Van Tol na zeven jaar terug op Horecava

19 december 2018 | David Bakker

Na zeven jaar staat Van Tol Convenience Food weer op de Horecava in de RAI van 7 t/m 10 januari 2019. Zij hebben een stand in hal 12 (standnummer 313) om hun vier convenience productcategorieën aan hun klanten te laten zien, te weten brood-, pizza- en eiproducten. En sinds kort het nieuwe concept: Lifestyle Foods.

Tijdens de beursdagen in Amsterdam wordt tevens de nieuwe huisstijl en uitstraling van Van Tol gepresenteerd op de stand. “Ons huidige logo is na het vieren van ons 20-jarige bestaan toe geweest aan vernieuwing”, aldus Kees van Tol, directeur Van Tol Convenience Food. De stand is volledig opgetrokken in nieuwe stijl en straalt inspiratie en vernieuwing uit met het Food Innovation LAB centraal op de stand geplaatst. Het LAB is de ‘bakermat’ van nieuwe concepten waar ‘lekker convenience’ wordt gekoppeld aan ‘gezonder en verantwoord’ eten.

Doelgroep

Van Tol wil met de convenience producten en concepten de doelgroep prikkelen en inspireren. De doelgroep zelf is niet gewijzigd. Ze zijn nog steeds gefocust op Foodservice, Foodretail en Food Industry. “Maar de vraag binnen deze doelgroep is wel gewijzigd”, vertelt Kees verder. “We spelen met onze kennis van wereldwijde markttrends in op de vraag van onze doelgroep om continu gevoed te worden. Onze nieuwe concepten zijn enerzijds gericht op lekker en gemakkelijk en anderzijds op duurzaamheid, gezondheid en verantwoord. Wij maken een koppeling tussen beiden.”

Waarom Horecava

De Horecava is bij uitstek het evenement om nieuwe concepten en producten te showen en te laten proeven. Food professionals willen geïnspireerd worden en Van Tol ziet daarin een rol voor zich weggelegd. Met de nieuwe lijn Lifestyle Foods voegt Van Tol gezonde, natuurlijke en biologische producten toe aan haar assortiment. “De Horecava is een goede manier om je innovaties en merk te promoten en onder de aandacht te brengen bij een groter publiek”, benadrukt Kees van Tol.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview KHN Longread
Interview nieuwe directeur KHN: “Meer zichtbaarheid in politiek Den Haag”

Afschaffing van de pariteitsclausules, minder macht voor de OTA’s, een eerlijk speelveld creëren en de problemen op de arbeidsmarkt aanpakken. Dirk Beljaarts is per 1 februari de nieuwe algemeen directeur van de Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en is ambitieus. “Met bijna 450.000 ...

Column David Bakker
Column: bezorgen is de toekomst!

De bezorgomzet binnen de totale foodmarkt is in vijf jaar verviervoudigd, van 975,5 miljoen in 2014 tot een verwachte omzet van 4 miljard euro in 2019. Met die cijfers opende het Food Institute Service Nederland (FSIN) twee weken geleden de Horecava 2019. Eerder in december schatte het FSIN al dat d...

Achtergronden Culinair
Cuisine on tour voor vierde jaar op rij partner Vrienden van Amstel LIVE

De grootste Amstelkroeg van Nederland is weer open. Op donderdag 17 januari is de 21e editie van de Vrienden van Amstel LIVE van start gegaan. Gedurende 11 showavonden bezoeken meer dan 145.000 gasten een volledig uitverkocht Vrienden van Amstel LIVE In Ahoy Rotterdam. Culinaire invulling Trot...

Culinair Michelin
Eerste Nederlandse vrouwelijke sterrenchef, Ida Kleijnen, overleden

Ida Kleijnen is dinsdag op 82-jarige leeftijd overleden in Lanaken. Zij was de eerste Nederlandse vrouw met een Michelinster. In 1983 kookte ze een ster als chef-kok van restaurant De Lindenhorst in Valkenburg, Limburg. Zij toverde het pension om in een toprestaurant en had zelf nooit een koksopleid...

Economie
Horecaondernemers verwachten voorzichtige groei in 2019

De horeca groeit dankzij een ‘gouden mix’ van economische expansie en een grotere toestroom van toeristen, plus het goede weer in een groot deel van 2018. De omzet in de branche neemt al ruim vijf jaar elk kwartaal toe. De verwachting is dat in 2019 het oplopende personeelstekort echt...

Zo zet je een succesvol horecaconcept neer

Het ene na het andere horecaconcept werd de laatste jaren geopend. Van vegan koffie bars en bierkelders tot een heus avocadorestaurant. En allen succesvol! De wens van de consument verandert drastisch en om bij te blijven is een helder concept nodig. De HM Academy helpt je daarbij en organiseert op ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: