​Tweede horeca-editie Nationale Mosselweek

21 juli 2016 | Linda Groothuijse

Van 3 tot en met 11 september 2016 vindt voor de tweede keer de restaurant-editie van de Nationale Mosselweek plaats. Na het grote succes van vorig jaar, waaraan 300 restaurants deelnamen, is besloten dit jaar weer een mosselweek te organiseren. Deze week staat volledig in het teken van het meest iconische streekproduct van Zeeland: de Zeeuwse mossel. Restaurants bieden een overheerlijk mosselmenu of -gerecht aan voor een aantrekkelijke prijs. Het idee komt van de Zeeuwse mosselsector en is bedoeld Nederland kennis te laten maken met de zilte lekkernij.

Horecaproduct met veel kansen
Mosselen zijn een uniek natuurproduct en bovenal is mosselen eten een beleving. Voor de mosselsector is België sinds jaar en dag de belangrijkste afzetmarkt. Hier zijn de ‘moules frites’ op elke menukaart terug te vinden. Tilly Sintnicolaas van Het Nederlands Mosselbureau: “Net zoals vorig jaar willen we de Zeeuwse mosselen in Nederland meer bekendheid geven. Voor restaurants zien wij nog veel kansen en door middel van een promotiecampagne waarin consumenten worden uitgenodigd bij deelnemende restaurants mosselen te gaan eten tijdens de Nationale Mosselweek, willen wij hen ondersteunen. De week heeft een tweeledig doel: Nederlandse restaurants kunnen laten zien wat ze in huis hebben en voor de mosselsector is het geweldig dat er extra aandacht besteed wordt aan het prachtproduct Zeeuwse mosselen.”

Wie doet mee?
Restaurants die enthousiast zijn en willen deelnemen aan de Nationale Mosselweek kunnen zich aanmelden via mosselweek.nl/horeca. Meedoen is aantrekkelijk: het is kosteloos en horecagelegenheden zijn volledig vrij om te kiezen wat ze op de kaart zetten, dit kan een mooi mosselgerecht zijn maar ook een compleet menu. Alle deelnemende restaurants profiteren van de landelijke promotiecampagne en gratis promotiemateriaal.

Mosselweek.nl
Op mosselweek.nl staat een overzicht met alle deelnemende restaurants. Consumenten kunnen via de website mosselweek.nl reserveren.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Events Rotterdam
Burgerbar viert vijfjarig bestaan tijdens festival in Rotterdam

Ter Marsch & Co verblijdt 12.000 bezoekers met het grillen en flippen van award winning hamburgers. En omdat zij jarig zijn, delen zij tijdens het festival A Day at the Park op 21 september 2019 VIB (Very Important Burger) bandjes uit. Met zo’n begeerlijk VIB bandje krijg je op vertoon hie...

Awards Cocktails
Andrei Talapanescu van Pulitzer's Bar uitgeroepen tot Patrón Perfectionist Benelux 2019

Andrei Talapanescu, Head Bartender Pulitzer’s Bar, is uitgeroepen tot Patrón Perfectionist van de Benelux tijdens de Patrón Perfectionists cocktailcompetitie. Hij wist de jury te overtuigen van zijn kwaliteiten tijdens de Benelux finale in de Vondelkerk in Amsterdam en draagt nu ...

Opening Culinair
Midtown Grill Amsterdam heropend na renovatie

Na een twee maanden durende renovatie heeft het nieuwe Midtown Grill restaurant opnieuw haar deuren geopened. Midtown Grill is een spraakmakend steakhouse dat een ongeëvenaarde ervaring biedt met de beste steaks uit de vernieuwde open showkeuken, “Meat Experience Room” en exclusieve...

Food Opening
Fotoreportage: Van stoffige afhaalchinees naar ultieme hotspot

Elke stad in Nederland heeft er één. Een Chinees afhaalrestaurant. Vaak een familiebedrijf dat het imago draagt van een stoffig restaurantje, met een eindeloos menu van honderden gerechten. Misschien is dat de reden waarom hun overlevingskans in De Lage Landen met bijna 75% jaar-op-jaa...

Interieur
Fotoreportage The Streetfood Club

The Streetfood Club in Utrecht siert de cover van de aanstaande RestaurantKrant. De najaarseditie ligt tijdens het schrijven van dit bericht bij de drukker. Nog een paar dagen wachten en dan lees je hoe Joost en Wes, eigenaren van The Streetfood Club, dit machtige concept hebben ontwikkeld (niet all...

Bier
Kasteel Maurick Vught introduceert eigen kasteelbier met Oranje-Spaanse noot

Kasteel Maurick in Vught introduceert een ambachtelijk gebrouwen kasteelbier met de naam Heerlijke Hendrik. Het bier is geïnspireerd op prins Frederik Hendrik van Oranje die vanuit Kasteel Maurick in 1629 de strijd tegen de Spanjaarden leidde tijdens de belegering van ’s-Hertogenbosch. He...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: