Van Tol na zeven jaar terug op Horecava

19 december 2018 | David Bakker

Na zeven jaar staat Van Tol Convenience Food weer op de Horecava in de RAI van 7 t/m 10 januari 2019. Zij hebben een stand in hal 12 (standnummer 313) om hun vier convenience productcategorieën aan hun klanten te laten zien, te weten brood-, pizza- en eiproducten. En sinds kort het nieuwe concept: Lifestyle Foods.

Tijdens de beursdagen in Amsterdam wordt tevens de nieuwe huisstijl en uitstraling van Van Tol gepresenteerd op de stand. “Ons huidige logo is na het vieren van ons 20-jarige bestaan toe geweest aan vernieuwing”, aldus Kees van Tol, directeur Van Tol Convenience Food. De stand is volledig opgetrokken in nieuwe stijl en straalt inspiratie en vernieuwing uit met het Food Innovation LAB centraal op de stand geplaatst. Het LAB is de ‘bakermat’ van nieuwe concepten waar ‘lekker convenience’ wordt gekoppeld aan ‘gezonder en verantwoord’ eten.

Doelgroep

Van Tol wil met de convenience producten en concepten de doelgroep prikkelen en inspireren. De doelgroep zelf is niet gewijzigd. Ze zijn nog steeds gefocust op Foodservice, Foodretail en Food Industry. “Maar de vraag binnen deze doelgroep is wel gewijzigd”, vertelt Kees verder. “We spelen met onze kennis van wereldwijde markttrends in op de vraag van onze doelgroep om continu gevoed te worden. Onze nieuwe concepten zijn enerzijds gericht op lekker en gemakkelijk en anderzijds op duurzaamheid, gezondheid en verantwoord. Wij maken een koppeling tussen beiden.”

Waarom Horecava

De Horecava is bij uitstek het evenement om nieuwe concepten en producten te showen en te laten proeven. Food professionals willen geïnspireerd worden en Van Tol ziet daarin een rol voor zich weggelegd. Met de nieuwe lijn Lifestyle Foods voegt Van Tol gezonde, natuurlijke en biologische producten toe aan haar assortiment. “De Horecava is een goede manier om je innovaties en merk te promoten en onder de aandacht te brengen bij een groter publiek”, benadrukt Kees van Tol.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Corona
Terrasactie gaat door, maar er wordt niet geserveerd

Op dinsdag 2 maart geeft een grote groep horecaondernemers gehoor aan de oproep van Johan de Vos om de terrassen buiten uit te stallen. De actie krijgt een ludiek karakter; de terrassen worden wel opgezet, maar geserveerd wordt er niet. Dat meldt De Telegraaf. Johan de Vos is horecaondernemer in ...

Horeca naar de stembus deel 3; PVV

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van De RestaurantKrant wat de grote politieke partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaondernem ...

Interview Corona
"Mijn terras open op 2 maart? Nee, dat levert alleen negatieve aandacht op"

Een actiegroep van 65 KHN-afdelingen heeft collega-horecaondernemers opgeroepen om op 2 maart de terrassen te openen. Dat ligt gevoelig, want de keerzijde van een dergelijke actie kan zijn dat het negatieve aandacht voor de branche oplevert. Monique van Klaveren is eigenaresse van Café d&rsqu ...

Achtergronden Gastronomie
De Loohoeve viert 5-jarig jubileum met menuboxen met gastchefs

Jeroen en Marleen Brouwer van hotel en sterrenrestaurant De Loohoeve in het Drentse Schoonloo brengen in maart 2021 speciale jubileummenuboxen uit samen met drie gastchefs. Het gaat om topchefs Soenil Bahadoer van De Lindehof (twee Michelinsterren), Jermain de Rozario van De Rozario (een Michelinste ...

Themamaand energie
Energielabels en keurmerken uitgelegd

Wie bewust onderneemt binnen de horeca, heeft zich vast al verdiept in de verschillende keurmerken en het energielabel van zijn of haar horecabedrijf. In dit artikel besteden we aandacht aan de verplichting om een energielabel te kunnen overleggen en de eisen die gesteld worden aan het verkrijgen er ...

Economie Corona
CBS: omzet horeca krimpt ongekend hard

De omzet van de horeca daalde in het vierde kwartaal van 2020 met bijna 44 procent ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dat is vooral te wijten aan de aanscherping van de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. In het derde kwartaal maakte de horeca nog een forse o ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: