Vernieuwde Makro's in Breda en Groningen

8 oktober 2015 |
Vernieuwde Makro's in Breda en Groningen<

De Makro vestigingen in Breda en Groningen heropenen op 14 oktober met een volledig nieuw concept. Met de vernieuwing speelt Makro
naar eigen zeggen in op de veranderende wensen en behoeften van ondernemers.

Foto: Beleving staat bij Makro centraal, zoals bij de visafdeling in Vianen

Beleving
Makro introduceerde als eerste de zelfbedieningsgroothandel in Nederland, een groothandel met een enorm assortiment: alles onder één dak, zodat ondernemers efficiënt hun inkopen kunnen doen. Inspelend op de huidige retailtrends richt Makro zich nu met de vernieuwde vestigingen meer op beleving. Kef van Helbergen, managing director van Makro Nederland, licht toe: "Nu mensen steeds meer online kopen, wordt voor retailers de winkelbeleving steeds belangrijker. Dat zien wij als groothandel ook bij ondernemers, ze willen niet alleen gemak en goede producten, maar ook geïnspireerd
worden. Daarom zijn we in 2014 begonnen met een nieuw concept in Vianen, waar juist die beleving centraal staat. Dat slaat zo goed aan bij onze klanten, dat we dit jaar weer
vier vestigingen hebben vernieuwd.”

Food en non-food bij elkaar
Het assortiment is in de nieuwe opzet geordend naar belevingswerelden en de presentatie in de vestiging heeft een flinke opfrisbeurt gekregen. Veel kleur in de
schappen om verschillende ‘werelden’ duidelijker te onderscheiden, food en non food producten worden bij elkaar gepresenteerd en kookdemonstraties en proeverijen bieden inspiratie en gemak bij het inkopen, aldus de groothandel. Vestigingsmanager Jason Oostenbrink van Makro Breda is trots dat zijn vestiging heropent: "We hebben goed naar onze klanten geluisterd en veel tijd gestoken in ons nieuwe concept. De nieuwe vestiging is overzichtelijk en verrassend." Wim Miedema van Makro Groningen geeft aan dat Makro flink geïnvesteerd heeft in advies en service. "Onze medewerkers kregen trainingen om de productkennis te verhogen en kunnen onze klanten nu beter voorzien van persoonlijk advies. Bijvoorbeeld met een kaasspecialist op onze kaasafdeling met meer dan 300 soorten kazen." Een onderzoek onder de klanten bij de vernieuwde vestigingen dit jaar gaf aan dat meer dan ruim 95 procent van de klanten zeer positief is over het nieuwe concept."

Vestigingen met nieuw concept
In 2014 heropende de Makro vestiging Vianen met het nieuwe concept. Eerder dit jaar werden de vestigingen in Duiven en Nuth verbouwd volgens de nieuwe formule. Met Breda en Groningen is nu een kwart van de vestigingen vernieuwd. In de week van 14 oktober worden in Makro Breda en Groningen de heropeningen met feestelijke activiteiten zoals proeverijen en productdemonstraties, acties als 1 minuut gratis winkelen
en muziek en entertainment, samen met de klanten gevierd.

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Fooi: geen verplichting, wel een blijk van waardering

In Nederland is fooi geen verplichting. In ons land heeft het horecapersoneel immers ‘gewoon’ een salaris, maar de fooi is daarop natuurlijk wel een welkome aanvulling. Voor de horecagast is het vaak moeilijk te bepalen wat een gangbare fooi is. In de basis is een fooi van vijf tot tien ...

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Columns
Column Sico de Moel: Misser

"Doe maar 2 Heineken 0.0 en voor mijn vrouw champagne." Zal ik er eerst maar één brengen, en straks de tweede? "Nee hoor, ik heb dorst." Mijn gasten zaten gisteravond heerlijk buiten aan een klein tafeltje onder mijn luifel. Echt een plekje om samen te genieten v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: