Weesper opent het terrasseizoen met gerechten van de houtskoolgrill

19 april 2017 | Thijs Jacobs

In een charmant hoekpand aan de Weesperzijde met een groot zonnig terras tegenover de Amstel, opent Weesper, bar & spijs, het terrasseizoen in Amsterdam. Weesper is een allrounder die uitblinkt in product en flexibiliteit, met cachet en zonder pretentieus te willen zijn. Het barrestaurant serveert toegankelijke, hoogkwalitatieve gerechten van de houtskoolgrill en mooie drankjes vergezeld met smakelijke borrelhappen. De voormalig wijnkelder is ingericht als multifunctioneel proeflokaal die inzetbaar is voor private diners, feesten, events en presentaties.

Weesper

Weesper aan de Weesperzijde in Amsterdam is vorig jaar geopend en is het initiatief van de drie horecaondernemers Reinout Ezinga, Sikko de Jong en Jelle Nijhuis samen met chefkok Bram de Vente. Na het finetunen van het interieur en de menukaart en met de opening van het terrasseizoen is het tijd om de deuren wagenwijd open te gooien.

Franse brasserie in combinatie met Zuid-Amerikaanse warmte
De ondernemers lieten zich voor het interieur inspireren door de Franse en de New Yorkse brasserie gecombineerd met Zuid-Amerikaanse warmte. Het leverde een eclectische mix op van klassieke elementen met een eigentijdse touch in een welkome sfeer. De voormalig wijnkelder is getransformeerd tot een sfeervol proeflokaal die doet denken aan een moderne jachthut.

Klassiekers met een twist
Weesper serveert ontbijt, zoet, lunch, diner en borrelhappen. Op de menukaart staan klassiekers met een twist. Denk aan het lunchgerecht Eggs Norwegian met een Engelse muffin, gepocheerde eieren, gerookte zalm en Hollandaisesaus en de tosti met geroosterd buikspek, kaas, ui en een hoisinsaus. Voor de dinerkaart was het traditionele steakhouse een inspiratiebron. Signatuur dishes zijn de Côte du Boeuf en de burger van Angus Beef bereid op de houtskoolgrill. Voor de visliefhebbers serveert Weesper een hele zeebaars van de grill met bietjes en een friszure chimichurri saus. Mooie wijnen en een ruime selectie speciaalbieren van lokale microbrouwerijen complementeren de gerechten. Alles even smaakvol en te bestellen voor hele toegankelijke prijzen, zowel in de zaak als buiten op het terras.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview KHN Longread
Interview nieuwe directeur KHN: “Meer zichtbaarheid in politiek Den Haag”

Afschaffing van de pariteitsclausules, minder macht voor de OTA’s, een eerlijk speelveld creëren en de problemen op de arbeidsmarkt aanpakken. Dirk Beljaarts is per 1 februari de nieuwe algemeen directeur van de Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en is ambitieus. “Met bijna 450.000 ...

Column David Bakker
Column: bezorgen is de toekomst!

De bezorgomzet binnen de totale foodmarkt is in vijf jaar verviervoudigd, van 975,5 miljoen in 2014 tot een verwachte omzet van 4 miljard euro in 2019. Met die cijfers opende het Food Institute Service Nederland (FSIN) twee weken geleden de Horecava 2019. Eerder in december schatte het FSIN al dat d...

Achtergronden Culinair
Cuisine on tour voor vierde jaar op rij partner Vrienden van Amstel LIVE

De grootste Amstelkroeg van Nederland is weer open. Op donderdag 17 januari is de 21e editie van de Vrienden van Amstel LIVE van start gegaan. Gedurende 11 showavonden bezoeken meer dan 145.000 gasten een volledig uitverkocht Vrienden van Amstel LIVE In Ahoy Rotterdam. Culinaire invulling Trot...

Culinair Michelin
Eerste Nederlandse vrouwelijke sterrenchef, Ida Kleijnen, overleden

Ida Kleijnen is dinsdag op 82-jarige leeftijd overleden in Lanaken. Zij was de eerste Nederlandse vrouw met een Michelinster. In 1983 kookte ze een ster als chef-kok van restaurant De Lindenhorst in Valkenburg, Limburg. Zij toverde het pension om in een toprestaurant en had zelf nooit een koksopleid...

Economie
Horecaondernemers verwachten voorzichtige groei in 2019

De horeca groeit dankzij een ‘gouden mix’ van economische expansie en een grotere toestroom van toeristen, plus het goede weer in een groot deel van 2018. De omzet in de branche neemt al ruim vijf jaar elk kwartaal toe. De verwachting is dat in 2019 het oplopende personeelstekort echt...

Zo zet je een succesvol horecaconcept neer

Het ene na het andere horecaconcept werd de laatste jaren geopend. Van vegan koffie bars en bierkelders tot een heus avocadorestaurant. En allen succesvol! De wens van de consument verandert drastisch en om bij te blijven is een helder concept nodig. De HM Academy helpt je daarbij en organiseert op ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: