Wat kost bezorgen via Thuisbezorgd?

22 oktober 2020 | Thijs Jacobs
Wat kost bezorgen via Thuisbezorgd?

Bezorgen is, nu de horeca gesloten is, de reddingsboei waar veel restaurants zich aan vastklampen. Niet altijd zonder succes, want de Nederlander heeft de weg naar de bezorgsites en -apps goed weten te vinden. In het derde kwartaal heeft Just Eat Takeaway, waar Thuisbezorgd toe behoort, een groei van 46 procent gerealiseerd. Het is aannemelijk dat de COVID-19 pandemie hierin een rol speelt.

Voor jou als horecaondernemer is het goed om te weten hoeveel van de bezorgwaarde er naar Thuisbezorgd gaat. Als je zelf bezorgers hebt, dan vraagt het platform een commissie van 13 procent. Per tien euro gaat er dus 1,30 euro naar Thuisbezorgd.
Als je gebruik maakt van Scoober, de bezorgdienst van Thuisbezorgd, dan is de commissie 30 procent. Drie van de tien verdiende euro's gaat dan naar Thuisbezorgd. Daarnaast ben je altijd een klein bedrag aan administratiekosten kwijt en eventuele kosten om je restaurant aan te prijzen op het platform.

Kun je zonder Thuisbezorgd?

Thuisbezorgd heeft wel laten weten dat, vanwege de coronapandemie, er nu geen commissie voor afhaalbestellingen wordt berekend. Ook geldt er tijdelijk een korting van 25 procent op de commissie voor Scoober. Toch is het lastig om een goedlopende bezorgservice op te zetten zonder Thuisbezorgd. Het bereik van het platform is simpelweg heel groot. Daarnaast levert Thuisbezorgd de technologie, van app tot betaal- en recensiemodule. Wanneer je dat zelf zou moeten (laten) bouwen en onderhouden, dan ben je veel meer kwijt.

Natuurlijk zijn er alternatieven, maar deze zijn niet overal in Nederland beschikbaar. Bedrijven zoals Uber Eats vragen eveneens een commissie van 13 procent. De kleinere aanbieders bieden een lagere commissie, maar bieden niet hetzelfde grote bereik. 

Alles op een rijtje: commissie per bestelling

Thuisbezorgd

€0,19 + 13%, zonder bezorging

€2,50 + 30%, inclusief bezorging

Deliveroo

€2,50 + 25%-30%, inclusief bezorging

Uber Eats

€2,50+ 30%, inclusief bezorging.

Tijdelijk geen opstartkosten en 0% service fee voor pick-up zolang de sluiting aanhoudt, daarna wordt het 13%.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN in actie! #BlackMonday: final sale horeca

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) lanceert de landelijke campagne #BlackMonday, die op maandag 7 december van start gaat. Onder de noemer #BlackMonday worden horecaondernemers opgeroepen deel te nemen aan de landelijke actie. Met de campagne wil KHN duidelijk maken dat als de overheid niet per omga ...

Wet- en regelgeving
Cao horeca verlengd tot eind 2021

FNV Horeca, CNV Vakmensen en werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland (KHN) zijn overeengekomen de huidige cao in de horeca met een jaar te verlengen onder gelijke voorwaarden. De drie partijen zijn het er over eens dat d ...

Corona
"Honderden miljoenen voor horeca en cultuur"

Haagse bronnen melden aan de NOS dat sectoren die flink geraakt zijn door de coronacrisis en daardoor een zeer groot omzetverlies lijden, kunnen rekenen op honderden miljoenen steun vanuit Den Haag. Volgens de NOS zet het kabinet de komende dagen de puntjes op de i. Bedrijven die meer dan 70 proc ...

Interview Digitaal Ondernemen
Horecamarketing op socials: influencers als spin in het web

Bij een goede marketingstrategie mag social media niet ontbreken. Wil je verzekerd zijn van een groot bereik, dan kun je haast niet om ‘influencers’ heen. Die influencers vind je op Youtube, op hun eigen blogs, Facebook, Instagram, Snapchat of TikTok. Wie een influencer inzet, meestal te ...

KHN Corona
Deel van de horeca dreigt op 17 januari open te gaan, ondanks maatregelen

Vorige week kondigden verschillende horecaondernemers aan om hun zaken op 17 januari te willen openen, ongeacht de dan geldende maatregelen. Zij hebben zojuist verkondigd tegenover Omroep Brabant dat ze het vertrouwen in het kabinet hebben opgezegd en hoe dan ook zullen openen op 17 januari. Omd ...

Economie Corona
Horeca na kunst en cultuur meest pessimistisch over economische vooruitzichten

De vooruitzichten van het Nederlandse bedrijfsleven over de eigen verkopen op de korte termijn zijn sinds de zomer sterk verslechterd. De economie zal naar verwachting tijdelijk weer een stap terug moet doen. Vooral de commerciële dienstverlening heeft pessimistischere verwachtingen voor de kom ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: