Vegabond opent de eerste ‘plant-based’ deli in Amsterdam West

6 februari 2019 | David Bakker

Op 1 maart aanstaande opent Vegabond haar nieuwe vestiging in Amsterdam Oud-West. De winkel biedt naast een breed aanbod aan plantaardige producten en delicatessen ook een gezellig eetgedeelte waar gasten kunnen genieten van heerlijke gerechten. Deze verse ‘deli- gerechten’ kunnen tevens afgehaald of bezorgd worden.

Toen Vegabond in 2014 haar deuren opende was zij de allereerste plantaardige eetwinkel in Nederland. Al is het vandaag de dag nog maar moeilijk voor te stellen, ‘vegan zijn’ was
destijds niet hip en menigeen stond sceptisch tegenover volledig ‘plant-based’ eten.
Inmiddels is dit drastisch veranderd en hebben er bij Vegabond zelf ook enkele mooie
ontwikkelingen plaatsgevonden. De vestiging aan de Leliegracht vormt nog altijd het hart van Babet Zevenbergen’s ‘plant-based paradise’, maar ondertussen is Vegabond uitgebreid naar een eigen productiekeuken én nu dus ook een tweede vestiging aan de De Clercqstraat in Amsterdam.

Vegabond heeft zich vanaf dag één gefocust op het bieden van een volledige vegan-friendly winkelervaring. In gebruikelijke winkels is het voor de consument noodzakelijk etiketten te controleren om er zeker van te zijn dat alle ingrediënten ‘safe’ zijn. Het unieke aan Vegabond is dat het assortiment puur bestaat uit 100% plantaardige producten. Klanten kunnen hierdoor op een ontspannen en efficiënte manier hun dagelijkse boodschappen doen.

Vegabond Leliegracht staat bekend als een hotspot voor vegan en non-vegan toeristen. Bij de uitbreiding van Vegabond zocht het team naar een manier waarop er iets extra’s toegevoegd kon worden aan het bestaande, succesvolle concept. Door het aanbieden van een meer uitgebreide take-away counter en een bezorgservice richt de nieuwe winkel zich meer specifiek op buurtbewoners die willen genieten van heerlijke, verse ‘plant-based’ gerechten. Liever buitenshuis genieten van een Vegabond maaltijd? Gasten zijn van harte welkom in het gezellige eetgedeelte aan de De Clercqstraat. Ook aan zakelijke klanten is gedacht, zij kunnen gebruik maken van de uitgebreide cateringopties en op kantoor genieten van al het lekkers dat Vegabond te bieden heeft.

De Vegabond keuken heeft alles op alles gezet om mooie gerechten te creëren die doen
snakken naar meer. Verschillende van deze nieuwe gerechten zijn inmiddels uitgebreid
geproefd en beoordeeld in de vestiging aan de Leliegracht, en de reacties waren lovend.
Gasten kunnen straks aan de De Clercqstraat een bord of box vullen met hun eigen gekozen selectie van kleine gerechtjes. Het aanbod zal gedurende het jaar geregeld veranderen, enkele voorbeelden van wat men kan verwachten zijn Koreaanse BBQ-burgers, ‘cole-slaw’ met geroosterde ananas, geroosterde flespompoen met Thaise kruiden en tahini-drizzled zoete aardappel stammetjes. Daarnaast biedt de gebaksvitrine een wisselende selectie van verrukkelijke brownies, cinnamon rolls, vegan cheesecakes, vers gebakken koekjes en uiteraard onze bekende ‘raw cakes’.

“De ‘plant-based’ levensstijl is haar kinderschoenen inmiddels ontgroeid en dit geldt ook voor Vegabond. De visuele presentatie sluit nu naadloos aan bij ons merk en de gerechten die we vanuit onze keuken presenteren. Dit maakt ons trots. Het is waanzinnig om zowel Vegabond als onze community te zien groeien, iedere dag weer.” Storemanager Zipp uit haar enthousiasme over het besluit om het merk opnieuw vorm te geven: “Ons merk past nu beter bij de huidige tijdgeest en oogt stijlvoller. Absoluut de richting die wij willen blijven volgen met Vegabond. Wees voorbereid op een volledig nieuwe ‘plant-based’ winkel en
eetervaring!”

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Culinair
Talentvolle koks strijden in Amersfoort om prestigieuze titel

Zes jonge en talentvolle chefs gaan maandag 18 februari bij Leerhotel Het Klooster in Amersfoort de strijd met elkaar aan tijdens de Jeunes Chefs Rôtisseurs Competition 2019. De winnaar is niet alleen de beste van Nederland, maar plaatst zich ook voor de internationale finale in het Canadese C...

Column David Bakker
Column: gluten-noten-lactose-intolerantie

Veel horecaondernemers hebben een intolerantie-allergie; een allergie tegen mensen met een intolerantie. De vraag: “Moeten wij nog rekening houden met een intolerantie of allergie?”, is na “Wat mag ik voor u inschenken”, “Zal ik uw jas ophangen?” en “Smaakt ...

Opening Lunchroom
Hudson Bar & Kitchen lanceert lunch & bakery concept in Leiden

De Amerikaanse restaurantketen Hudson Bar & Kitchen, lanceert het lunch & bakery concept Hudson Coffee. De eerste vestiging van Hudson Coffee is geopend aan de nieuwe Beestenmarkt 23 in Leiden, tegenover de Lammermarktgarage en direct naast het 1,5 jaar geleden geopende Hudson restaurant. De...

Amsterdam Culinair
Restaurant The Gaia presenteert eerste gerechten

Begin maart opent The Gaia officieel haar deuren aan het Rembrandtplein in Amsterdam. Met een lounge, restaurant en (late night) bar weet chef Ayt Erdogan (De Nederlanden*, Mariënhof) op gastronomische wijze een traditionele kookfilosofie tijdloos te maken. In lunch, diner en bites. De smak...

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: