Utrechts stel wil horecadroom realiseren met crowdfunding

Auteur: Redactie
Mensen 9 december 2021
Utrechts stel wil horecadroom realiseren met crowdfunding

Een droom komt mogelijk uit voor Angela Hol en Rik van Orsouw uit Utrecht. Door middel van een crowdfundingactie zij de opening van hun eigen horecazaak ‘Jolie’ een impuls te geven. Het stel, dat elkaar leerde kennen bij restaurant Oudaen, heeft jarenlang horeca-ervaring opgedaan met als doel ooit voor hunzelf te beginnen. Om de deuren begin 2022 te openen zijn zij een crowdfunding gestart via het crowdfundingsplatform CrowdAboutNow. Hiermee hopen zij een bedrag van 245.000 euro op te halen voor de verbouwing, de overname van de inventaris, het plaatsen van een keuken en nieuw meubilair. Reeds is ruim een ton opgehaald met bijna 100 betrokkenen.

Een 'thuisgevoel'

Het stel heeft een duidelijk missie voor hun eigen zaak: “We willen een plek creëren waar mensen zich de hele dag door thuis voelen en waar mooie, pure producten centraal staan”, aldus Hol. Bij Jolie begin je de ochtend met een koffie en ontbijt, loop je ’s middags langs voor een espresso aan de bar voor een euro - zoals de Italianen dat doen - en sluit je de dag af met een borrelplank en een speciaalbierje. “Je kunt je laten verrassen door kleine gerechtjes met verfijnde smaken uit alle windstreken of uitgebreid tafelen met onze rijkgevulde borrelplanken. Daarnaast vind je een ruim assortiment aan vega en vegan gerechten zodat iedereen hier lekker kan eten", aldus van Orsouw.

Café de Stadsgenoot aan de Breedstraat

De locatie is momenteel nog een bruine studentenkroeg en de stamkroeg van van Orsouw. Utrechters kunnen deze locatie kennen van de lapjesmarkt, welke sinds de 16e eeuw een begrip is in de binnenstap. De uitstraling blijft deels behouden, maar wordt in een modern jasje gestoken.

Crowdfunding

Om dit te kunnen realiseren hebben de ondernemers een crowdfunding campagne opgezet. "Het lijkt ons te gek om dit samen met Utrechters te realiseren. Zo voel je je al thuis, zonder dat je er überhaupt geweest bent", aldus van Orsouw. Het doel is om minimaal 245.000 euro op te halen waarvan bijna de helft al opgehaald is met behulp van 93 toekomstige gasten. Naast een rendement krijgen investeerders leuke extra’s zoals een gepersonaliseerde borrelplak. Geïnteresseerden kunnen mee investeren tot 31 december via https://crowdaboutnow.nl/campagnes/jolie

Blijf je graag op de hoogte?

Twee keer per week het actuele en relevante restaurantnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Overig nieuws