterdam Culinair
Restaurant The Gaia presenteert eerste gerechten

Begin maart opent The Gaia officieel haar deuren aan het Rembrandtplein in Amsterdam. Met een lounge, restaurant en (late night) bar weet chef Ayt Erdogan (De Nederlanden*, Mariënhof) op gastronomische wijze een traditionele kookfilosofie tijdloos te maken. In lunch, diner en bites. De smak...

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: